Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Toyota snur omsider! Planlegger masseproduksjon av elbiler i 2020

Startet av MrBacardi, mandag 07. november 2016, klokken 19:22

« forrige - neste »

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.7 GTX Exclusive Tourer - Utleveres mars 2025
2024 Q4 45 Quattro - Utlevert mai 2024
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

TrondT1

Toyota sier: "Toyota jumping into electric vehicle mass production by 2020"

NÅ (2021):  Toyota skal satse på elbiler, med mål 2030-2035!!

HVA ER DET MED DETTE SELSKAPET ???

Trekkoppbil

Dagens batteriteknologi er ikke skalerbar, holdbar eller nok bærekraftig til å passe inn i massemarkedet hvor Toyota opererer.
Derfor er jeg glad vi har Toyota som forsker på skalerbareløsninger som kan nåes med holdbare batterier.

Dagens elbiler har ofte batterier med sjeldne materialer, kort levetid og produsentene løper stor risiko da man må stadig utvikle nye versjoner av batteriene, uten at man kjenner til om de varer ut garantitida, og om man må kalle batterene tilbake av sikkerhetshensyn.

I forrige dekade klarte bilbransjen å produsere elektriske biler til en 1 promille av verdens befolkning, og ca 70% av disse bilene var reine batteribiler. Kina drar opp statistikken med sine høye tall, men der skal det ha vært produsert mange elbiler som ikke er på veiene, og som bare flyttes mellom parkeringsplasser.

I varme områder som det sørlige California, varer ikke bateriene så lenge, og de må gjerne byttes etter eller i leasingperioden,  eller man har kjøling på batteriene, og det kan kreve mye energi.

turfsurf

Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 14. februar 2022, klokken 17:20
Dagens batteriteknologi er ikke skalerbar, holdbar eller nok bærekraftig til å passe inn i massemarkedet hvor Toyota opererer.
Derfor er jeg glad vi har Toyota som forsker på skalerbareløsninger som kan nåes med holdbare batterier.

Dagens elbiler har ofte batterier med sjeldne materialer, kort levetid og produsentene løper stor risiko da man må stadig utvikle nye versjoner av batteriene, uten at man kjenner til om de varer ut garantitida, og om man må kalle batterene tilbake av sikkerhetshensyn.

I forrige dekade klarte bilbransjen å produsere elektriske biler til en 1 promille av verdens befolkning, og ca 70% av disse bilene var reine batteribiler. Kina drar opp statistikken med sine høye tall, men der skal det ha vært produsert mange elbiler som ikke er på veiene, og som bare flyttes mellom parkeringsplasser.

Regner med du har masse dokumentasjon som bekrefter det du skriver her? Tvert om viser erfaring fra de siste ti år at batterier har levd mye lengre enn forventet.

Mengden batterier blir jo styrt av tilbud/etterspørsel. Å snu en hel megaindustri er ikke noe som gjøres på ett blunk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA