Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sånn legger du inn nye hurtigladere i kartet på e-GOLF

Startet av Rio, mandag 31. oktober 2016, klokken 00:02

« forrige - neste »

Rio

Dette er en "oppskrift" på å legge inn alle kjente hurtigladere (fra nobil-databasen 29/10-2016) til navigasjonssystemet på e-GOLF, med forskjellige ikoner for Fortum, Grønn Kontakt og "andres" hurtigladere:

Jeg har funnet/stjålet et oransje ikon fra Thomas72, og laget en zip-fil av hurtigladerne (traffikkamera ikke inkludert) hos VW.

Jeg har laget en "smørbrødliste" med mange punkter, men det er egentlig raskt gjort.

1)   Last ned POI x3.txt filen som er på bunnen av dette innlegget.
2)   Gi filen et nytt navn, slik at den heter "POI x3.zip".
3)   Høyreklikk på filen og "Pakk ut alle..." til en USB-minnepinne eller minnekort.
4)   Plugg USB-minnepinnen i bilen (det lille rommet foran girspaken).
5)   Velg "NAV", og velg "Innstillings"-ikonet nederst i høyre hjørne.
6)   Velg "Navigasjonsinnstillinger" og "Rediger Minne"
7)   Velg "Oppdater mine spesialmål (Personlig POI)"
8 )   Klikk "Nå" for å restarte NAV-systemet.
9)   Velg "Kartinnstillinger" og "Velg kategorier".
10)   Huk av for "Hurtiglader", "Fortum" og "Grønn Kontakt" (eller lignende), slik at disse vises.
11)   Nå bør du få opp et bilde som det under, dersom du er i nærheten av Oslo.

Hurtigladere vises dersom skaleringen på kartet er 5 km eller mindre.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

eivhelle

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt


Kim Morten

Henter opp denne igjen. Er det noen som har en oppdatert fil eller vet hvor man får tak i?
Sort E-Golf
Oslo

carster

2022 ID.4 GTX
2017 e-Golf FL (solgt)
2015 e-UP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA