Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bagasjerom

Startet av S4e, torsdag 27. oktober 2016, klokken 19:45

« forrige - neste »

Arha

Da har jeg fjernet isoporkassa og dekket "hjulbrønnen" med et gammelt liggeunderlag festet med dobbeltsidig tape.  Kuttet alle skruene som stakk opp, laget bagasjeromsgulv av noen parkettrester, og festet tetningslister i gulvet på begge sidene så det ikke skulle ligge rett på metallet.  Vipps så ble det et rommelig oppbevaringsrom til saker og ting som kan være kjekke og ha med seg. Tok også bilde og laget en kopi av "Service parts identification - Do not remove" som er klistret på den ene sideveggen.  Har også tenkt å lage et lokk av skumgummi som kan ligge over og holde tingene i ro.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Ipadjove


Counterpointer

Ville kanskje valgt et grått parkettbelegg. Men har stor forståelse for at en tar det en har.

Er det ikke Bose i denne bilen?

Arha

Parketten vises ikke allikevel da den er dekket av originalfilten.  Det stemmer at det ikke er Bose i min, så hjulbrønnen var derfor tom.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

ElTorro

Heisann.  Jeg har også tatt ut isopor og Bose subwoofer og isolert brønnen i bagasjerom for å få plass til ladekabler og annet stæsj. 

Støyisolasjon fra bilExtra, en pakke. 

Satte inn (limt og skrudd) 6 kiler i veggene i brønnen som underlag for original isoporplate. 

Stivet av isoporplata med en tre-lekt 3x5 cm, beiset sort slik at det ikke skal se for hjemme-snekra ut.

Med "fast-montert" lader i garasjen kan originalkabel + Type2 kabel ligge fast i bilen.

Testet først lyd med og uten subwooferer ved bare å trekke ut pluggen, og faktisk likte jeg lydbildet i bilen bedre uten subwoofer.  Mister selvsagt litt "dunk-dunk" med heavy musikk på full guffe, men ikke min stil ...

Ikke kjørt bilen så mye, men en tur på ca 15 mil i går, og merker ikke noe mer hjulstøy.
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA