Normalt tap av kapasitet, Leaf 2012

Startet av kenven, søn 23. okt 2016, kl. 00:13

« forrige - neste »

leafnor

Enig, beste Leaf-kjøpet på Finn i dag!
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

AtellusCalidus

Sitat fra: tomrh på ons 26. okt 2016, kl. 09:26

Kjente strømtyver er bl.a. dekk med høy rullemotstand, bruk av mye varme og aktiv kjøring i D, kan det skyldes noen av disse?

OK - Tydligen drog den mycket mer på vanligt D än jag trodde. Kör på eco tills vidare...

Sent from my XT1092 using Tapatalk

TorC

Mistet min første stek idag etter en pussig hendelse.

Jeg har et 2012 batteri. Da jeg idag startet opp bilen hadde den 12 prikker, og mens jeg fomlet med å pakke inn i bilen så kom plutselig motorvarselet opp. Jeg slo av og på bilen, og manglet plutselig en prikk. Og etter dette hadde jeg plutselig et helt hinsidiges forbruk. På 2 mil med landeveiskjøring mistet jeg faktisk hele 4 streker. (Riktignok med god varme).
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

leafnor

Sitat fra: TorC på fre 04. nov 2016, kl. 19:04
Mistet min første stek idag etter en pussig hendelse.

Jeg har et 2012 batteri. Da jeg idag startet opp bilen hadde den 12 prikker, og mens jeg fomlet med å pakke inn i bilen så kom plutselig motorvarselet opp. Jeg slo av og på bilen, og manglet plutselig en prikk. Og etter dette hadde jeg plutselig et helt hinsidiges forbruk. På 2 mil med landeveiskjøring mistet jeg faktisk hele 4 streker. (Riktignok med god varme).
Hva viser LeafSpy for verdier?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA