Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?

Startet av KrW, søndag 23. oktober 2016, klokken 00:07

« forrige - neste »

krokhol

Sitat fra: jokke på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:55
Jeg dro på Lund oljesenter som ligger like ved, de gjorde god jobb.
Ellers er det et firma med servicebil som tar slike jobber, sto på utsiden av Tesla Drammen når jeg hentet bil.
Husker ikke navnet på de.
Takk for info. Blir nok til av jeg bytter selv utenfor utleveringen. Selvgjort er velgjort, håper regnet holder seg unna. Tipper det er ekstremt press rundt Tesla-utleveringene om dagen, så tenker at best å gjøre det selv.

Nasatech

Hvis noen tenker på å bytte dekk rett på felgene som kommer på bilen og derfor må ha sommerfelger så send meg en PM. Har helt nye 22" felger med sommerdekk. Sorte.

arve

Litt OT, men andre her er inne på det samme: Dersom man må bytte dekkene selv (feks pga snøvær): Trenger man noe spesielt utstyr? Eller holder det med en vanlig garasjejekk (som er stor nok)? Mener å ha lest om dingser som må mellom bilen og jekken, evt en 2*4 kloss.
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

jlan

#228
Jeg bruker en vanlig garasjejekk med en trekloss oppå. Omtrent samme dimensjon som vist under (men uten tappene).

https://www.youtube.com/watch?v=4Y8MRidaZLA
Hjulboltene skal trekkes til med moment 175 Nm. Og så er det greit å ha en slik:
https://www.audibutikken.no/shop/no/audi/avdrager-for-hjulmutterkappe-8d0012244a-p
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

CaZpaH

Sitat fra: arve på søndag 10. desember 2017, klokken 23:04
Litt OT, men andre her er inne på det samme: Dersom man må bytte dekkene selv (feks pga snøvær): Trenger man noe spesielt utstyr? Eller holder det med en vanlig garasjejekk (som er stor nok)? Mener å ha lest om dingser som må mellom bilen og jekken, evt en 2*4 kloss.

Og hvis du har bil med justerbart understell så gå på controls -> suspension og velg «Jack». Da er bilen klar for å jekkes opp.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA