Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hverken NissanConnect EV eller Leaf Manager virker lengre [fikset]

Startet av sylwester, fredag 21. oktober 2016, klokken 21:48

« forrige - neste »

sylwester

EDIT:

Jeg har lagt til "Fikset" i tittelen siden diskusjonen egentlig ikke lengre handler om at Nissan fortsatt er nede, men bugs i appen som muligens blir fiksa i den nye versjonen som kommer når 2018-modellen blir lansert. Opprinnelig post og tråd følger.


Hei

Mens NissanConnect EV klager på "Tjenesten kan ikke utføres. Prøv igjen eller kontakt NISSAN" og jeg har blitt promptet for brukernavn/passord siden tjenesten har påstått at det er feil både i NissanConnectEV og LeafManager. Samme brukernavn/passord klarte jeg å komme inn i Nissan+YOU og lenge siden disse appene var oppdatert så jeg tror muligens Nissan har oppdatert noe hos seg?

Feilmeldingen pleier som regel å blir borte hvis jeg fjerner appen fra tasks og starter den på nytt, men nå kommer jeg altså kun sporadisk inn.  Flere som har erfart problemer med appene?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

nordvik

At du ikke får logget inn nå skyldes muligens dns-angrep på nettet. Flere tjenester er nede...
Er inne flere ganger daglig, så appen fungerer ok

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

EV-FTW

Alt har virket tipp topp hos meg til i morges. Da bare stod den å loadet, helt til samme feilmelding kom.
Og når jeg prøver nå, så må jeg logge meg inn. Bruker korrekt passord, men får ikke tilgang!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

leafnor

Same here.
Vært samme før noen ganger, og uten å gjøre noe som helst gikk det seg til. Kall de normal driftsforstyrrelse.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

nr1rayner

Heldigvis har jeg ikke stort behov for den appen, vel, nå går det jo mot kaldere tider så forvarming blir kjekt...
Har stort sett vært mye problem med det systemet, Leaf Manager har vel generelt vært mer stabil enn Nissan's egen  ;D

Behovet mitt er lite med appen, men pga gjentatte problemer med å få kontakt og at den er så for...et treg frister det lite å bruke den også.
Så det er bare å stikke innom nærmeste butikk og kjøpe 3kg tålmodighet og smøre seg inn  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kjekk

Har droppet appen, lar pc'n spørre om batteri og lade/klimastatus hver halvtime, da har jeg alltid oppdatert info på hjemmesiden/telefonen min.  Har egne knapper for start og stopp av klima, slik at jeg slipper å vente på oppkoblinger mm. Dersom carwings henger ordner scriptene biffen slik at jeg slipper å prøve på nytt.  Trykk og glem.

leafnor

Sitat fra: kjekk på lørdag 22. oktober 2016, klokken 10:46
Har droppet appen, lar pc'n spørre om batteri og lade/klimastatus hver halvtime, da har jeg alltid oppdatert info på hjemmesiden/telefonen min.  Har egne knapper for start og stopp av klima, slik at jeg slipper å vente på oppkoblinger mm. Dersom carwings henger ordner scriptene biffen slik at jeg slipper å prøve på nytt.  Trykk og glem.
:o"juksmaker"! Feige lag, du bruker kunnskap jeg eller mange andre ikke har!
Det sagt, liker at man tar i bruk hva man kan og gjør seg selvhjulpet når ikke den/de som leverer en vare egentlig ikke har fått det til.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Burger

Sitat fra: kjekk på lørdag 22. oktober 2016, klokken 10:46
Har droppet appen, lar pc'n spørre om batteri og lade/klimastatus hver halvtime, da har jeg alltid oppdatert info på hjemmesiden/telefonen min.  Har egne knapper for start og stopp av klima, slik at jeg slipper å vente på oppkoblinger mm. Dersom carwings henger ordner scriptene biffen slik at jeg slipper å prøve på nytt.  Trykk og glem.
Har du mulighet til å legge koden ut på github? Selvsagt etter å ha fjernet påloggingsinfo :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

kjekk

Ligger i gjør det selv-tråden sammen med link til opphavet. 

Goggen123

Er nissan connect ev tregt som sirup om dagen, eller er det bare meg? Vært sånn den siste uka, aldri opplevd det så tregt, får ikke svar på ladetilstand.

Er ev. Leaf manager "trygt" å bruke? Er litt skeptisk til å legge inn bruler/passord i en tredjeparts program.

Initium

ganske imponerende egentlig, over 6 år etter at Leaf`en ble årets bil, er fortsatt en helt enkel APP for å koble seg til bilen noe Nissan faktisk ikke får til å fungere skikkelig.

Vi har iaf hatt vår første,siste og eneste Nissan pga dette. Uholdbart vil jeg påstå...

Sele

Har virket problemfritt hos meg hele høsten og vinteren. Var vel engang i forrige uke det var problem hos meg.

Bobbulf

Virker problemfritt her. Fikk opp startskjerm etter ca halvt minutt, trykket oppdater og fikk opp tall før det var gått ett minutt  :+1:
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Initium

Jada, vet at noen får systemet til å virke, likevel hjelper det lite sålenge det ikke virker for vår del.
Vi er heller ikke helt alene.....

sylwester

Jeg har opplevd nedetid siden i en uke ca. Tjenesten er ikke nede hele tiden, men typisk får jeg opp at passordet er feil.
Siden jeg ikke skriver inn passordet og det samme skjer på websidene er det tjenesten som er nede.

De som har garanti på bilene sine burde absolutt ringe Nissan å klage.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA