Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

16A kontra 10A

Startet av Chadamananga, torsdag 20. oktober 2016, klokken 13:56

« forrige - neste »

Chadamananga

Hei, vurderer og kjøpe en 16a ladekabel fra evi til 3600 da denne lader min BMW I3 60% raskere enn den som følger bilen. Kan dette ha noen betydning for garantien på min bil eller er strøm strøm. Samtidig noen som tipset om at det var lurt og fylle dekkene til 40Psi ??
Mvh
Øyvind Holm

Olemann


Du finner garanti drøftet på i3 delen av Forum.  Svært mange benytter uoriginal 16A lader uten trøbbel.

Luft; bilen skal jo ha inntil 2.8 bar såvidt jeg ser i døra på min, (bak ved full last) så 40 psi er ikke noe problem, det er innafor.   Generelt er min erfaring at høyere trykk gir bedre rekkevidde, ujevn/mer slitasje på midten av dekket og dårligere grip i sving.  Så bare å velge hva man synes er viktigst :-)

Chadamananga

Takk for svar, synes at det tar lang tid og lade med den som følger bilen så er nok verdt 3600kr det da

Vollis47

Sikkert ok for bilen. Men hva med stikkontakten du vil koble til samt ledningsnettet? Er du sikker på at det vil håndtere 16 A i mange timer?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Chadamananga

Får denne kabelen med blå industrikontakt så må legge opp en slik i garasjen også

jonrb

Jeg har en slik kabel med blå industrikontakt. Fungerer utmerket, absolutt raskere og en slipper å drasse ledningen inn og ut av bilen dersom en vil ha originalkabelen med i bilen  :)
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

elektrolux

Slike ladekabler og ladestasjoner er uansett kun et rele mellom strømmen på kursen din og bilens lader.

Derfor ingen grunn til å bekymre seg over garantien.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA