Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Saxo vurderes solgt

Startet av Mollerup, lørdag 06. november 2010, klokken 12:11

« forrige - neste »

Mollerup

Jeg tror jeg skal selge min 2002 Saxo med to ødelagte NiCd-celler. Enviro anbefaler å installere Litium-batterier til 105 000,-. Har kjørt 75000km og nokså god stand ellers.

Hvor mye kan jeg få for den tro?  ???
Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

Elmo

Si det. Dennefinn.no, som riktignok er eldre og kanskje har problem med flere batterier, ser ikke ut til å bli solgt for nåværende prisantydning.
Hvis du velger å få bygget om til lithium kan du kanskje får solgt noen av NiCd batteriene og således få et "tilskudd" til ombyggingen.

Men Enviro?  Jeg fikk inntrykk av en annet innlegg her at de ikke tilbyr ombygging til lithium lenger.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Lanber

Etterhvert som flere av disse bilene bygges om til Li så er det blitt mange batterier på markedet, vet ikke hva prisen du kan få for batterier men med 75000km på klokka og en heller usikker fremtid så ville jeg ikke gitt mer enn 1000,- pr stk.
Nå har jeg annen type NiCd batterier så det er uansett ikke aktuellt for egen del.

Hvorfor ikke spørre Alternativ Energi i Grimstad om de kan hjelpe evt sette deg i forbindelse med noen som har 2 brukte batterier til salgs?


Elmo

Denne for eksempel.
Sitat fra: saxo_asker på mandag 01. november 2010, klokken 18:33
Brukte NiCD selges
Har nå fått tilbake min kjære Saxo fra ombygging til Litium hos Alternativ Energi, og sitter da med 20 brukte batterier jeg ikke har behov for, eller kunnskap om å få i god stand igjen. Da bilen var inne på test hos Enviro tidlig i vår fikk jeg høre at 9 av blokkene var døde, og 11 kunne leve videre om de fikk etterfyllt syre. Jeg bestilte time hos Alternativ Energi med en gang, så bilen har bare kjørt 2-3 turer siden april. Jeg vet ikke hvilken tilstand batteriene er i nå, og Enviro ga tidlig beskjed om at de hadde de batteriene de trengte og var ikke interessert i å kjøpe av meg. Om noen har lyst til å overta disse batteriene evt for en billig penge, gi beskjed!
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mollerup

Takk for gode tips. (For å presisere, Enviro anbefalte at jeg fikk Alternativ Energi til å sette inn Litiumbatterier.)

Jeg ønsker først og fremst å kvitte meg meg bilen, men trikset er kanskje å få satt inn to fungerende batterier, så den er kjørbar først.

Så ca 20 000 er kanskje en sannsynlig salgspris for bilen.

Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

Ladefabrikken

Hvis du skal selge den så har jeg nok en kjøper for deg.

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA