Leaf Nordic 2015 modell - Løftepunkter garasjejekk

Startet av HasseMyhre, søn 16. okt 2016, kl. 13:54

« forrige - neste »

nr1rayner

@Rasmus
Ok  :+1:
Er i hvert fall intet å tape med å stikke innom forhandler og klage  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

EV-FTW

Dersom det er sinksprett, eller at det ruster innenfra og kommer bobler på plasser som tydelig ikke er skadet i lakken, da er det normalt å få dette utbedret på garanti.

Så der hadde jeg ikke gitt meg.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Håkon77

Jeg skal ha service til sommeren og Europa garantien går ut samtidig så tenker ta det da. Nå tok jeg bare opp at bilen ikke var på nett, bakbremser lugger ved rygging så det smeller i hele bilen og venstre bakdør glipper mot karosseri. Ikke noe av det gikk på garanti. Av erfaring med rust på VAG så må rusten ha startet på magisk vis uten tilførsel av fukt og den må ha startet på innsiden og rustet hele veien igjennom delen som er rustet.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Øystein K på tir 11. apr 2017, kl. 21:01
Dersom det er sinksprett, eller at det ruster innenfra og kommer bobler på plasser som tydelig ikke er skadet i lakken, da er det normalt å få dette utbedret på garanti.

Så der hadde jeg ikke gitt meg.
Sinksprett er "vanlig" på Leaf førsteutgave med dører i aluminium. Fra og med EuroLeaf (ca sommer '13) er dørene av stål.
For rust på stål er Nissan utrolig tilbakeholden med å gi noe på garanti; selv med støtte av NAF spesialist og advokat.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

EV-FTW

Da håper jeg at jeg slipper at det begynner å ruste. For jeg hadde sikkert blitt en fryktelig kunde for dem.

Hadde en Opel som rustet i nedre kant på samtlige dører. Fikk det dekket på garanti tre ganger. Det kom tilbake kort tid etter utbedring
Bilen ble solgt, men de kranglet aldri på at de flere ganger måtte pusse ned og lakkere dørene på bilen.

Har hatt Leafen min til garanti utbedring 2 ganger siden ny. En gang bytte av ledninger, feste og antenne, da DAB forsvant. Dette gikk uten problem.
Og en gang for bytte av ladekabel, som også gikk uten problem.

Så til nå er erfaringen med Ålgårds Auto god!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Håkon77

Det de har startet samtalen med hver gang er: "Men denne bilen er importert".. 
Nå skal det sies at det løste seg greit med oppkobling til nett. Her ble jeg fortalt at det minst ville koste 1500kr, men når jeg hentet bilen så ble kundebehandler paff når han dro frem regningen. Kom på 400kr.. Mest sannsynlig en mekaniker som tok betalt for tiden han brukte og ikke visste at de kjørte fastpris ;D
Jeg har liten tro på at jeg får rust på garanti. Nissan er blitt for store sånn som Møller og har råd til å miste noen kunder ved å avvise alle krav. Jeg har i hvert fall ikke blitt noen svoren Nissan-tilhenger på den korte tiden jeg har eid en. Men elektrisk bil blir det neste gang også, men da kanskje ikke Nissan.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

EV-FTW

Nå skal det vel sies at dersom bilen er bruktimportert så er det andre garantier enn på norsksolgte biler. Og en forhandler er nok langt mer behjelpelig når det er en bil de selv har solgt!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Håkon77

ja og nei. Garantien er den samme, men 2år kortere på bilen. I følge Nissan Norge så har jeg samme garanti.  Men ja, jeg skjønner at man kan være mer velvillig mot sine egne nybil kunder.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA