Tesla product unveiling on the 17th (unexpected by most)

Startet av plvr, søndag 09. oktober 2016, klokken 21:48

« forrige - neste »

Griffel

#45
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. oktober 2016, klokken 14:01
250W er en pølse i slaktetiden. Økt forbruk på 250W utgjør ca. 1% lavere rekkevidde, noe jeg tror de fleste ikke bryr seg nevneverdig om om det betyr langt bedre AP.
250W = 1% betyr 25kW som middels forbruk, da må du kjøre fort noe som også går ut over rekkevidden. Men 2-2,5 pølser i slaktetiden er jo heller ikke så mye.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på onsdag 12. oktober 2016, klokken 17:08
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. oktober 2016, klokken 14:01
250W er en pølse i slaktetiden. Økt forbruk på 250W utgjør ca. 1% lavere rekkevidde, noe jeg tror de fleste ikke bryr seg nevneverdig om om det betyr langt bedre AP.
250W = 1% betyr 25kW som middels forbruk, da må du kjøre fort noe som også går ut over rekkevidden. Men 2-2,5 pølser i slaktetiden er jo heller ikke så mye.

Ja, det er vel omtrent standard motorveisforbruk i 100-110, da går det gjerne med 225-250Wh/km.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. oktober 2016, klokken 17:26
Sitat fra: Griffel på onsdag 12. oktober 2016, klokken 17:08
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. oktober 2016, klokken 14:01
250W er en pølse i slaktetiden. Økt forbruk på 250W utgjør ca. 1% lavere rekkevidde, noe jeg tror de fleste ikke bryr seg nevneverdig om om det betyr langt bedre AP.
250W = 1% betyr 25kW som middels forbruk, da må du kjøre fort noe som også går ut over rekkevidden. Men 2-2,5 pølser i slaktetiden er jo heller ikke så mye.

Ja, det er vel omtrent standard motorveisforbruk i 100-110, da går det gjerne med 225-250Wh/km.
Og reduseres farten til 98-108km/t så er tapet i rekkevidde mer enn dekket.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jotto


Spinner

Oppdatering til Navigon/Garmin kartet hadde vært det mest overraskende for alle.

TorR

Sitat fra: lunitiks på onsdag 12. oktober 2016, klokken 17:03
Jeg vet hva det er nå ;)
Ja, hvis dette stemmer og de begynner å rote med drivstoffceller, blir jeg utrolig skuffet!


Amoss

Sitat fra: tut på torsdag 13. oktober 2016, klokken 00:56
http://teknikensvarld.se/teslas-nya-modell-ett-nyttofordon-335681/

Så de skal slippe en van, en pickup og en minibuss og de skal alle sammen hete Model Y?

... hmm... Disse har helt klart skaffet seg grundig inside info ;)
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på torsdag 13. oktober 2016, klokken 01:12
... hmm... Disse har helt klart skaffet seg grundig inside info ;)
He he

Ikke særlig troverdig, men "El camino" er jo et ypperlig navn på en el pickup


Sent from my iPhone using Tapatalk

Teslanewbie

Sitat fra: Amoss på torsdag 13. oktober 2016, klokken 01:12
Sitat fra: tut på torsdag 13. oktober 2016, klokken 00:56
http://teknikensvarld.se/teslas-nya-modell-ett-nyttofordon-335681/

Så de skal slippe en van, en pickup og en minibuss og de skal alle sammen hete Model Y?

... hmm... Disse har helt klart skaffet seg grundig inside info ;)

Neste modeller blir Y, M og F

S3XY MF
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TorR



HKS

I følge Musk på Twitter så utsettes annonseringen til onsdag.
Trenger "a few more days refinement".
Tesla Model 3 Long Range

HKS

Tweet fra Tesla:
Unveiling a new Tesla product this Wednesday
Tesla Model 3 Long Range

lunitiks

Sitat
Moving the Tesla announcement to Wednesday. Needs a few more days of refinement.

Hmmm... Høres ut som en duppeditt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA