Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny brosjyre

Startet av kammiz, onsdag 05. oktober 2016, klokken 23:38

« forrige - neste »

DagfinnN

På Tesla slår IKKE acc seg av om du bruker watt-pedalen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kammiz

På andre Opel slår heller ikke ACC seg av om du bruker gasspedalen. Du må bremse for at den skal slås av.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

S4e

Sitat fra: Benji_9 på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:33
Sitat fra: S4e på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:10
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:00
Sitat fra: zbk på torsdag 06. oktober 2016, klokken 08:44
Har (tydeligvis) heldigvis aldri hatt ACC på mine biler og den jeg har prøvd har skuffet meg stort med urolig og rykkete kjøring (Honda CR-V), så jeg har ikke dette religiøse forholdet til denne funksjonaliteten. Er dermed ingen dealbreaker for meg.

Får jeg lang rekkevidde, trådløs nøkkel og forvarming er jeg ganske happy :-)
For oss om opplever veldig god ACC blir dette et savn.

Enig. Har den på Mazda 6 som ikke er en dyr bil og det fungerer suverent. Spesielt på motorvei er dette gull.

Det jeg ikke har erfaring med er å kjøre med "en pedal" der å slippe gasspedalen tydeligvis har så kraftig regen at bilen bremser. Mulig det gjør ACC til et mindre savn hvis det ikke kommer?
Kan du förtydliga hur du tänker när du refererar till ACC och enpedalskörning? Om du har foten på pedalen så använder du ju inte cruisecontrol alls..

Forstått det er mulig å sette på maksimal regenerering som i praksis gjør at en normalt ikke behøver å bremse. Både økt og redusert fart styres med gasspedal.  Spørsmålet er om dette reduserer behovet for ACC?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TFSE

Nu har jag inte kört mycket elbil men jag ser på det som två helt olika saker..
Cruisecontrol oavsett fast eller adaptive, samt köra normalt med gaspedalen oavsett bromseffekt när du släpper pedalen..

S4e

Sitat fra: Benji_9 på torsdag 06. oktober 2016, klokken 10:38
Nu har jag inte kört mycket elbil men jag ser på det som två helt olika saker..
Cruisecontrol oavsett fast eller adaptive, samt köra normalt med gaspedalen oavsett bromseffekt när du släpper pedalen..
Enig i det, men jeg ser for meg at det er mer behagelig å kjøre uten cruisecontroll med en bil der en ikke behøver å flytte fot mellom to pedaler?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TFSE

Sitat fra: S4e på torsdag 06. oktober 2016, klokken 10:50
Sitat fra: Benji_9 på torsdag 06. oktober 2016, klokken 10:38
Nu har jag inte kört mycket elbil men jag ser på det som två helt olika saker..
Cruisecontrol oavsett fast eller adaptive, samt köra normalt med gaspedalen oavsett bromseffekt när du släpper pedalen..
Enig i det, men jeg ser for meg at det er mer behagelig å kjøre uten cruisecontroll med en bil der en ikke behøver å flytte fot mellom to pedaler?
Enig!

kammiz

jeg er enig i at one-foot-driving er "enklere" og mye mer behagelig enn å måtte  bruke bremsepedalen, men det jeg liker best med ACC er å slippe å måtte justere CC opp og ned i fart når "idiotene" som ligger foran meg ikke klarer å holde jevn fart. Nå har jeg dieselbil med ACC og automat og det oppleves ikke på langt nær så sømløst som i mine foreldres outlander phev med ACC. Fossile motorer og gammeldages girkasser er veldig traktor i forhold. Så elektrisk med ACC er drømmen. Men jeg skal ha bilen uansett.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

S4e

Sitat fra: kammiz på torsdag 06. oktober 2016, klokken 11:00
jeg er enig i at one-foot-driving er "enklere" og mye mer behagelig enn å måtte  bruke bremsepedalen, men det jeg liker best med ACC er å slippe å måtte justere CC opp og ned i fart når "idiotene" som ligger foran meg ikke klarer å holde jevn fart. Nå har jeg dieselbil med ACC og automat og det oppleves ikke på langt nær så sømløst som i mine foreldres outlander phev med ACC. Fossile motorer og gammeldages girkasser er veldig traktor i forhold. Så elektrisk med ACC er drømmen. Men jeg skal ha bilen uansett.
Enig at ACC er klart best. En annen fordel er at den hjelper til med å ikke kjøre alt for fort. Legger meg noen km/t over fartsgrensen på motorveien og så "går resten av seg selv" ;-)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TFSE

Jag använder ACC även vid mindre vägar, inte bara motorväg

mfurmyr

Har ACC og precrash på Toyota Prius Plus og det fungerer godt. Vil savne det på Opel Ampera-e. Med tanke på at bilen er viktig i utviklingen av førerløse biler så er det merkelig at den er uten ACC.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

TFSE

Säkert för att hålla nere priset, batteriet kostar väl 90 % av bilen..

Vet inte hur populärt det är i USA  med ACC, har GM detta på många bilar?

bmw2002

Chevrolet har en egen chat tjeneste der man kan spørre om Bolt. Er vel verdt et forsøk å spørre om ACC og forvarming der?

Virket ikke på iPhone, men hvis noen sitter på PC eller Mac nå...

S4e

Virker som ACC ikke kommer  :(

Forvarming derimot har det ikke vært noe diskusjon om som jet har sett..
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA