Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ioniq lader ikke

Startet av Andy3000, onsdag 29. mars 2023, klokken 16:44

« forrige - neste »

Andy3000

Bilen lader verken hjemme eller på hurtiglader. Når jeg kobler til lader vises symbolet for tilkoblet lader i displayet i bilen. Det høres så en uvant klikklyd 3-4 ganger fra området rundt rattet. Så skjer det absolutt ingenting.

Har selvsagt sjekket om timer o.l er på og overstyrt denne.

Noen som har vært borti dette?

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Andy3000 på onsdag 29. mars 2023, klokken 16:44Bilen lader verken hjemme eller på hurtiglader. Når jeg kobler til lader vises symbolet for tilkoblet lader i displayet i bilen. Det høres så en uvant klikklyd 3-4 ganger fra området rundt rattet. Så skjer det absolutt ingenting.

Har selvsagt sjekket om timer o.l er på og overstyrt denne.

Noen som har vært borti dette?

Høres ut som "Verkstedet neste" og du er langt fra den eneste elbileier som har vært borti dette.
Men, du slipper garantert ladekø i påsken, slipper strømkostnad/km som overgår fossildrivstoffkostnad/km, og du slipper 30-40 min i ventevakuum mens den lades.
Er det ombordladeren håper jeg du har garanti, ellers koster det fort et turbo- og regreimskifte.

-Kanskje-det kan funke å skru løs den ene polen på 12V-batteriet? Bare et skudd i blinde...
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

ThomasD

Høres ut som defekt aktuator for låsepinnen i ladeporten. Hadde det samme på vår, ble byttet på garanti.
'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

automat

Da har jeg fått problemet med defekt aktuator på min bil. Fant et tips om nødutløseren i bunn av bagasjerommet. (Ikke den på siden som er til selve ladeluka.)

Da tok bilen lading igjen. Neste gang jeg plugget bilen til igjen var det ikke nødvendig å bruke nødutløser.

Er det noen som vet hvor pålitelig denne nødutløsereren er? Vi har planlagt å bruke bilen mye de neste par ukene. Og jeg vil ikke risikere å stå på en hurtiglader langt uti gokk hvis reserveløsningen er upålitelig.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

JarleV

Bytte av låsepinne aktuator koster 7700.- !! En jeg kjenner har en 2019 mod, og fått pris på det.
Ikke billig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA