Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

leafnor

Om dette stemmer blir det å holde ut med den 2012 jeg har. Og så når det er tilgjengelig klatre fra mine 17kWt i den i dag, til en nær 60kWt bil.
En tur til f.eks Oslo da for en trondhjemmer som meg vvil på sommer som vinter kun kreve en ladestopp på noe over 30 minutter. Perfekt.
Prismessig, en "toppmodell" blir vell kostende noe mellom 350-400 vil jeg tro.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

kaiat

Sitat fra: Mazzbot på søndag 27. november 2016, klokken 09:39
30 kWh , 45 kWh og 60 kWh , pris fra 280 - 330 000 ,- . Forhåndsbestillinger begynner etter sommerferie 2017

Tidsperspektivet kan stemme godt. Ifølge Nissans delekatalog er det ting som tyder på at dagens Leaf skal produseres til oktober/november neste høst.

Men jeg hadde ikke trodd de ville legge seg såpass over dagens modell i pris. Jeg hadde regnet med en prisgunstig Visia til under 250.000.

Mazzbot

Tipper at en fullt utstyrt 60 kWh kommer på ca samme pris som Ae , rundt 330 - 350 . Da må de også få inn mer utstyr enn dagens leaf .

Det blir et helt nytt design og jeg håper de går for type 2 med 11 kw ac lader ombord , jeg tror chademo og type 1 kommer til å fases ut etterhvert .

Vi ser nå at omtrent alle mobiler som produseres idag leveres med USB Type C , det samme kan bli for elbiler . Bare at den nye standarden blir type 2 .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Rio

Mazzbot: Type 2 gir 11 kW; den kan også brukes til DC, men det er ingen som gjør det med en standard type 2 nå.

For hurtiglading trenger man da CCS/Combo, i stedet for CHAdeMO.  CCS/Combo er valgt til standard i Europa.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

svingen

Spørs om de kan vente så lenge,kanskje kommer en 45kwh rimelig snart. Vil tro man snart sliter nå som opel og golf kommer med bilen som går lengre.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

haheide

Salget av Nissan Leaf 30kw faller i  Japan i oktober.
http://insideevs.com/japanese-consumer-awaits-upgraded-nissan-leaf-as-just-500-sold-in-october/

Det antydes at Nissan må komme med en bil som kan konkurrere med nykommerne eller senke prisen. Ny bil må vel være å foretrekke ?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

kavorland

Sitat fra: haheide på tirsdag 29. november 2016, klokken 14:27
Salget av Nissan Leaf 30kw faller i  Japan i oktober.
http://insideevs.com/japanese-consumer-awaits-upgraded-nissan-leaf-as-just-500-sold-in-october/

Det antydes at Nissan må komme med en bil som kan konkurrere med nykommerne eller senke prisen. Ny bil må vel være å foretrekke ?

Hadde service på Leafén nylig og fekk snakka med selger i høve til neste Leaf.
Signala går på facelift og 50 kw+.
Chevy Bolt er eit klart trugsmål imot Leaf sin pos i USA som Nissan er klar til å matche.....

Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

EV-FTW

Sitat fra: kavorland på lørdag 10. desember 2016, klokken 00:41
Sitat fra: haheide på tirsdag 29. november 2016, klokken 14:27
Salget av Nissan Leaf 30kw faller i  Japan i oktober.
http://insideevs.com/japanese-consumer-awaits-upgraded-nissan-leaf-as-just-500-sold-in-october/

Det antydes at Nissan må komme med en bil som kan konkurrere med nykommerne eller senke prisen. Ny bil må vel være å foretrekke ?

Hadde service på Leafén nylig og fekk snakka med selger i høve til neste Leaf.
Signala går på facelift og 50 kw+.
Chevy Bolt er eit klart trugsmål imot Leaf sin pos i USA som Nissan er klar til å matche.....


Spørsmålet er når de har tenkt å komme med en slik bil?
Og dersom det ikke er før 2018, vil de komme med en utgave ab dagens L
Leaf som hvertfall klarer 30/35 mil?

Slik det er nå taper de mye, da de er akterutseilt. Stort sett alle konkurrentene har nå biler som er mer moderne og har lengre rekkevidde.

Kjøper en Leaf nå, så må jeg egentlig si en gjør en dårlig deal!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

kaiat

Det burde så avgjort kommet noen nyheter nå snart...

Det jeg er begynt å frykte, er at det kan være noen intern maktkamp på gang i Nissan. Carlos Ghosn er veldig drivende når det gjelder elbiler i både Nissan og Renault, og dersom han har fått sin stilling svekket, kan muligens elbilsatsingen bli skadelidende av det. Jeg vet at Ghosn hadde noe motbør i Renault for en tid siden da han kom på kollisjonskurs med den franske stat som er storaksjonær i Renault, men han kom greitt fra det den gang.

tomrh

Hadde jeg vært Carlos Ghosn nå hadde jeg heller puttet inn et 60 kWh batteri i e-NV200 og gitt den 7 seter, dual drive og mulighet for hengerfeste. Hadde blitt en bestselger!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

kavorland

Sitat fra: tomrh på lørdag 10. desember 2016, klokken 17:00
Hadde jeg vært Carlos Ghosn nå hadde jeg heller puttet inn et 60 kWh batteri i e-NV200 og gitt den 7 seter, dual drive og mulighet for hengerfeste. Hadde blitt en bestselger!

Nissan vil overraske og levere varene er den kryptiske meldingen frå selger.
Pga Chevy Bolt og USA som eit svært stort marked for Leaf så kan ikkje Nissan komme dårligere ut med neste generasjon Leaf, og den skulle lanserast før Chevy Bolt......
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

tiger`n

Er det rykter om facelift av NV200 da?
Det hadde ikke skadet.
Med 40-50 kwh batteri og helst et hengerfeste for la oss si, maks 750 kg, ville det blitt en god allrounder som kanskje kunne kjørt 200 km med et lite lass baki på et par hundre kg byggvarer f.eks.

kavorland

#72
Sitat fra: tiger`n på lørdag 10. desember 2016, klokken 22:15
Er det rykter om facelift av NV200 da?
Det hadde ikke skadet.
Med 40-50 kwh batteri og helst et hengerfeste for la oss si, maks 750 kg, ville det blitt en god allrounder som kanskje kunne kjørt 200 km med et lite lass baki på et par hundre kg byggvarer f.eks.

Facelift på NV200 her:
http://2017nissancars.com/2017-nissan-nv200/


https://www.youtube.com/watch?v=NQuqPzQHU-c

Så blir det vel berre på laste opp det nye batteriet på 50 kw ++++++++ ;-)
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

Rio

Dagens batterier leverer ca 100 kW effekt. De er dog kun på 30 kWh med energi. 60 kWh ville vært fint.

kW = effekt (f. eks. akkurat nå lader jeg med 30 kW, motoren trekker maks 85 kW.)

kWh = energi (f. eks. hvor mye man lader totalt, eller hvor mye energi det er i et batteri.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Burger

Så lenge 30kW/h leaf selger fortere enn de klarer å produsere batteri så er det økonomisk lite insentiv til å lansere en større kW/h modell. Selvsagt være klar til å begynne å produsere større kW/h biler på kort tid som sikring. Har lest littegranne om at Nissan ligger litt etter planene sine med tanke på batteriproduksjon.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA