Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

haheide

Det ser ut til at 30kw er høyeste batterkapasitet iallefall ett år til:
Visia får 30kw ? 24kw avsluttes som opsjon?

https://electrek.co/2016/11/10/nissan-2017-leaf-trim-details-30-kwh-battery-range/
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Ebe

Au da...

Litt mer positive rykter her
http://pushevs.com/2016/11/11/information-2017-nissan-leaf/
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Myrvang

Mulig de tilbyr 41 kWt batteri til Renaut og 30kWt til Nissan for å ikke kaniballisere for mye? Kort rekkevidde og hurtiglader i en bil og lang rekkevidde men ikke hurtiglader i en annen bil. De utfyller hverandre ganske godt, og hadde det vært QC i Zoe hadde den tatt mye marked fra Leaf.

Bare en tanke som slo meg. Og de har fordelen med at de kan levere bil omgående, mens AE og TM3 har lang/usikker leveringstid. e-Golf er dyrere og i3 mye mindre. Da er det Soul og Ioniq igjen, som kanskje kan ta kunder fra samme segment som Leaf, å selge biler med kun 2 konkurrenter er lettere enn i mange andre markeder.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Trekkoppbil

Det er underlig at 2017 Leaf SL med 30kwt prises på nivå med Chevrolet Bolt som har 60kwt, og Chevrolet Volt som er en mye mer påkosta bil.
http://nissannews.com/en-US/nissan/usa/presskits/us-2017-nissan-leaf-press-kit

Forskjellen er vel at Nissan kan levere, og nybilprisen her ikke er særlig relevant, så bilene stort sett leases ut og deretter selges som bruktbiler på auksjon.

BE

Det er samme pris i dag, men i det øyeblikket Chevrolet Volt leveres kommer prisen garantert til å droppes.

Det samme skjedde med trillingene som var priset likt med Leaf da den ble lansert. De hadde samme pris som Leaf, og fikk følgelig en bråstopp i salget i det Leaf ble tilgjengelig.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

En til svensk

2017 Hyundai Ioniq (nå litt over 50000 km).
Liker også å sykle til hverdags.

Mazzbot

Allerede for sent når tesla kommer med sin model 3 og opel med ampera .

Ingen som kjøper Nokia når man kan kjøpe Samsung .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

tiger`n

Du tror altså at INGEN kjøper den oppdaterte Leafen som kommer etterhvert?
Dristig påstand vil jeg si.

Bondeknøl

Sitat fra: Mazzbot på fredag 18. november 2016, klokken 20:05
Allerede for sent når tesla kommer med sin model 3 og opel med ampera .

Ingen som kjøper Nokia når man kan kjøpe Samsung .
Samsung: Er ikke det de som tar fyr og må leveres inn igjen asp? Strengt forbudt på fly har jeg også hørt. Er de disse "alle" vil ha?

sylwester

Siden de aller fleste eksisterende elbileiere idag er Leaf-eiere og folk flest virker  være fornøyd med bilene sine våger jeg å tro at Nissan fremdeles har greit fotfeste i markedet. Jeg er på TM3-venteliste, kommer til å se på Ampera-e og selfølgelig kommer jeg til å vurdere Leaf skulle den få lik rekkevidde som Zoe og være noe rimeligere enn Ampera-e. Jeg tror til og med at Tesla kommer til å måtte komme med ekstra batteripakker og muligens justere pris med disse fremtidsutsiktene så det kommer til å bli kjøpers marked i 2017.

Da jeg kjøpte min første Samsung, en S5, var det en feil på microfonen som lagde ekko for den jeg snakka med. Viste seg å være en feil på forrige generasjon og muligens fulgte designen på telefonen. Altså, Samsung er bra til omtrent alt bortsett fra den telefondelen da... Bytta den i løpet av 2 måneder til en OnePlus One som jeg har idag. Kjøper aldri Samsung igjen så analogien som indikerer at Samsung er et kvalitetsprodukt satt ikke så godt hos meg. Det er kun et populært produkt.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

svingen

http://pushevs.com/2016/11/18/nissan-confirms-redesigned-leaf-coming-soon/
Hvis det der stemmer så vil mange kjøpe den. Bolt har vel levering tid snart på jul neste år og tm3 blir nok en dyr bil hvis du skal ha noen funksjoner.  Hvis den nye leaf en kommer til under 300k blir jo den her nye folke bilen :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

haheide

https://cleantechnica.com/2016/11/23/nissan-exec-new-leaf-unveiled-soon-new-design-battery/

Ny design og nytt batteri, lanseres til sommeren med leveranse 2018 ?
Noe av de samme punktene som i link i forrige innlegg.

2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Mazzbot

30 kWh , 45 kWh og 60 kWh , pris fra 280 - 330 000 ,- . Forhåndsbestillinger begynner etter sommerferie 2017

Hansi

Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Mazzbot

Kjenner en som jobber I Nissan som har sagt det

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA