Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: snoemann på onsdag 06. september 2017, klokken 16:58
Har snakket litt med bnh ... og første levering for oss som hadde reservert med depositum er April 2018.
Syv måneder til første levering

Trodde Nissan skulle være mer offensive enn dette ut fra alle forventningene.

Her snakker vi lett om leveringstid for nye kunder på mye mer. Dette er jo i klasse med WV evt Huyndai .......

Ser ut som Nissan stiller i samme klasse som de fleste andre elbilprodusenter.
Det ser ut som det å ha sin egen Gigafactory blir en stor konkuransefordel !

snoemann

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 06. september 2017, klokken 18:37
Trodde Nissan skulle være mer offensive enn dette ut fra alle forventningene.

Her snakker vi lett om leveringstid for nye kunder på mye mer. Dette er jo i klasse med WV evt Huyndai .......

Ser ut som Nissan stiller i samme klasse som de fleste andre elbilprodusenter.
Det ser ut som det å ha sin egen Gigafactory blir en stor konkuransefordel !

Enig ... dette førte dessverre til at jeg trakk reservasjonen min og ikke kjøper ny Leaf nå.
Det blir fort for kort tid mellom denne 40kwh versjonen og 60kwh Leaf, evt andre elbiler som kan passe oss som familie.
Nissan burde ha fått ut denne i Januar for å kapre oss iallefall (og sikkert flere med meg).
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

oarnoe

Sitat fra: sjossang på onsdag 06. september 2017, klokken 09:08

https://youtu.be/VxhoYtiGzjI?t=102

Smart speil - sett dette hos Nissan Japan tidligere. Håper de får til dette i de europeiske bilene også!

I prislista som ligger på Nissan.no står det "Innvendig speil med automatisk dimming" så det virker ikke som om utgaven som leveres til Norge har denne funksjonen.

Ser videre at de skriver "AM/FM/CD med DAB audiosystem og 6 høyttalere" , vil dette si at en ikke får BOSE? Skinnseter får en heller ikke. Parkeringsassist leveres foreløpig ikke. Denne bilen blir jo solgt inn som et utstyrsnivå lik Tekna, så dette er rart.

Er denne "Launch Edition" et mellomsteg for at de skal komme i gang med produksjonen, for så senere å terminere denne utgaven for å komme med de forskjellige utstyrsnivåene som vi kjenner dem?

"Time will tell" :-)
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: oarnoe på onsdag 06. september 2017, klokken 22:33
Sitat fra: sjossang på onsdag 06. september 2017, klokken 09:08

https://youtu.be/VxhoYtiGzjI?t=102

Smart speil - sett dette hos Nissan Japan tidligere. Håper de får til dette i de europeiske bilene også!

I prislista som ligger på Nissan.no står det "Innvendig speil med automatisk dimming" så det virker ikke som om utgaven som leveres til Norge har denne funksjonen.

Ser videre at de skriver "AM/FM/CD med DAB audiosystem og 6 høyttalere" , vil dette si at en ikke får BOSE? Skinnseter får en heller ikke. Parkeringsassist leveres foreløpig ikke. Denne bilen blir jo solgt inn som et utstyrsnivå lik Tekna, så dette er rart.

Er denne "Launch Edition" et mellomsteg for at de skal komme i gang med produksjonen, for så senere å terminere denne utgaven for å komme med de forskjellige utstyrsnivåene som vi kjenner dem?

"Time will tell" :-)
Er nok en ny "Nordic" utgave

fplandberg

#1054
Nissan Norge ser nok sitt snitt til å loppe elbilkundene så lenge etterspørselen er så høy som nå. Mindre utstyr til en høyere pris.

Prisen går nok, også denne gang, fort ned igjen, på bekostning av de som kjøpte først..

Gimlar

Jeg kom akkurat hjem fra Japan og kan fortelle at mitt inntrykk av den nye leafen var veldig bra. God kvalitetsfølelse og veldig god plass både forran, bak og i bagasjerommet.

Trond.m

Mener at noen skrev på forumet at det var gamle analoge instrumenter. Dette bildet er fra den amerikanske konfiguratoren. Synes dette ser veldig bra ut etter min smak  :)

telcontar

#1057
Sitat fra: TM på fredag 15. september 2017, klokken 07:29
Mener at noen skrev på forumet at det var gamle analoge instrumenter. Dette bildet er fra den amerikanske konfiguratoren. Synes dette ser veldig bra ut etter min smak  :)

Fartsmåler til høyre er analog, se video under, spesifikt fra 1:27.


https://youtu.be/a0YOGsz2DZg

Trond.m

Så bra.  Kombinasjon av digital og analog høres optimalt ut i mine øyne.

telcontar


xmir

Det beste ville nok vært muligheten til å velge selv hva som skal vises  :+1:

sylwester

Så lenge  hastighet på CC er digital så bryr jeg meg igrunn ikke om speedometeret. Jeg ser sjeldent på det.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

jkirkebo

Sitat fra: telcontar på fredag 15. september 2017, klokken 09:40
Ja, ikke noe negativt å ha begge deler.

Jo, det synes jeg da den analoge delen tar opp mye plass som kunne vært brukt til noe annet. Jeg ville ihvertfall satt pris på muligheten til å velge den bort og heller få f.eks et power-meter der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Goggen123

Noen som har funnet ut detaljer for adaptiv cruise? Leste på et amerikansk nesten at den holder avstanden til bilen foran fra 30 kmt til 100 kmt...det er jo j såfall ræva om den ikke går ned til null og ikke over 100.
Og er rattet både høyde og lengde regulerbart?

Trekkoppbil

Det er mer enn retro-speedometeret som gir dårlig plassutnyttelse.

Startknapp, kameraknapp og brytere til setevarmerene var tidligere plassert diskre på plasser som ikke kunne brukes til stort  annet. På den neste Leafen er det unødig mange knapper som er flytta til midt under dashbordet, hvor det tar opp dyrebar plass. Det burde heller ha vært gjort plass til mobiltelefon og nettbrett etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA