Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car Net

Startet av runyberg, torsdag 22. september 2016, klokken 08:42

« forrige - neste »

pappa dalen

E-styring/avgangstider car-net grå for meg også etter app oppgradering.
Sendt mail til møller som måtte sende henvendelsen videre til tyskland, uten at de har tatt kontakt.

Løsning for meg var og sette avgangstider direkte i bilen. Etter det er fungerte appen igjen og jeg kunne legge til ladesteder og avgangstider :)

atrus

Det er nå over 4 uker siden jeg feilmeldte til Møller at jeg ikke får registrert km etter at de la om til ny server. Har purret mange ganger, og den eneste tilbakemeldingen jeg får er at de har videresendt til Tyskland. Eneste fornuftige forklaring på at jeg ennå ikke har fått en løsning er at det må være mange millioner andre i samme situasjon som meg. Tenk om Google, Samsung, Microsoft, Apple, Cicso, osv. hadde de de samme IT-amatørene som VW?

e-curious

Noen som ser fram til en selvkjørende framtid styrt av VW?  :o

krister461

Jeg ble lei av å skrive passord hver gang jeg skulle logge inn, så nå har jeg en svarvei fra hjemmeskjermen til Car-Net sine nettsider. Det funker like bra/dårlig å styre bilen derfra, og nettleseren fyller inn passordet for meg.

Hideyowife

Har gitt opp hele APP-en. Den er for meg, verdiløs. Totalt søppel. Når det kom mail at bruker ble slettet og at man måtte sette opp på nytt, samt en "oppgradering" av tjenesten tenkte jeg, Yes! Endelig blir det orden på dette. Men min erfaring er at det er like dårlig fortsatt i IOS APP og grensesnittet på nettsiden er blitt helt forferdelig. Usj
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

aageaasved

01.11.2016

I perioden 2.-8. november planlegger fabrikken å gjøre
ytterligere oppdateringer på Car-Net-systemet. Dette kan dessverre innebære at
Car-Net-tjenestene blir noe ustabile i denne perioden. Vi beklager på det
sterkeste ulempene dette måtte medføre

sevalds

Ja, for Car-net har jo vært så stabilt i det siste, at vi ville vel uansett ikke merket forskjell fra om de tok det ned eller ikke :D

HelectriC

Det er ganske fantastisk hvor dårlig VW klarer å få til den appløsningen till tross for flere forsøk, relansering etc. Nesten så man tror de har tatt en gammel dieselingenjør til å kode car net. Tror faktisk det er den dårligste og mest ustabile appen jeg har i telefonen min (og jeg har maaaange)
ioniq 5

Rio

1) CarNet har faktisk funket 99% av tiden for meg siden Den Store Oppdateringen.

2) Ja, VW burde virkelig "ta fatt i" både appen, webgrensesnittet og serverløsningen. Jeg vet at M2M-løsninger er et eget fagområde, men her må de til med eksperter.

Jeg trenger omtrent 10% av funksjonaliteten 100% av tiden.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Chivas

Er det noen forskjell på hvilket OS Car-Net har problemer på, eller er det generelt alle? (aner ikke om det engang finnes for WP?)

aageaasved


Elmo

Sitat fra: Chivas på fredag 04. november 2016, klokken 08:52
Er det noen forskjell på hvilket OS Car-Net har problemer på,
CarNet har bare problemer med OSet på VW biler ;) >:( :o ??? :-[ :'(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hans.ks

Kommer ikke lengre enn at det må registreres km.stand når jeg prøver å legge inn bilen på nytt i Car-Net nå, er mildt sagt oppgitt over hele skiten. Sendte mail til kundesupport og ba de høflig se på denne saken og fikse dette, er vel bedre og tro på at Julenissen kommer ned pipa i år. :-)
E-Golf med ventepumpe.

atrus

Sitat fra: hans.ks på lørdag 05. november 2016, klokken 08:52
Kommer ikke lengre enn at det må registreres km.stand når jeg prøver å legge inn bilen på nytt i Car-Net nå, er mildt sagt oppgitt over hele skiten.
Jeg har ikke kommet inn etter den oppgraderingen de gjorde tidligere i høst. Har vært i kontakt med support, men ingen ting hjelper. Har i grunnen gitt opp hele greia og forstått at VWs IT-løsninger er på steinalderstadiet i forhold til Tesla.

Milk

Fungerer like dårlig etter oppdateringen 9.nov vers 3.5.6 (IOS)

Får ikke bekreftelse på om om forvarming har startet, hverken med bruk av avgangstid eller start. Men det virker likevel som om bilen har varmet litt i de fleste tilfeller.

Under hva som er nytt, står det at det er bedre ytelse, utvidelser og nye funksjoner. Jeg kan ikke finne noen nye funksjoner. Men jeg slipper å taste passord hver gang jeg skal inn å se at forvarming ikke er bekreftet, og at bilen befinner seg hjemme, selv om den er parkert et helt annet sted, så det er jo noe positivt:-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA