Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

mzziaz

Da har jeg fått beskjed fra forhandler om at bilen er kommet. Henter den i morgen. Det er en drøy uke tidligere enn det som tidligere er antydet som leveringsdato. Bestilte 2. oktober.

terjewa

Jeg skal hente den i dag. Kunne fått den mye tidligere, men pga reise i jobb har den stått på utstilling noen uker.
Fikk epost av bilen i natt om at den var ferdig ladet til forhandler, så da gleder jeg meg til 14 tiden idag hvor jeg kommer meg til forhandleren :)
Bestilte 14.09.


hansob

Her er en annen vinkling på saken om stengingen av fabrikken. Innlegget under ble lagt ut på Bolt facebookgruppe. Hvis dette stemmer så betyr det at det bare er snakk om en uke ekstra nedetid i forhold til planlagt. Nedetiden brukes også til å konfigurere om produksjonslinja slik at antall Bolt øker fra en av tre produserte biler til 1 av 2. Hvor mange av disse som kommer som Opel er jo en annen sak.
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Resistance

Nå har min bil og ankommet forhandler, og gleder meg til den kan hentes. Bestilling fra 03.10. Alt i rute om de får den utlevert til meg i starten av august.  :+1:

Merker at informasjon man får fra selger som oftest er fordi man selv tar kontakt, og ikke fordi selger selv vil informere på forhånd. Savner litt mer proaktiv informasjon fra selger, men det er vel uansett veldig debattert her inne. Merker at mine spørsmål rundt levering og pris på kun vinterfelg+sensorer, evt. vinterfelg + sensorer + rimeligere dekk for andre gang nå "avfeies" med "skal sjekke delelager for hva som er mulig og komme tilbake til deg. Halvannen måned siden ble det også sagt.. Så har og gitt de tilbakemelding nå om at jeg prøver å unngå å avbestille vinterfelg/vinterdekk.

Jeg kjenner jo og til megahjul..

Gleder meg uansett til snart å få bil.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

Resistance

Snakker om sola så har jeg fått svar på pris på vinterfelgene med sensorer uten dekk så det er bra, og går for det.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

Zuexi

Sitat fra: Resistance på tirsdag 25. juli 2017, klokken 14:49
Snakker om sola så har jeg fått svar på pris på vinterfelgene med sensorer uten dekk så det er bra, og går for det.
Pris fikk du?

tientanic

Hei, tenkte å høre med dere angående valg av enten Opel Ampera-e eller Hyundai Kona EV.

Jeg har pr idag kontrakt med Ampera-e og kan si opp kontrakten innen utgang av september. Vet allerede en god del om denne Opelen..men nokså lite info på Kona.

Hva tror dere? Innspill og forslag mottas med mange takker :) Er det noen av dere som har AE og samt har skrev kontrakt med Kona?

Ut i fra info jeg har fått med meg, så er disse to biler nokså like, dvs. i samme klasse. Prisene ser ut til å være omtrent 350000 med diverse utstyrspakker.

Hører gjerne mer fra dere.

På forhånd takk.


Elmo

Folk legger ut nye Amper-e til salgs på finn.no opptil 50.000,- kr over nypris for tiden, så det er vel neppe noe sjakktrekk å kansellere ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Knut Røe

"Pga endret behov" står det på alle, bullshit. Kjappe penger er svaret.

Zuexi

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:57
"Pga endret behov" står det på alle, bullshit. Kjappe penger er svaret.
Mye som kan skje på 10 måneder, men helt sikkert noen spekulanter også. Er vel uansett ikke første gang dette skjer.

Trond.m

For min del så kom jeg til at en 4 WD BMW hybrid til ca 400.000 var mer tilpasset mitt behov, siden jeg ikke lenger har behov for å kjøre daglig på vei med bompenger. Da ble det et greit bytte å selge Ampera-e og kjøpe denne. Hadde ikke 'bruktprisen' på Ampera-e vært så høy, så hadde jeg nok vurdert annerledes.  Ampera-e er en fantastisk bil for de som kan dra nytta av elbilfordelene. For andre finnes det mange bedre alternativer slik jeg vurderer det.

tientanic

Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:47
Folk legger ut nye Amper-e til salgs på finn.no opptil 50.000,- kr over nypris for tiden, så det er vel neppe noe sjakktrekk å kansellere ???

Det er sant nok det..men det der med leveringstid og Opel.

bmw2002

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:57
"Pga endret behov" står det på alle, bullshit. Kjappe penger er svaret.

Uenig, mye som skjer på nesten 1 år. Kona flytter jobb til rett i nærheten av der vi bor. Da må vi vurdere om vi trenger 2 bruksbiler.  Da ryker mest sannsynlig Opelen og vi bytter til Jaguar neste år.

Pew

Da har jeg kansellert min bestilling. Skrev kontrakt i januar. For min del har det delvis med lang ventetid ( ble forespeilet høst neste år) og lite info fra leverandør, men også med følelsen jeg satt igjen med etter å ha prøvekjørt den. Vanligvis når jeg har kjøpt ny bil har jeg fått godfølelsen, men den var totalt fraværende her. Syns rett og slett bilen virket litt kjip og billig. Ikke som en småbil til 365000. Nå venter jeg og ser på hva Nissan kommer med i september, men har ikke bestemt meg for noe. Med et års ventetid så har jeg nok endel å velge mellom uansett. Virker ikke som Opel prioriterer denne spesielt mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA