Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

telcontar

Hadde jo vært kjekt om Opel satte inn AGR setene sine istedet :-)

alv1

Ild sprer seg fort i tørt gress. Sosiale medier har ingen åpningstid.

Como

Hvis rykte stemmer ...
Setter pris på å få en bil uten kritiske feil/svakheter. Tar kanskje en 2018 modell om 4 mnd hvis bilen oppgraderes. Hvis dette derimot er politisk og bilene skal fordeles på hele Europa som demobilen, da blir det ikke AE på meg. Har fulgt denne bilen på forumet så lenge at jeg føler at jeg kjøper en overligger  :-[
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

bno

Sitat fra: nix på tirsdag 02. mai 2017, klokken 20:31
Om det stemmer at det ikke kommer AE før om 4-5mnd, så venter jeg like godt på Model 3, evt en oppgradert Ioniq eller Niro EV.
+1

Stikkkontakt

Sitat fra: bno på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:02
Sitat fra: nix på tirsdag 02. mai 2017, klokken 20:31
Om det stemmer at det ikke kommer AE før om 4-5mnd, så venter jeg like godt på Model 3, evt en oppgradert Ioniq eller Niro EV.
+1

Eller i3S?

alv1

Sitat fra: Como på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:00
Hvis rykte stemmer ...
Setter pris på å få en bil uten kritiske feil/svakheter. Tar kanskje en 2018 modell om 4 mnd hvis bilen oppgraderes. Hvis dette derimot er politisk og bilene skal fordeles på hele Europa som demobilen, da blir det ikke AE på meg. Har fulgt denne bilen på forumet så lenge at jeg føler at jeg kjøper en overligger  :-[
Så forsinket fremtidig produksjon og re-fordeling av allerede produserte biler er sterkeste hypotese?

bno


Stikkkontakt

Sitat fra: Como på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:00
Hvis rykte stemmer ...
Setter pris på å få en bil uten kritiske feil/svakheter. Tar kanskje en 2018 modell om 4 mnd hvis bilen oppgraderes.

AGR-seter,ACC og litt interiør-finpuss kan nok overbevise meg om å ta den likevel. Jeg er ganske trygg på at jeg ikke vil få Leaf2 eller Model 3 i oktober uansett. Og prisen med tilsvarende utstyr er vel neppe så lav som på AE.

Kriss

Det høres veldig dramatisk ut at bilene må produseres på nytt (hvis det stemmer). Da må det være noe alvorlig feil med bilen. Ettermontering av nye seter kunne vel importør tatt seg av? Har GM funnet en sikkerhetsbrist ved kollisjonstesting?
Ampera e leveres desember 2017

Zuexi



Sitat fra: Kriss på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:25
Har GM funnet en sikkerhetsbrist ved kollisjonstesting?

Hvis det stemmer hadde vel Bolt blitt tilbakekalt også?

tuono

Ryggmargsfølelsen så langt er at noen skal se hvor mye de får til å brenne ved hjelp av ei fyrstikk eller to. Og jeg har ikke bestilt bilen engang  :)
Artige greier sånne forum. Får meg til å tenke på gamle bike.no om min følelse med saken viser seg å være riktig.  ;D

Counterpointer

Det er 99,9 % sikkert at det ikke blir AGR seter, 89,9 % sikkert at det ikke blir ACC..........

Må være realistisk

adyb

Jeg ble oppringt av forhandleren i dag som kunne fortelle meg at det ikke ble levering før januar 2018. Jeg skrev kontrakt 30.09.. De jobber med å lage informasjon som de skal sende ut til alle berørte. Bilen min skulle ha blitt produsert i mars og levert i juni. Så da snakker vi om 6 mnd forsinkelse og ikke 4. Han fortalte meg ingenting om årsaken til forsinkelsen. Opel Norge hasteinnkalte forhandlere til møte i Oslo sist fredag hvor de fikk vite dette. det er alt jeg vet..

Stikkkontakt

Sitat fra: adyb på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:56
Jeg ble oppringt av forhandleren i dag som kunne fortelle meg at det ikke ble levering før januar 2018. Jeg skrev kontrakt 30.09.. De jobber med å lage informasjon som de skal sende ut til alle berørte. Bilen min skulle ha blitt produsert i mars og levert i juni. Så da snakker vi om 6 mnd forsinkelse og ikke 4. Han fortalte meg ingenting om årsaken til forsinkelsen. Opel Norge hasteinnkalte forhandlere til møte i Oslo sist fredag hvor de fikk vite dette. det er alt jeg vet..

Merkelig at du var i første pulje når du bestilte så sent. Det er ikke usannsynlig at noen får biler i oktober om du får i desember.

Counterpointer

Sitat fra: adyb på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:56
Jeg ble oppringt av forhandleren i dag som kunne fortelle meg at det ikke ble levering før
Hvilken forhandler?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA