Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

kammiz

Jeg blir skuffet om vi i første pulje ikke får bil i mai... Som sjefen sjøl sa.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Stikkkontakt

Sitat fra: kammiz på lørdag 29. april 2017, klokken 07:22
Jeg blir skuffet om vi i første pulje ikke får bil i mai... Som sjefen sjøl sa.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Samme her.
Har hele tiden fått beskjed om at bilen er i første pulje. Dvs de første 120 bilene.

Tom E.

Min bil kommer sammen med demobilene om ca. 3 uker fikk jeg oppgitt av min selger.

Solarbroom

Jobber hos Grønn Kontakt.

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)


Arha

Sitat fra: Ipadjove på fredag 28. april 2017, klokken 23:51
Sitat fra: Arha på fredag 28. april 2017, klokken 23:46
Beskjed fra selger om min bil:
"Det ser ut til at det kan bli levering uke 24 +/-."
Uke 24 er første uke i juli.

12.-18. juni vel?

Det ble visst en liten glipp her ja, men en positiv sådan  :)
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

bno

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 29. april 2017, klokken 17:07
Sitat fra: Solarbroom på lørdag 29. april 2017, klokken 09:30
Når bestilte dere?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

14.september
Bestilte = skrev kontrakt ?
Skrev selv kontrakt 29 september og har ikke fått annen info enn at bilen er produsert og står i Orion. Det var for 1 måned siden. Skjønner ikke at man har bedre oversikt over egen gods transport

bmw2002

Ja, at de ikke vet hvor bilene er og når man får levert er helt hinsides.

...


Stikkkontakt

Sitat fra: bno på lørdag 29. april 2017, klokken 17:57
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 29. april 2017, klokken 17:07
Sitat fra: Solarbroom på lørdag 29. april 2017, klokken 09:30
Når bestilte dere?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

14.september
Bestilte = skrev kontrakt ?
Skrev selv kontrakt 29 september og har ikke fått annen info enn at bilen er produsert og står i Orion. Det var for 1 måned siden. Skjønner ikke at man har bedre oversikt over egen gods transport

Signert kontrakt ble sendt på mail til Opel kl 14:24 den 14.september.

bno

Ok får sjekke opp her med Opel sentralt. Ikke opplevd noe så uprofesjonelt fra et så stort selskap med ressurser som de har og så skriver vi 2017 .....

silverwrx



Bilde fra tjuvholmen, parkeringskjelleren til the thief. Bildene kostet litt:

En diesel Opel med to tysktalende menn sto å snakket i 3minutter i innkjøringen utenfor hotellet. Ville ikke la meg kjøre inn. Måtte kjøre nærmere og nærmere. Spesielt.. øyekontakt og "vi bryr oss ikke om deg blikk". Spesielt..

Kan ha noe med at jeg kjørte en blacked out Model X

Et lite kvasst trykk på wattpedalen til slutt, og tyskeren skvatt opp fra huk og unna..
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Trond.m

Sitat fra: bno på lørdag 29. april 2017, klokken 23:37
Ok får sjekke opp her med Opel sentralt. Ikke opplevd noe så uprofesjonelt fra et så stort selskap med ressurser som de har og så skriver vi 2017 .....
Enig i at informasjonen om levering kunne vært mer presis. På den annen side er det ikke noe som tyder på at det blir forsinkelser i forhold til det de antydet i september. Levering i juni for første pulje er nok rimelig sikkert, og noen får kanskje bil allerede i mai.

trykkertor

Kan godt være at de holder kortene tett til brystet fordi første båt med kundebiler inneholder en viss "standardbil".
La oss si de første bestillingene var 150 grå kjedelige biler, så 100 biler med litt gøyere farger.
Alle med full utstyrspakke. (Se bort i fra hjulpakke da det er lett å sette sammen lokalt).

De starter produksjonen av de første kundebilene, men for å unngå å skifte farge i lakkroboten hele tiden, så produserer vi først de 150 grå, så kommer etterhvert de andre fargene.

På første skipet kommer alle de grå, og på et skip rett bak, kommer biler produsert av en annen standard.
Men for at opel ikke skal få "sure kunder" som bestilte først, gjerne i en farge, og likevel ikke få bil først, så sier de ingen ting. Fordi leveransen mellom disse to skipene bare er noen uker imellom.
Da holder vi kortene tett til brystet, later som vi ikke vet så mye, og så i løpet av 2-3 uker er alle disse bilene fra 2 skip utlevert, og ingen føler seg "forbigått" i køen.

Opel visste nok ikke i starten hvilke kritereier de første bilene ble produsert etter, da dette ville gi seg ut fra hva som ble de  vanligste valgene. Derfor kunne de ikke love en "slik spekket bil blir først levert".

Alt det jeg skrev om farger og pakker er variabler, og en kan skifte ut farge med f.eks skinn vs ikke skinn, eller hva som helst.
Enkelt sagt. En grå bil med skinn og full pakke = standard = først ut.
En oransje bil, stoffseter = utenforn standar = senere produsert.

Vi blander 2 skip til "1" stor kunde-utlevering og håper alle blir fornøyd.

Så kan en spekulere i om det hadde vært mer riktig å gå ut for 1 måned siden og si alle med fullspekket grå bil får siste uken i mai, andre biler er forventet medio juni. (Og sett eventuelle hylekor og kontrakts-dato-ryttere ri sin høye hest).

Alt dette er rene spekulasjoner og fantasier fra min side.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA