Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Trond.m

Tipper vi er i samme båt  ;)
Ser du har oppgitt 204 hk i signaturen din. Den må du endre til 75 Hk  ;D

knut3448

#841
Sitat fra: TM på fredag 07. april 2017, klokken 13:35
Skulle visstnok være bestilling nr 8 fra Drammen.

Hei, det skulle jeg og! Delt 8. plass der altså. Nå er det mulig jeg husker feil, men jeg har fått det for meg at de sa 8 (:

Men, om Drammen sier 9.juni så er vi tydligvis ikke i første pulje. Følgende står i dagens info-mail fra Opel

SitatNår vil de første kundene få bilene sine?
Det er allerede mange biler på vei til Norge, både forhandlernes demobiler, og ikke minst de første kundebilene. Vi følger planen om å levere de første bilene til kunder mot slutten av mai. Som for alle nybiloverleveringer, blir du kontaktet av forhandler for å avtale tid for overleveringen.
Utlevering i mai altså, kanskje Drammen utsetter det i 2 uker?

Trond.m

De sier vel 8. plass til alle, for det er jo umulig å kontrollere. Nå er det vel også slik at produksjonsdato og utskipningsdato kan avhenge av utstyr og tilfeldigheter. 

knut3448

Sitat fra: TM på fredag 07. april 2017, klokken 14:43
De sier vel 8. plass til alle, for det er jo umulig å kontrollere. Nå er det vel også slik at produksjonsdato og utskipningsdato kan avhenge av utstyr og tilfeldigheter.
Bilen min var angivelig ferdig produsert 20.feb, så da kan man jo håpe på at den har fått seg en båttur nå.

kammiz

Eneste fornuftige nummeret å forholde seg til er den nasjonale køen. Du kan være nr 1 hos en forhandler, men allikevel være langt bak i køen.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

knut3448

Sitat fra: kammiz på fredag 07. april 2017, klokken 14:47
Eneste fornuftige nummeret å forholde seg til er den nasjonale køen. Du kan være nr 1 hos en forhandler, men allikevel være langt bak i køen.
Det nummeret har jeg ikke fått vite. Gidder ikke mase om det (:

Counterpointer

Det som er kjipt er en beskjed jeg fikk i dag om at selv om jeg er først fra forhandler så har Opel Norge bestemt at en annen kunde skal få bil lenge før meg
Selger hadde heller ingen forklaring på hvorfor. Dette er i så fall en meget lemfeldig behandling av den "hellige" kølista.

Høres på de ovenstående postene som forhandlerne også kjører litt tilfeldig plassering siden noen får samme kønummer.

bmw2002

Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. april 2017, klokken 16:04
Det som er kjipt er en beskjed jeg fikk i dag om at selv om jeg er først fra forhandler så har Opel Norge bestemt at en annen kunde skal få bil lenge før meg
Selger hadde heller ingen forklaring på hvorfor. Dette er i så fall en meget lemfeldig behandling av den "hellige" kølista.

Høres på de ovenstående postene som forhandlerne også kjører litt tilfeldig plassering siden noen får samme kønummer.

Dette høres rart ut, men forundrer meg ikke. Hele denne salgsprosessen har vært amatørmessig. Fikk selv dato i mai, men nå sier forhandler at bilen er forsinket og vet ikke når jeg får den.

Man lurer jo om Opel har en plan rundt denne utleveringen. Kanskje skal alle de første bilene leveres ut hos en forhandler feks, som med Bolt.

...

Sitat fra: kammiz på fredag 07. april 2017, klokken 14:47
Eneste fornuftige nummeret å forholde seg til er den nasjonale køen. Du kan være nr 1 hos en forhandler, men allikevel være langt bak i køen.
Det fornuftige ville jo være at de som er nr 1 hos hver forhandler får bil, deretter nr 2 hos hver forhandler osv helt til de 120 første er fordelt.

@knut.aulie: Hvilken farge bestilte du?


jche

Min forhandler(motorforum Kr.sand) sier at ingen kan vite hvilken plass de har i køen, og at de tallene enkelte har fått høre ikke har så mye med virkeligheten å gjøre. Derfor gir ikke motorforum ut dette i det hele tatt, de gir bare antatt leveringsmåned.

kammiz

Sitat fra: nix på fredag 07. april 2017, klokken 16:29
Sitat fra: kammiz på fredag 07. april 2017, klokken 14:47
Eneste fornuftige nummeret å forholde seg til er den nasjonale køen. Du kan være nr 1 hos en forhandler, men allikevel være langt bak i køen.
Det fornuftige ville jo være at de som er nr 1 hos hver forhandler får bil, deretter nr 2 hos hver forhandler osv helt til de 120 første er fordelt.

@knut.aulie: Hvilken farge bestilte du?
Nei, det ville vært urettferdig. Om jeg bestilte hos en forhandler i nord Norge idag som ikke hadde solgt noen ampera-e enda, skulle jeg hoppet fram blant de 120 første bilene?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Zuexi

Ikke rart prosessen virker amatørmessig. Opel selv ble nok regelrett "tatt på senga" over alle bestillingene. Det skal leveres ut flere Ae på en relativt kort tid, enn hele Opel har levert fra hele segmentet sitt iløpet av et år. Fikk mail av Opel idag hvor det skrev av bestillingene nå er oppe i ca 10.000 biler. Antar mailen er sendt ut med bakgrunn at folk har klaget på FB-gruppa til Ae (hvor også sentrale personer i Opel organisasjon er medlem) at det ikke gis noe informasjon.
Opel trenger ikke finne opp kruttet på nytt, men litt god gammeldags informasjon/tilbakemelding er nok til å holde spente nordmenn på matta litt til.

telcontar

Sitat fra: Zuexi på fredag 07. april 2017, klokken 17:13
Ikke rart prosessen virker amatørmessig. Opel selv ble nok regelrett "tatt på senga" over alle bestillingene. Det skal leveres ut flere Ae på en relativt kort tid, enn hele Opel har levert fra hele segmentet sitt iløpet av et år. Fikk mail av Opel idag hvor det skrev av bestillingene nå er oppe i ca 10.000 biler. Antar mailen er sendt ut med bakgrunn at folk har klaget på FB-gruppa til Ae (hvor også sentrale personer i Opel organisasjon er medlem) at det ikke gis noe informasjon.
Opel trenger ikke finne opp kruttet på nytt, men litt god gammeldags informasjon/tilbakemelding er nok til å holde spente nordmenn på matta litt til.

Er nok ikke bestilt 10k biler, men takten kontrakter skrives under vil tilsvare 10k biler i året

Zuexi



Sitat fra: telcontar på fredag 07. april 2017, klokken 17:50
Er nok ikke bestilt 10k biler, men takten kontrakter skrives under vil tilsvare 10k biler i året

Aha, var litt kjapp med å lese jeg da.
Skal vel mye til for å opprettholde salgstakten frem til i dag, ut året?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA