Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Pirat

Sitat fra: telcontar på torsdag 09. mars 2017, klokken 08:01
Jeg bestilte også 14. desember, men ikke fått noen som helst info fra selger om levering.
Var litt kjapp der - kun estimert fra forhandler, ingen bekreftet dato gitt om min bil fra Opel.
Endret innlegget for over for å understreke at det er estimert.

mfurmyr

Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

bmw2002

Fikk leveringsdato 28.5. Bestilte 19.9.

Siden 28.5 er en søndag antar jeg at jeg får bilen dagen etter...

Jakal

28.5, ikke dårlig. Jeg bestilte 20.9, men selger antyder fortsatt juni / juli for meg. Altså slik det tidligere er estimert, og noe jeg har innrettet meg på.
Forøvrig er selger tydelig på at Continental-dekkene i vinterpakken er av nordisk type, og jeg opprettholder bestillingen av den. Min lille usikkerhet med el-bil er ladingen: Jeg leier garasje på boligtomten, men tviler på at det blir aktuelt / får lov til å montere hurtiglader. Bilen er til fritidsbruk, så jeg satser nok i hovedsak på offentlige ladestasjoner. Bor sentralt i Oslo (st hanshaugen). Er takknemlig hvis noen eksisterende elbil-eiere kan dele erfaringer med bruk av ladestasjoner: hvor i Oslo det er god kapasitet, når på døgnet en bør lete etter ledig kapasitet, ukedager kontra helger osv. 

Stikkkontakt

Noe spesielt jeg bør sjekke eller se etter når jeg skal se bilen live i morgen? Vet ikke om det er endelig produksjonsmodell som står i Geneve eller en tilsvarende den som var i Oslo tidligere i vinter...

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 11. mars 2017, klokken 20:34
Noe spesielt jeg bør sjekke eller se etter når jeg skal se bilen live i morgen? Vet ikke om det er endelig produksjonsmodell som står i Geneve eller en tilsvarende den som var i Oslo tidligere i vinter...
Hadde vært nyttig om du kunne fått sett/spurt om det er mulig å sette på 16" felger?

kammiz

Vet at de begynner å ringe rundt til de første kundene nå straks, ihvertfall fra noen forhandlere.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Laffa

Om de kan gå for en annen farge.. ?120 biler som skal fordeles har det tidligere blitt skrevet om.

Stikkkontakt

Sitat fra: Fisker på torsdag 16. mars 2017, klokken 17:08
Om de kan gå for en annen farge.. ?120 biler som skal fordeles har det tidligere blitt skrevet om.

Vi har bestilt blå, men det spiller liten rolle for meg. Likte godt den sølvfargede de hadde på utstillingen i Geneve. Men interiøret var for lyst syns jeg. Men det er vel et valg med litt mer mørkegrått dashbord.

seidl

Noen som har info om utstyr på disse 120 første bilene? Jeg valgte ikke skinn/bose pakke så lurer på om jeg må vente lengre pga det
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Stigzy

Sitat fra: seidl på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:32
Noen som har info om utstyr på disse 120 første bilene? Jeg valgte ikke skinn/bose pakke så lurer på om jeg må vente lengre pga det

Slik forhandleren fortalte meg så er de alle fullt utstyrt, men visst antall av hver farge :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

pilt

Sitat fra: Stigzy på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:41
Slik forhandleren fortalte meg så er de alle fullt utstyrt, men visst antall av hver farge :)
Hvorfor produserer de ikke bare det vi har bestilt? Det kan vel ikke være så mye mer jobb å lage x antall grå og y antall orange i stedet for x-z grå og y+a orange?
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

knut3448

Er det altså slik å forstå at det kommer 120 biler i sølv og oransj som leveres før de første kundebilene? Når jeg signerte i januar spurte keg min forhandler spesifikt om man ved å velge bestemte farger og utstyr kunne få bilen før. Nei, var svaret, det var ikke mulig...

orienteringsbass

Nå ble det for kryptisk her. Er det slik at det kommer 120 biler med farger som Chevy har bestemt, og så skal vi, de første på lista, få lov til å få biler først, men vil får ikke de fargene vi har bestilt? Dersom vi ikke tilfeldigvis har valgt en av dem som kommer?
Er det noen som vet noe sikkert? Hvilke farger?
Hvis vi vil ha ønskefargene våre, må vi da vente? Hva skjer da med lista? Låter som en kjedelig situasjon for Opel, men kanskje er det prisen for at vi får biler alt i mai?
1999 Renault Mégane med tiltagende småproblemer
2017 Ampera e Glory Red levert 2.6.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA