Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

kammiz

Soul er en suveren bil, med 60kwh batteri kunne den lett vært eneste bil i familien vår. :-)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

goev

Sitat fra: kammiz på onsdag 08. februar 2017, klokken 12:56
Soul er en suveren bil, med 60kwh batteri kunne den lett vært eneste bil i familien vår. :-)
:+1:

Vi er kanonfornøyde med vår Soul. Hadde den hatt 60kWh-batteri, så hadde vi ikke kjøpt Ampera-e.
Men, vi gleder oss masse til Opel-en kommer i hus likevel  ;)
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

kammiz

Vi skal ha begge. Ampera-e erstatter min opel insignia. Så får kona endelig igjen soul. Jeg kjører bomring nemlig. Hehe. Men de to sammen blir to supre biler å ha. :-)❤️
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

...

Med tanke på bilbytte så er det snakk om litt timing og tilrettelegging. Det har kostet svært lite å ha disse bilene, og kostnaden ved byttet er relativt liten.

Om Kia (Niro kanskje?) eller Ioniq kommer med en 60kWh-bil, så er nok faren veldig stor for at jeg bytter til den. Jeg er ganske imponert over koreaner-elbilene og kvaliteten så langt.

simon.s

Sitat fra: goev på onsdag 08. februar 2017, klokken 13:17
Sitat fra: kammiz på onsdag 08. februar 2017, klokken 12:56
Soul er en suveren bil, med 60kwh batteri kunne den lett vært eneste bil i familien vår. :-)
:+1:

Vi er kanonfornøyde med vår Soul. Hadde den hatt 60kWh-batteri, så hadde vi ikke kjøpt Ampera-e.
Men, vi gleder oss masse til Opel-en kommer i hus likevel  ;)

Jeg ser av signaturen din at du har kontraktnummer #41 på Ampera-e. Hva mener du med det? I følge Opel Norge som jeg snakket med på tlf i går, er det ingen ennå som har fått noen nummer i rekken. Hvis bilforhandleren har gitt deg nummer, har han nok gitt deg noe han ikke har lov til. Bare til orientering.  :)
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

kammiz

Sitat fra: simon.s på onsdag 08. februar 2017, klokken 17:01
Sitat fra: goev på onsdag 08. februar 2017, klokken 13:17
Sitat fra: kammiz på onsdag 08. februar 2017, klokken 12:56
Soul er en suveren bil, med 60kwh batteri kunne den lett vært eneste bil i familien vår. :-)
:+1:

Vi er kanonfornøyde med vår Soul. Hadde den hatt 60kWh-batteri, så hadde vi ikke kjøpt Ampera-e.
Men, vi gleder oss masse til Opel-en kommer i hus likevel  ;)

Jeg ser av signaturen din at du har kontraktnummer #41 på Ampera-e. Hva mener du med det? I følge Opel Norge som jeg snakket med på tlf i går, er det ingen ennå som har fått noen nummer i rekken. Hvis bilforhandleren har gitt deg nummer, har han nok gitt deg noe han ikke har lov til. Bare til orientering.  :)
Det er mange som har fått vite det da... Men dessverre veldig mye ulik informasjon fra forhandlere. Jeg har også fått vite anslått dato for levering 19. Mai.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

Var tidlig ute med første kontrakt i juni. Endte opp med kontrakt datert slutten av september. Ikke mye info fra forhandler når jeg ser her hva ande har fått av data endog lev. bestemt dato. Jeg har fått vite at jeg får bil seneste juni. Ja, ulik ute å går, men kan hende det har mer å gjøre med hvor pågående man eventuelt velger å være...

kammiz

Evt at man bare har en veldig ålreit selger. Klart, spør man ikke, får man ikke svar. Ser den.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

Har vært litt på, men vanskelig med selger som er lite foroverlent og svakt engasjement. Så ser den ;D

Ipadjove

Sendte en epost med spørsmål om forventet leveringstid til min selger, har ikke fått svar. Over en uke siden. Vil helst ikke mase men må snart spikre ønske om ferie-tidspunkt. :)

alv1

Opel Mobile i Oslo fortalte meg at ingen får levert bil før juni 2017, selv om bilen ankommer mai. Hadde noe med felles lansering i Norge/europa å gjøre.

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

...

Har også fått vite juni.. kjedelig om bilen eventuelt står på lager en måned før den leveres ut! :D

Trond.m

Sitat fra: nix på torsdag 09. februar 2017, klokken 06:33
Har også fått vite juni.. kjedelig om bilen eventuelt står på lager en måned før den leveres ut! :D
Ja, elbiler er jo ferskvare.  Dumt at rekkevidden forsvinner sakte men sikkert mens bilen står på lager  ;)
Tipper at de gjerne vil ha betalt for bilene som kommer, så det blir nok utlevert.

kammiz

jeg vet at de må kurse alle mekanikere før de kan levere ut bilene, det skal skje iløpet av mai. kanskje dette er en del av årsaken til at levering ikke skjer før juni uansett?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA