Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Ipadjove på fredag 03. februar 2017, klokken 21:58
http://www.motortrend.com/news/chevrolet-bolt-ev-engineers-reveal-11-cool-facts-car-year/

Interessant, har jo vært noen diskusjoner om hvorvidt den faktisk er begrenset til 50kW lading som har blitt oppgitt eller ei. Her står det altså "The onboard fast-charger can only muster 60". Men "The onboard fast-charger" brukes vel kun ved AC lading og er irrelevant ved DC lading?  Eller er dette en "forenkling" for å egentlig si at den takler maks 60kW DC hurtiglading? Eller kan DC hurtiglading ta like mye som den kan ta fra regen - altså 70kW?  "the regenerative braking system is dumping electrons into the battery at a rate of 70 kW".
Model S 85D

Zuexi

Sitat fra: edakcots på lørdag 04. februar 2017, klokken 03:02
Hvorfor legger jeg ut dette her? Jo, jeg skal ha bilen, digger mye med den og gleder meg til å få den, men lurte på om noen av dere andre hadde opplevd samme kundebehandling i prosessen? Jeg spurte foresten om reg kost, det er jo ingen kost på reg annet enn 140kr i skiltplater!? Klargjøringskosnadene er jo lagt til for lengst?!
Jeg har også vært hos samme forhandler og har blitt fortalt mye forskjellig muntlig pr. tlf, som de ikke ville stå ved når den midlertidige kontrakten skulle skrives.

I min hovedkontrakt står det at den erstatter kontrakt fra xx.10 - gjør det ikke det i din?
Hvis du har en signert midlertidig kontrakt og en hovedkontrakt som er signert før 11.1, så bør vel saken være grei? Opel Norge har jo en stipulert leveringliste ut ifra når første kontrakt ble undertegnet - som gjeldende dato. Skjønner ikke helt da hvorfor du havner "bakerst" i køen?
Jeg ville tatt det opp med de, evt. Opel Norge om dere ikke finner en enighet.

"Registeringsomkostningene" fikk jeg fjernet før jeg signerte den endelige kontrakten, da jeg fikk (i mine øyne) en masse svadasvar når jeg spurte om hva de innebar og ikke ville godta denne ekstra omkostningen.

elhansen

Sitat fra: Zuexi på lørdag 04. februar 2017, klokken 18:14
Sitat fra: edakcots på lørdag 04. februar 2017, klokken 03:02
Hvorfor legger jeg ut dette her? Jo, jeg skal ha bilen, digger mye med den og gleder meg til å få den, men lurte på om noen av dere andre hadde opplevd samme kundebehandling i prosessen? Jeg spurte foresten om reg kost, det er jo ingen kost på reg annet enn 140kr i skiltplater!? Klargjøringskosnadene er jo lagt til for lengst?!
Jeg har også vært hos samme forhandler og har blitt fortalt mye forskjellig muntlig pr. tlf, som de ikke ville stå ved når den midlertidige kontrakten skulle skrives.

I min hovedkontrakt står det at den erstatter kontrakt fra xx.10 - gjør det ikke det i din?
Hvis du har en signert midlertidig kontrakt og en hovedkontrakt som er signert før 11.1, så bør vel saken være grei? Opel Norge har jo en stipulert leveringliste ut ifra når første kontrakt ble undertegnet - som gjeldende dato. Skjønner ikke helt da hvorfor du havner "bakerst" i køen?
Jeg ville tatt det opp med de, evt. Opel Norge om dere ikke finner en enighet.

"Registeringsomkostningene" fikk jeg fjernet før jeg signerte den endelige kontrakten, da jeg fikk (i mine øyne) en masse svadasvar når jeg spurte om hva de innebar og ikke ville godta denne ekstra omkostningen.


Jeg også fikk fjernet reg omk før jeg skrev under "endelig kontrakt". Dette var helt greit da jeg spurte. Ble ingen diskusjon rundt dette. Men jeg hadde da snakket med alle opel forhandlerne på østlandet og ingen unntatt de i drammen og Kongsberg tok dette. Var vel et lite påslag i Ski, men ellers intet.

Tom E.

Det som er morsomt her er at jo nærmere forhandleren er til importhavnen Drammen jo mer kreative er de til å føre opp ekstra ting på regningen.

Bestilte bilen min for 1 år siden. Får den i juni 2017.

jj44nn

Har dere lik kontraktnummer på forhåndsbestilling og kontrakten dere fikk etter dere konfigurerte bilen?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Counterpointer

Sitat fra: jj44nn på mandag 06. februar 2017, klokken 01:32
Har dere lik kontraktnummer på forhåndsbestilling og kontrakten dere fikk etter dere konfigurerte bilen?
Nei, jeg har to helt forskjellige nr. T21xxx på forhånds og T22xxx på endelig.

anki

Sitat fra: Ipadjove på fredag 03. februar 2017, klokken 21:58
http://www.motortrend.com/news/chevrolet-bolt-ev-engineers-reveal-11-cool-facts-car-year/

Vet vi om Opel Ampera E får "Activating the rear window washer sends a squirt of fluid down to the rear-facing camera, keeping it squeaky clean when driving on wet, salty, or dirty roads."?
Hadde vært helt fantastisk :)

kammiz

Sitat fra: anki på mandag 06. februar 2017, klokken 10:06
Sitat fra: Ipadjove på fredag 03. februar 2017, klokken 21:58
http://www.motortrend.com/news/chevrolet-bolt-ev-engineers-reveal-11-cool-facts-car-year/

Vet vi om Opel Ampera E får "Activating the rear window washer sends a squirt of fluid down to the rear-facing camera, keeping it squeaky clean when driving on wet, salty, or dirty roads."?
Hadde vært helt fantastisk :)

Nei, den får ikke det. Det er hovedsaklig en funksjon de har fått på plass pga speil og surround kameraet.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Tom E.

Noen som har fått med seg hva maksimal taklast er?
3 sykler på taket med stativ passerer jo 50 kg.

ElTerje


Stikkkontakt

Hvor hysterisk vil markedet være etter Ampera-E?
Vil det bli "svartebørspriser" gjennom sommeren der de aller første vil bli omsatt for over listepris?

...

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. februar 2017, klokken 15:15
Hvor hysterisk vil markedet være etter Ampera-E?
Vil det bli "svartebørspriser" gjennom sommeren der de aller første vil bli omsatt for over listepris?
Hvilke alternativer finnes før Model 3 kommer, eller Leaf kommer med 60kW batteri? Jeg tror det vil være en periode på 3-6mnd fra juni måned hvor man kanskje kan selge bilen for minst det samme som man ga for den.

Ipadjove


Goggen123

Sitat fra: nix på mandag 06. februar 2017, klokken 15:19
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. februar 2017, klokken 15:15
Hvilke alternativer finnes før Model 3 kommer, eller Leaf kommer med 60kW batteri? Jeg tror det vil være en periode på 3-6mnd fra juni måned hvor man kanskje kan selge bilen for minst det samme som man ga for den.

Det finnes mange alternativer. E-Golf og Leaf 30kwt selger fortsatt bra. Det er ikke slik at det ikke går an å kjøre elbil dersom batteriet ikke er 60 kwt.

Counterpointer

Sitat fra: nix på mandag 06. februar 2017, klokken 15:19
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. februar 2017, klokken 15:15
Hvor hysterisk vil markedet være etter Ampera-E?
Vil det bli "svartebørspriser" gjennom sommeren der de aller første vil bli omsatt for over listepris?
Hvilke alternativer finnes før Model 3 kommer, eller Leaf kommer med 60kW batteri? Jeg tror det vil være en periode på 3-6mnd fra juni måned hvor man kanskje kan selge bilen for minst det samme som man ga for den.
Jeg er enig med nix, frem til det er alternativer i samme prisklasse så vil det være en øket etterspørsel etter Ampera-e. Hvor lenge vil avhenge av når de andre blir alminnelig tilgjengelig, ikke når de lanseres.

Model 3 kommer antagelig i 2018, men bestiller du en nå så får du tidligst i 2019.
Så det er først når du kan få en konkurrerende bil faktisk levert at markedsprisen på Ae blir utfordret.

Det er et poeng at mange kunne klart seg med biler som allerede leveres med mindre batteri (Ioniq m.fl), men det er et sug i markedet etter det nyeste og det baserer seg ikke nødvendigvis på konkret behov.

Konklusjonen min blir derfor at jeg tror Ae prisen holder seg høy enda litt lengre, kanskje opp mot et år avhengig av tilgjengeligheten av konkurrenter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA