Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

knut3448

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 01. februar 2017, klokken 06:44
NEDC 520 km

http://www.dinside.no/motor/opel-ampera-e-gar-enda-lenger/66924290

Hva tror vi dette betyr?
"I tillegg til de nye opplysningene om rekkevidde er jeg også lovet svært gode nyheter om et annet tema vi tidligere har belyst angående bAmpera-e. Dette får vi først bekreftet i kveld, så følg med videre denne uken for både nye opplysninger og prøvekjøring."

Ipadjove

Tipper batterigarantien. At vi får 70% istedenfor 60% pga kaldere klima her.
Men håper det er noe annet 'bedre' :) Mer om utstyr som vi får, som ikke er på Bolt?

Zuexi


Counterpointer

Sitat fra: knut7 på onsdag 01. februar 2017, klokken 06:48
Sitat fra: Ipadjove på onsdag 01. februar 2017, klokken 06:44
NEDC 520 km

http://www.dinside.no/motor/opel-ampera-e-gar-enda-lenger/66924290

Hva tror vi dette betyr?
"I tillegg til de nye opplysningene om rekkevidde er jeg også lovet svært gode nyheter om et annet tema vi tidligere har belyst angående bAmpera-e. Dette får vi først bekreftet i kveld, så følg med videre denne uken for både nye opplysninger og prøvekjøring."
Jeg tror nok at batterigaranti er den mest opplagte kandidaten. Det har vel Opel Norge antydet noe konkret om uten at jeg husker hvor det ble linket til.

Tror nok flertallet her heller ville hatt ACC, og det er jo også noe som er forholdsvis lett å implementere.........

Det som det er ekstremt mye debatt om, setekvalitet og komfort, tror jeg ikke det vil komme noe alternativ til. Mange har sportsseter med motor øverst på ønskelista. Men de må vente til senere utgaver av bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bmw2002

Batterigaranti er vel omtrent det eneste tema DinSide har skrevet om?

Kan kanskje være redusert ventetid også?


...

Fortsatt juni levering, sier forhandler.. hadde håpet noe tidligere med en såpass tidlig bestilling.

Counterpointer

De kan vurdere en senking av pris på kontraktene .
Dollar har falt hvertfall 50 øre siden jeg skrev kontrakt. Dette gir en mulig reduksjon på 20 tusen ca på kursen alene.
Men tror ikke på julenissen så .....

Jakal

OBS OBS: Jeg underskrev kontrakt før jul med forventet levering i juni / juli. Da ble jeg fortalt at bilen ble satt i produksjon i mars, og at jeg hadde tid frem til det med eventuelle endringer i bestillingen. I går sendte jeg en mail til selger hvor jeg indikerte ønsker om endringer (i utgangspunktet hadde jeg bestilt grunnversjonen, og ville gjerne legge til komfortpakken). I dag fikk jeg en telefon fra en hyggelig selger om at bil-bestillingen allerede var gått ut, med forventet levering i juni. Men litt trist da å være bundet til opprinnelig bestilling.
Alternativet kan jo være å legge bestilling på ny bil allerede i sommer, etter at jeg har fått erfaring med hva jeg ev savner. Med den kundeinteressen Opel opplever, vil verdifallet det første året antagelig være marginalt. Prisdifferensen for ny bil med levering sommer 2018 blir derved være overkommelig, samt at neste årsmodell kanskje / antagelig vil litt mer premium-faktor på interiøret.

Stigzy

Er i grunn glad jeg valgte full pupp på bil bestillingen. Blir jo 50k dyrere ja, men en bør tenke på HVA en får for de 50k. Absolutt verd det mtp videresalg også :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Zuexi

Mente jeg leste i en artikkel idag at 70% av bestilte biler var fullt utstyrt

Ipadjove



jj44nn

Sitat fra: Jakal på onsdag 01. februar 2017, klokken 21:33
OBS OBS: Jeg underskrev kontrakt før jul med forventet levering i juni / juli. Da ble jeg fortalt at bilen ble satt i produksjon i mars, og at jeg hadde tid frem til det med eventuelle endringer i bestillingen. I går sendte jeg en mail til selger hvor jeg indikerte ønsker om endringer (i utgangspunktet hadde jeg bestilt grunnversjonen, og ville gjerne legge til komfortpakken). I dag fikk jeg en telefon fra en hyggelig selger om at bil-bestillingen allerede var gått ut, med forventet levering i juni. Men litt trist da å være bundet til opprinnelig bestilling.
Alternativet kan jo være å legge bestilling på ny bil allerede i sommer, etter at jeg har fått erfaring med hva jeg ev savner. Med den kundeinteressen Opel opplever, vil verdifallet det første året antagelig være marginalt. Prisdifferensen for ny bil med levering sommer 2018 blir derved være overkommelig, samt at neste årsmodell kanskje / antagelig vil litt mer premium-faktor på interiøret.

Hvilken forhandler skrev du kontrakt hos?
Jeg skrev kontrakt 4.11 og har fått beskjed at jeg kan forvente å få bilen min januar/februar 2018.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

zbk

Sitat fra: jj44nn på fredag 03. februar 2017, klokken 09:51
Sitat fra: Jakal på onsdag 01. februar 2017, klokken 21:33
OBS OBS: Jeg underskrev kontrakt før jul med forventet levering i juni / juli. Da ble jeg fortalt at bilen ble satt i produksjon i mars, og at jeg hadde tid frem til det med eventuelle endringer i bestillingen. I går sendte jeg en mail til selger hvor jeg indikerte ønsker om endringer (i utgangspunktet hadde jeg bestilt grunnversjonen, og ville gjerne legge til komfortpakken). I dag fikk jeg en telefon fra en hyggelig selger om at bil-bestillingen allerede var gått ut, med forventet levering i juni. Men litt trist da å være bundet til opprinnelig bestilling.
Alternativet kan jo være å legge bestilling på ny bil allerede i sommer, etter at jeg har fått erfaring med hva jeg ev savner. Med den kundeinteressen Opel opplever, vil verdifallet det første året antagelig være marginalt. Prisdifferensen for ny bil med levering sommer 2018 blir derved være overkommelig, samt at neste årsmodell kanskje / antagelig vil litt mer premium-faktor på interiøret.

Hvilken forhandler skrev du kontrakt hos?
Jeg skrev kontrakt 4.11 og har fått beskjed at jeg kan forvente å få bilen min januar/februar 2018.

Antar underskrivingen før jul var bekreftelsen av den tidligere inngåtte kontrakten som han skrev en av de første dagene etter at det åpnet for forhåndsbestillinger i september.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA