Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

bmw2002

Sitat fra: Tom E. på torsdag 05. januar 2017, klokken 12:43
Selger opplyste at det var Continental med eller uten pigg.

Jeg sa at jeg ville ha Nokian hakka 8 med pigg. Selger sa; "No problem, we fix, same price!"

Jeg vil ha Continental.

Byttet selv fra Nokia til Continental på en av våre BMWer.  Synes Nokian var så myke at de ikke føles bra i høye hastigheter (120+). I tillegg lyste antispinn lampa hele tiden når man aksellererte.

Strøm Tycoon

Sitat fra: 3irikur på torsdag 05. januar 2017, klokken 11:57
Jeg bestilte uten vinterdekk... Nå jo være mulig å finne noen som er bedre enn de Opel tilbyr. Er det ikke ganske stor forskjell på gummiblandinger mtp. Rekkevidde?

Jeg tok det med, egentlig bare for å få orginale Opel-felger ... ting ser ryddigst ut orginalt, særlig på vinteren.

Como

Jeg spurte selger hvilke felger som følger med vinterhjulene når man har bestilt Komfortpakka.:
"Med komfortpakke så får man felger med sommerhjul i Carbon Flash.
På vinterhjulene så vil det være felgen med fargen Bright Silver."
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

anki

Sitat fra: Zuexi på onsdag 04. januar 2017, klokken 16:13
Sitat fra: anki på onsdag 04. januar 2017, klokken 13:47
Bestilt amber orange med begge pakkene.
Orginal kontrakt underskrevet 16.09.
Nr 1 hos forhandleren i Drammen, men vet ikke hvor jeg er på landsbasis.
Estimert levering er juni, men dette står ikke spesifisert i kontrakten.
Har ikke blitt kvitt registreringskostnadene på 3900, den holder de fast på men har fått gummimattene med i denne prisen. Har også med vinterdekkene i kontrakten, men er veldig usikker på om jeg skal ha disse med da jeg har fått opplyst at 16 900kr er uten mva.

Jeg fikk de fjernet, dog før jeg signerte kontrakten. Mente selvsagt at jeg var den eneste som var kranglete på dette.
Fikk først opplyst at vinterdekkpakke var 16.900 inkl. mva. Dette gikk de tilbake på og mente det var pris eks. mva. i etterkant.
Til sammenligning koster vinterdekkpakke til en Astra 17.000,- inkl. mva, så man kan jo lure på hvem som nyter godt av "mva-rabatten".

Hvem er forhandleren din?
Syns det er merkelig at ikke Opel sentrals styrer litt mer slik at ikke kundene får så forskjellig behandling på samme produkt

seidl

Sitat fra: anki på fredag 06. januar 2017, klokken 10:23
Sitat fra: Zuexi på onsdag 04. januar 2017, klokken 16:13
Sitat fra: anki på onsdag 04. januar 2017, klokken 13:47
Bestilt amber orange med begge pakkene.
Orginal kontrakt underskrevet 16.09.
Nr 1 hos forhandleren i Drammen, men vet ikke hvor jeg er på landsbasis.
Estimert levering er juni, men dette står ikke spesifisert i kontrakten.
Har ikke blitt kvitt registreringskostnadene på 3900, den holder de fast på men har fått gummimattene med i denne prisen. Har også med vinterdekkene i kontrakten, men er veldig usikker på om jeg skal ha disse med da jeg har fått opplyst at 16 900kr er uten mva.

Jeg fikk de fjernet, dog før jeg signerte kontrakten. Mente selvsagt at jeg var den eneste som var kranglete på dette.
Fikk først opplyst at vinterdekkpakke var 16.900 inkl. mva. Dette gikk de tilbake på og mente det var pris eks. mva. i etterkant.
Til sammenligning koster vinterdekkpakke til en Astra 17.000,- inkl. mva, så man kan jo lure på hvem som nyter godt av "mva-rabatten".

Hvem er forhandleren din?
Syns det er merkelig at ikke Opel sentrals styrer litt mer slik at ikke kundene får så forskjellig behandling på samme produkt

Enig at det er veldig dumt at Opel ikke tar litt mer styring. Hørte med de sentralt å alt de sa at det var opp til forhandler. 3920,- påslag også i Trondheim. Dette var noe de tok på alle biler de solgte sa de...Har jeg vist dette har jeg heller valgt en forhandler uten dette påslaget.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Sverre Grevskott

Dette med påslag tilsvarende mva på vinterhjul er akkurat slikt som gjør at dette blir første og sansynligvis siste opel jeg kjøper. Hadde det bare vært alternativer...
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

elhansen

Støtter den. Kjøper vinterdekk et annet sted og sparer litt der. Å handle hos forhandler er svært oftere dyrere. Til volvoen kosta xtra hjulsett helt vilt mye mer enn å kjøpe det hos noen som ikke er tilknyttet bilia.

elhansen

Noen som har hørt om takgrind? Er dette klart for salg fra opel? Bilen ha jo godkjent taklast og jeg trenger det til ski.

Tom E.

Ser ut som standard takrails. Da er det et godt utvalg hos Thule. Jeg skal ha Thule Wingbar Edge til min.

Sverre Grevskott

#459
Sitat fra: nix på fredag 06. januar 2017, klokken 12:31
Sitat fra: Sverre Grevskott på fredag 06. januar 2017, klokken 12:11
Dette med påslag tilsvarende mva på vinterhjul er akkurat slikt som gjør at dette blir første og sansynligvis siste opel jeg kjøper. Hadde det bare vært alternativer...
Hvorfor overreagere? Det er heldigvis ingen tvang å kjøpe vinterhjul hos forhandler. Absolutt ALLE bilforhandlere tar seg godt betalt for dette, jeg har ikke en eneste gang lest om noen som har fått billige vinterhjul hos forhandlere, uansett bilmerke. Kanskje bortsett fra inklusive i prisen på en utgående kampanjemodell?

Det finnes mange alternativer å få kjøpt som koster det halve, og utvalget felger med boltsirkel 5x105 (om det er det er) er faktisk ikke så verst.

Fordi man kan gå til samme forhandler og be og vinterhjul til en fiktiv astra og be dem legge det på samme regning hvilket vil koste 17000 minus mva da de er oppgitt til 17000 ink mva, og ampera sine er oppgitt til 16900 ex mva. Kunne til en hvis grad forstått det om det var spesialfelger som i3 som produseres i lavere antall enn standardfelger. Her er det dog het tydelig melking fra opels side. Jeg har for lengst tatt valget om 3.parts vinter og lever godt med det.

Spørsmål til ettertanke: tror du Opel krever 21 125 for vinterhjul om du kommer innom forhandler etter du har motatt bilen, eller får du dem til 17 000 slik som Astra felgene koster med vinterdekk?
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Zuexi

Sitat fra: anki på fredag 06. januar 2017, klokken 10:23
Sitat fra: Zuexi på onsdag 04. januar 2017, klokken 16:13
Sitat fra: anki på onsdag 04. januar 2017, klokken 13:47
Bestilt amber orange med begge pakkene.
Orginal kontrakt underskrevet 16.09.
Nr 1 hos forhandleren i Drammen, men vet ikke hvor jeg er på landsbasis.
Estimert levering er juni, men dette står ikke spesifisert i kontrakten.
Har ikke blitt kvitt registreringskostnadene på 3900, den holder de fast på men har fått gummimattene med i denne prisen. Har også med vinterdekkene i kontrakten, men er veldig usikker på om jeg skal ha disse med da jeg har fått opplyst at 16 900kr er uten mva.

Jeg fikk de fjernet, dog før jeg signerte kontrakten. Mente selvsagt at jeg var den eneste som var kranglete på dette.
Fikk først opplyst at vinterdekkpakke var 16.900 inkl. mva. Dette gikk de tilbake på og mente det var pris eks. mva. i etterkant.
Til sammenligning koster vinterdekkpakke til en Astra 17.000,- inkl. mva, så man kan jo lure på hvem som nyter godt av "mva-rabatten".

Hvem er forhandleren din?
Syns det er merkelig at ikke Opel sentrals styrer litt mer slik at ikke kundene får så forskjellig behandling på samme produkt
Tok kontakt med Opel Norge sammen med noen andre spørsmål. Fikk mail av Bernt selv som sa at dette var veil priser de hadde oppgitt, men at det var opp til hver enkelt forhandler hvilken pris de tok.
(Da skjønner jeg ikke helt hvorfor de skal oppgi veil priser, hvis de likevel setter prisen selv)

Kan forhandler vært litt rask med å si at prisen var inkl. mva. og derfor de gikk tilbake på det senere. Det betyr at vinterdekkpakka koster over 21k inkl. mva. Noe som jeg synes høres hårreisende ut for å være 17" og lite sannsynlig med tanke på tilsvarende dekkpakke til Astra for samme pris inkl. mva.

Vel, selger de en bil uten stor profitt, må de ta det igjen andre steder, men da kunne like godt staten fjernet hele mvh-rabatten når forhandleren bruker den til å fremme egen gevinst fremfor forbrukeren.

Gurba


Trond.m

Det er vanlig at importøren oppgir veiledende pris ink. veiledende leveringsomkostninger. De er vanlig at leveringsomkostninger varierer litt. Det er også litt variasjon i hva leveringsomkostninger inkluderer. I Drammen inkluderer den visstnok også ekstra stoffmatter, bagasjeromsmatte og ekstra polering. Normalt bør man forvente at standard leveringsomkostninger inkluderer gummimatter, og det står spesifisert til kr 0 i min kontrakt.

Amoss

Sitat fra: Zuexi på lørdag 07. januar 2017, klokken 00:00
(Da skjønner jeg ikke helt hvorfor de skal oppgi veil priser, hvis de likevel setter prisen selv)

Veiledende pris er som Gruba sier veiledende. Så om din forhandler tar mindre enn veilledende pris kan du slå deg selv på skulderen og si at du har fått en "knallpris". Tar forhandleren din mer, så er det ett initiativ til å sjekke ut alternative forhandlere.

... men i denne situasjonen så mister du vel kø-plassen din dersom du kanslerer kontrakten med nåværende forhandler og tegner ny hos en annen?
Model S 85D

seidl

Sitat fra: Amoss på lørdag 07. januar 2017, klokken 14:29
Sitat fra: Zuexi på lørdag 07. januar 2017, klokken 00:00
(Da skjønner jeg ikke helt hvorfor de skal oppgi veil priser, hvis de likevel setter prisen selv)

Veiledende pris er som Gruba sier veiledende. Så om din forhandler tar mindre enn veilledende pris kan du slå deg selv på skulderen og si at du har fått en "knallpris". Tar forhandleren din mer, så er det ett initiativ til å sjekke ut alternative forhandlere.

... men i denne situasjonen så mister du vel kø-plassen din dersom du kanslerer kontrakten med nåværende forhandler og tegner ny hos en annen?

Fikk beskjed om at jeg mistet køplassen ved bytte av forhandler ja
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA