Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Laffa

Når skrev du kontrakt ?


Sitat fra: model3citizen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:33
Da ble det blå Opel på oss. Fikk sett på en Mokka med samme orange farge som er tilgjengelig for Ampera-E, falt ikke helt i smak i det virkelige liv.

Comfort pakke
Vinterhjul

Droppet førerassistentpakken.

Levering til sommeren en gang, tentativt, juni. Bekreftet plass #277 på landsbasis.

Como

Da var den spesifiserte kontrakten signert. Det ble en Quantum Grey med begge tilleggspakkene.
Levering i juni.
Signerte pre-kontrakten 17/9.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Strøm Tycoon

Sitat fra: jnohr på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:45
Når skrev du kontrakt ?


Sitat fra: model3citizen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:33
Da ble det blå Opel på oss. Fikk sett på en Mokka med samme orange farge som er tilgjengelig for Ampera-E, falt ikke helt i smak i det virkelige liv.

Comfort pakke
Vinterhjul

Droppet førerassistentpakken.

Levering til sommeren en gang, tentativt, juni. Bekreftet plass #277 på landsbasis.

I dag, forhåndssignerte 22.09

Strøm Tycoon

Sitat fra: TM på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:36
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:33
Da ble det blå Opel på oss. Fikk sett på en Mokka med samme orange farge som er tilgjengelig for Ampera-E, falt ikke helt i smak i det virkelige liv.

Comfort pakke
Vinterhjul

Droppet førerassistentpakken.

Levering til sommeren en gang, tentativt, juni. Bekreftet plass #277 på landsbasis.
Har du sett en bil med samme blå-farge?

Nei, men fikk se en Civic som i følge selger hadde en veldig lik blåfarge. Tok sjansen på at den blir fin.

Zuexi

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:47
Sitat fra: TM på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:36
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:33
Da ble det blå Opel på oss. Fikk sett på en Mokka med samme orange farge som er tilgjengelig for Ampera-E, falt ikke helt i smak i det virkelige liv.

Comfort pakke
Vinterhjul

Droppet førerassistentpakken.

Levering til sommeren en gang, tentativt, juni. Bekreftet plass #277 på landsbasis.
Har du sett en bil med samme blå-farge?

Nei, men fikk se en Civic som i følge selger hadde en veldig lik blåfarge. Tok sjansen på at den blir fin.
Her er blå og oransje

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47145

Strøm Tycoon

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 03. januar 2017, klokken 20:03
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:47
Sitat fra: TM på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:36
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:33
Da ble det blå Opel på oss. Fikk sett på en Mokka med samme orange farge som er tilgjengelig for Ampera-E, falt ikke helt i smak i det virkelige liv.

Comfort pakke
Vinterhjul

Droppet førerassistentpakken.

Levering til sommeren en gang, tentativt, juni. Bekreftet plass #277 på landsbasis.
Har du sett en bil med samme blå-farge?

Nei, men fikk se en Civic som i følge selger hadde en veldig lik blåfarge. Tok sjansen på at den blir fin.
Her er blå og oransje

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47145

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47145

For oss på desktop


anki

Bestilt amber orange med begge pakkene.
Orginal kontrakt underskrevet 16.09.
Nr 1 hos forhandleren i Drammen, men vet ikke hvor jeg er på landsbasis.
Estimert levering er juni, men dette står ikke spesifisert i kontrakten.
Har ikke blitt kvitt registreringskostnadene på 3900, den holder de fast på men har fått gummimattene med i denne prisen. Har også med vinterdekkene i kontrakten, men er veldig usikker på om jeg skal ha disse med da jeg har fått opplyst at 16 900kr er uten mva.

seidl

Reservert 14.09.16 i Trondheim. Fikk beskjed om at jeg er med i første "batch" med produksjonsoppstart i uke 4  :) Estimert levering juni.

Ble "Electric blue" med førerassistentpakke.

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Radar70

Reservert 28/9-16. Og var innom igår og signerte bil med begge pakker i Quantum Grey. Så en Mokka i samme farge og den ser bra ut. Er planlagt produsert i mars med levering i juni/juli.

Jeg synes vinterhjulpakka er dyr, særlig når det ble bekreftet at den var uten moms! Jeg venter og ser an priser fra feks byttdekk.no. Selger sa at hjemmelader pakka ikke hadde blitt ferdig spesifisert enda, med tanke på hvilken ladeboks det blir. El firma var visst signert. Denne blir belastet med moms.
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Trond.m

Sitat fra: seidl på onsdag 04. januar 2017, klokken 13:56
Reservert 14.09.16 i Trondheim. Fikk beskjed om at jeg er med i første "batch" med produksjonsoppstart i uke 4  :) Estimert levering juni.

Ble "Electric blue" med førerassistentpakke.
Det er bare det at de teller ukenummer fra produksjonsstart i februar.  Jeg fikk også beskjed om uke 4 = februar / mars  ;)

Zuexi

Sitat fra: anki på onsdag 04. januar 2017, klokken 13:47
Bestilt amber orange med begge pakkene.
Orginal kontrakt underskrevet 16.09.
Nr 1 hos forhandleren i Drammen, men vet ikke hvor jeg er på landsbasis.
Estimert levering er juni, men dette står ikke spesifisert i kontrakten.
Har ikke blitt kvitt registreringskostnadene på 3900, den holder de fast på men har fått gummimattene med i denne prisen. Har også med vinterdekkene i kontrakten, men er veldig usikker på om jeg skal ha disse med da jeg har fått opplyst at 16 900kr er uten mva.

Jeg fikk de fjernet, dog før jeg signerte kontrakten. Mente selvsagt at jeg var den eneste som var kranglete på dette.
Fikk først opplyst at vinterdekkpakke var 16.900 inkl. mva. Dette gikk de tilbake på og mente det var pris eks. mva. i etterkant.
Til sammenligning koster vinterdekkpakke til en Astra 17.000,- inkl. mva, så man kan jo lure på hvem som nyter godt av "mva-rabatten".

3irikur

Jeg bestilte uten vinterdekk... Nå jo være mulig å finne noen som er bedre enn de Opel tilbyr. Er det ikke ganske stor forskjell på gummiblandinger mtp. Rekkevidde?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Tom E.

Selger opplyste at det var Continental med eller uten pigg.

Jeg sa at jeg ville ha Nokian hakka 8 med pigg. Selger sa; "No problem, we fix, same price!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA