Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

seidl

Har et spørsmål til dere med kontrakt. Jeg forhåndsreserverte med kjøpekontrakt i slutten av september. Der var det en pris på 320 000 for bilen. Resten av feltene i kontrakten var blank. Nå som pris er klar fikk jeg ny kontrakt, med en tilleggspris på feltet "Registreringsomkostninger inkl mva: 3920,-."

Det blir da følgende:
Veiledende pris : 289 900
Frakt og leveringsomkostninger: 10 000,-
Registreringsomkostninger: 3920

Totalt 303 820,-

Det er ikke store summen, men det vil vel si at det er umulig og få den ferdig levert hos forhandler til 299 900? Eller er det noen som har fått det? Vis dette er en fast sum alle forhandlere operer med syns jeg det burde stått på første kontrakt også.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

telcontar

Sitat fra: seidl på fredag 16. desember 2016, klokken 20:39
Har et spørsmål til dere med kontrakt. Jeg forhåndsreserverte med kjøpekontrakt i slutten av september. Der var det en pris på 320 000 for bilen. Resten av feltene i kontrakten var blank. Nå som pris er klar fikk jeg ny kontrakt, med en tilleggspris på feltet "Registreringsomkostninger inkl mva: 3920,-."

Det blir da følgende:
Veiledende pris : 289 900
Frakt og leveringsomkostninger: 10 000,-
Registreringsomkostninger: 3920

Totalt 303 820,-

Det er ikke store summen, men det vil vel si at det er umulig og få den ferdig levert hos forhandler til 299 900? Eller er det noen som har fått det? Vis dette er en fast sum alle forhandlere operer med syns jeg det burde stått på første kontrakt også.

Prisene ble vel klare for kort tid siden, så de har operert med en pris bare for ha en pris i kontrakten.

Hvis en skal ha bilen uten noen av utstyrspakkene, metallic lakk og vinterhjul, så blir det prisen du har fått oppgitt.

Trond.m

Sitat fra: seidl på fredag 16. desember 2016, klokken 20:39
Det er ikke store summen, men det vil vel si at det er umulig og få den ferdig levert hos forhandler til 299 900? Eller er det noen som har fått det?
Du kan få bil til 299.900,- , men det blir uten metallic lakk.

seidl

#378
Ikke hos min forhandler. De skal ha ha 3920,- for å registrere den å ha på skilter, i tillegg til de 10 000 for "frakt og leveringsomkostninger"
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Trond.m

Sitat fra: seidl på fredag 16. desember 2016, klokken 22:11
Ikke hos min forhandler. De skal ha ha 3920,- for å registrere den å ha på skilter, i tillegg til de 10 000 for "frakt og leveringsomkostninger"
Da får du si at du heller vil registrere den selv  ;) De 10.000 kr i frakt og leveringsomkostninger skal naturligvis inkludere Kostnaden med å sette på skilter, gummimatte etc.

seidl

Ja derfor jeg ville sjekke her for å se om det er ulik praksis. Forøvrig må jeg betale 980kr for matter. Merkelig på en "premium"  versjon.....
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

AmocoCadiz

Sitat fra: seidl på fredag 16. desember 2016, klokken 22:32
Ja derfor jeg ville sjekke her for å se om det er ulik praksis. Forøvrig må jeg betale 980kr for matter. Merkelig på en "premium"  versjon.....
Hvor i landet har du denne forhandleren?
Høres ut som de prøver på en snikøkning av salgsprisen
Virker som de ikke fått med seg uttalte lovnader fra Opel Norge at de ikke skulle melke monopolsituasjonen selv om de er først med å levere langrekke-elbil.

elhansen

På min første kontrakt står det 3900 for reg omk. Men har ikke fått vært innom min lokale forhandler så vi får se hva som står på den endelige.
Er det store forskjeller på dette?

seidl

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 17. desember 2016, klokken 02:36
Sitat fra: seidl på fredag 16. desember 2016, klokken 22:32
Ja derfor jeg ville sjekke her for å se om det er ulik praksis. Forøvrig må jeg betale 980kr for matter. Merkelig på en "premium"  versjon.....
Hvor i landet har du denne forhandleren?
Høres ut som de prøver på en snikøkning av salgsprisen
Virker som de ikke fått med seg uttalte lovnader fra Opel Norge at de ikke skulle melke monopolsituasjonen selv om de er først med å levere langrekke-elbil.

Dette er i Trondheim. Fikk jo prisliste samt konfigurator på nett som viser bilen til 299 900,- inkludert frakt, leveringsomk. og reg.avgift (vis du skal ha hvit bil uten ekstrautstyret) Men de skal da lokalt ha totalt 4900 kr for å få på skilter og gummimatter i bilen. Så da er totalen til meg 304 800,-

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Gurba


Trond.m

At prisen er høyere i Trondheim enn i Oslo-området er vel helt vanlig. I prislisten til Opel står det at prisen gjelder levering Oslo.

seidl

Fikk beskjed at prisen på 299 900 er for hele norge.  Altså utjevnet frakt og leveringskostnader.

Det som er interessant er om flere må betale nesten 4000 i tillegg for å få skilter på den eller om det er ulik praksis hos forhandlere.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Gurba

Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har råd til å kjøpe Ampera e nå. :-(

Trond.m

Sitat fra: Gurba på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:51
Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har råd til å kjøpe Ampera e nå. :-(
I ettertid vil du nok glede deg over at du ikke betalte blodpris for en bil med bare 500 km rekkevidde  ;D

Gurba

Sitat fra: TM på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:53
Sitat fra: Gurba på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:51
Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har råd til å kjøpe Ampera e nå. :-(
I ettertid vil du nok glede deg over at du ikke betalte blodpris for en bil med bare 500 km rekkevidde  ;D

Hehe Kanskje det ja. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA