Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

DagfinnN

Redd for at vi ikke får knallpris. Om hele produksjonen for 2017 er utsolgt kan det bli vanskelig med knallpris - dessverre.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

zbk

Tror vi må nøye oss med å håpe på konkurransedyktige priser, men bevares, det blir i alle fall spennende. Har dog forsonet meg med at det ikke kommer informasjon om utstyr priser før på nyåret, så får jeg heller bli overrasket om jeg tar feil.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Trond.m

Sitat fra: DagfinnN på fredag 09. desember 2016, klokken 12:28
Redd for at vi ikke får knallpris. Om hele produksjonen for 2017 er utsolgt kan det bli vanskelig med knallpris - dessverre.
Tror ikke det vil påvirke prisen. Husk at Opel ønsker å selge flere biler enn de 1000-2000 de har forhåndsbestillinger på. Det er ikke stort flere biler enn BMW har registrert av i3 i november (1014 biler). Hvis prisen ikke oppfattes som attraktiv er det jo få som vil skrive ny kontrakt for levering i 2018.

tutti

Sitat fra: TM på fredag 09. desember 2016, klokken 13:07
Tror ikke det vil påvirke prisen. Husk at Opel ønsker å selge flere biler enn de 1000-2000 de har forhåndsbestillinger på. Det er ikke stort flere biler enn BMW har registrert av i3 i november (1014 biler). Hvis prisen ikke oppfattes som attraktiv er det jo få som vil skrive ny kontrakt for levering i 2018.
Jeg aldri tenke meg at det er så få som har bestilt. Tipper tallet ligger mellom 5000 og 10000 nå (ja, jeg kan ta feil).

Amoss

Sitat fra: TM på fredag 09. desember 2016, klokken 13:07
Husk at Opel ønsker å selge flere biler enn de 1000-2000 de har forhåndsbestillinger på.

Opel ønsker nok sikkert det ja, men spørsmålet er hva er det GM sentralt ønsker? Og hvor er det GM sentralt ønsker at bilen skal selges?  Ja, bilen har ett potensiale for å bli en "hitt" i Norge, men har de noe behov for å selge flere biler her? Eller er det noen andre steder de har ett større behov for å få solgt dem?

Tipper at det kan bli populært med "brukt" import fra Tyskland eller andre EU/EØS land hit...

Sitat fra: tutti på fredag 09. desember 2016, klokken 13:09
Jeg aldri tenke meg at det er så få som har bestilt. Tipper tallet ligger mellom 5000 og 10000 nå (ja, jeg kan ta feil).

Ingen utenfor Opel/GM som vet de eksakte tallene. Men hadde det vært 10.000 nå i Norge - kanskje en tredjedel av alle biler produsert i 2017 - så hadde de nok snakket om levering langt ut i 2019 eller senere her...

Alt jeg har sett så langt hinter om ett tall tilsvarende det TM oppga her, men kan så klart være noe over - men ikke mye.
Model S 85D

Trond.m

Sitat fra: tutti på fredag 09. desember 2016, klokken 13:09
Jeg aldri tenke meg at det er så få som har bestilt. Tipper tallet ligger mellom 5000 og 10000 nå (ja, jeg kan ta feil).
Er nokså sikker på at du tar feil. Vi snakker tross alt om Opel  ;)

kammiz

Ingen bryr seg om at det er Opel/Chevrolet i denne sammenhengen. Elbil er elbil, da er det ikke så viktig med merke. Folk kjøper jo Kia og Hyundai som gale, selv om de har kjørt aldri så dyre merker før.

Men jeg tror uansett at prisen settes konkurransedyktig. Dette er en veldig viktig modell for Opel, selv om den kanskje ikke er det for GM.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Enig i at merke betyr mindre siden konkurransen til Bolt / Ampera-e er så liten (ikke eksisterende). Men at 5-10.000 skulle ha bestilt bilen før prisen er kjent er helt usannsynlig  :)

AmocoCadiz

Uten en eneste annonse eller markedsføring enda av Ampera E i Norge er det nok ikke 5-10000 entusiaster som har bestilt.  Men nok til at alle AE leveringer i 2017 allerede er bestilt, og det er flest biler tilgjenglig i hele Europa i følge Opel.

Salgsprisen har de nok forlengst forhandlet/kranglet seg frem til med GM,
ledelsen i Opel har flere ganger uttalt det blir konkuransedyktige priser og at de ikke vil utnytte den foreløpige monopolsituasjonen med størst batteri i normalstørrelsebil,
så det er fortsatt lov å håpe dette blir bra til jul for tidlige kontraktsholdere!

Trond.m

Snakket med en større Opel forhandler i dag. De sa at prisen ikke bli offentliggjort før i 1. kvartal 2017. En annen forhandler sa at det kom før jul. Spørs om vi ikke må vente til slutten av januar før nyheten slippes  ???

bmw2002

Første kvartal går helt til slutten av mars.

Hvis vi ikke får pris og mulighet for endelig bestilling i januar kommer jeg til å avbestille, la oss håpe det kommer før jul.

Trond.m

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 10. desember 2016, klokken 14:00
Hvis vi ikke får pris og mulighet for endelig bestilling i januar kommer jeg til å avbestille
Skriv det til Opel Norge så blir de sikkert så redde for å bli sittende med et stort antall usolgte biler at de forteller prisen  ;)

Gurba

Sitat fra: TM på søndag 11. desember 2016, klokken 09:48
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 10. desember 2016, klokken 14:00
Hvis vi ikke får pris og mulighet for endelig bestilling i januar kommer jeg til å avbestille
Skriv det til Opel Norge så blir de sikkert så redde for å bli sittende med et stort antall usolgte biler at de forteller prisen  ;)

La folk avbestille så blir det biler tilgjengelig for de som ikke har bestilt ennå. Opel får uansett solgt alle Ae'ene de klarer å få tak i. De blir ikke gamle på lager. :-)

bmw2002

Sitat fra: TM på søndag 11. desember 2016, klokken 09:48
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 10. desember 2016, klokken 14:00
Hvis vi ikke får pris og mulighet for endelig bestilling i januar kommer jeg til å avbestille
Skriv det til Opel Norge så blir de sikkert så redde for å bli sittende med et stort antall usolgte biler at de forteller prisen  ;)

Opel Norge får bare gjøre som de vil, ingen av oss som klarer å påvirke dem i den ene eller andre retningen.

Jeg er bare lei av at det mange måneder etter at vi bestilte bilen med en bindende kontrakt fremdeles ikke har fått noen offisiell informasjon om pris eller leveringstidspunkt.

Representanten fra Opel Norge sa at priser og endelig bestilling skulle skje om 6-7 uker. Dette er vel første eller andre uke i januar. Dersom dette ikke stemmer må jeg uansett vurdere å bestille noe annet dersom jeg skal ha en ekstra bil før sommeren.

Trond.m

De kunne i det minste sende sende et brev eller e-post til oss som har bestilt bil og fortalt oss hvilken plass vi har i køen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA