Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

torhag

Tegnet kontrakt 17. september med forutsatt levering senest august 2017 og pris under 330.000,- Etter å ha sett bilen i Oslo og tenkt litt over det, ønsker vi å trekke oss fra kontrakten. Den har en klausul om at kontraktsbrudd faktureres med kr. 10.000,- noe importøren ikke hadde vært borti at andre forhandlere opererte med. Før jeg kontakter forhandler lurer jeg på om noen har gode argumenter for å komme meg rundt dette kravet? De har jo fått svært mange flere bestillinger enn de kan levere i 2017. Og de 10.000,- kan vel derfor ikke reflektere forhandlers kostnader nå før bilen er spesifisert og satt i endelig bestilling. Eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk

3irikur

Sitat fra: torhag på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:38
Tegnet kontrakt 17. september med forutsatt levering senest august 2017 og pris under 330.000,- Etter å ha sett bilen i Oslo og tenkt litt over det, ønsker vi å trekke oss fra kontrakten. Den har en klausul om at kontraktsbrudd faktureres med kr. 10.000,- noe importøren ikke hadde vært borti at andre forhandlere opererte med. Før jeg kontakter forhandler lurer jeg på om noen har gode argumenter for å komme meg rundt dette kravet? De har jo fått svært mange flere bestillinger enn de kan levere i 2017. Og de 10.000,- kan vel derfor ikke reflektere forhandlers kostnader nå før bilen er spesifisert og satt i endelig bestilling. Eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk

"Bilen står ikke til forventningene" Også legger du på hva som gjør at bilen ikke var det du trodde den skulle være. Det BØR holde, siden du ikke fikk se bilen før du skrev kontrakt.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

kammiz

jeg nekter å tro at de i det hele tatt løfter på øyebryna ifht at du vil gå ut av kontrakten (annet enn at det er merkelig at du ikke vil ha bilen da :P ) De har så mange i kø at det bare er værsågod neste! :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TFSE

Sitat fra: torhag på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:38
Tegnet kontrakt 17. september med forutsatt levering senest august 2017 og pris under 330.000,- Etter å ha sett bilen i Oslo og tenkt litt over det, ønsker vi å trekke oss fra kontrakten. Den har en klausul om at kontraktsbrudd faktureres med kr. 10.000,- noe importøren ikke hadde vært borti at andre forhandlere opererte med. Før jeg kontakter forhandler lurer jeg på om noen har gode argumenter for å komme meg rundt dette kravet? De har jo fått svært mange flere bestillinger enn de kan levere i 2017. Og de 10.000,- kan vel derfor ikke reflektere forhandlers kostnader nå før bilen er spesifisert og satt i endelig bestilling. Eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du lust att komma med några argumenter på varför du inte vill ha bilen efter att ha sett den?

Jag är i samma situation men tänkte först vänta till konkret information på  pris/utrustning/lansering.

Gurba


DagfinnN

Sitat fra: torhag på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:38
Tegnet kontrakt 17. september med forutsatt levering senest august 2017 og pris under 330.000,- Etter å ha sett bilen i Oslo og tenkt litt over det, ønsker vi å trekke oss fra kontrakten. Den har en klausul om at kontraktsbrudd faktureres med kr. 10.000,- noe importøren ikke hadde vært borti at andre forhandlere opererte med. Før jeg kontakter forhandler lurer jeg på om noen har gode argumenter for å komme meg rundt dette kravet? De har jo fått svært mange flere bestillinger enn de kan levere i 2017. Og de 10.000,- kan vel derfor ikke reflektere forhandlers kostnader nå før bilen er spesifisert og satt i endelig bestilling. Eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Burde være lett å finne en som vil overta din kontrakt hvis det medfører at plassen i køa beholdes. Norgeskvoten er jo utsolgt sies det.
Dermed er kr. 10.000 ikke noe alternativ. Selger har kun rett på erstatning dersom din avbestilling koster selger penger.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

TFSE

Hehe, har tänkt tanken själv.. Är det vanligt och realistiskt?

Trond.m

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 07. desember 2016, klokken 13:29
Hehe, har tänkt tanken själv.. Är det vanligt och realistiskt?
Det er vansligvis ikke mulig å overdra en kontrakt. De fleste leverandører krever at bilen registreres på den som har tegnet kontrakten, eller en annen i husstanden. Det er sikkert mulig å tjene på å selge bilen, men da må bilen kjøpes og omregistreres umiddelbart på ny kjøper. Det kan ingen leverandør hindre så lenge bilen er kjøpt som forbruker.
Det enkleste er nok å kansellere kontrakten, og det kan de ikke ta betalt for siden forutsetningene er endret. Det var forutsatt at endelig pris og spesifikasjoner skulle foreligge rett etter Paris utstillingen. Det har ikke skjedd. I mellomtiden vil VW komme dem i forkjøpet, og da har du full rett til å trekke deg uten kostnad.

tutti

Det er jo allerede noen på forumet som har avbestilt. Det er bare å høre med dem hvordan dette ble gjort.

TFSE

Jag är inte rädd för att säga upp kontraktet, har många argumenter och fått bekräftat av säljare två gånger att det går fint.
Fortfarande lite osäker på köp bara..

AmocoCadiz

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 07. desember 2016, klokken 14:27
Jag är inte rädd för att säga upp kontraktet, har många argumenter och fått bekräftat av säljare två gånger att det går fint.
Fortfarande lite osäker på köp bara..
Kan vel være lurt å vente på presentasjon av pris for bil og utstyr som kommer snart,
hvis det stemmer som Opel snakket om at prisen blir hyggelig ifht. totalpakke bil og utstyr er det jo dumt hvis du har sagt opp kontrakt og likevel får lyst på bilen men da  havner bakerst i køen igjen?

TFSE

Tack för tipset, skrev det längre upp i tråden att det var planen

Trond.m

Snakket med en forhandler som mente at det nå nærmet seg offentliggjøring av priser. Det ble antydet at det trolig skjer innen 1-2 uker. Kan vi håpe på knallpris som julegave fra Opel Norge i år  :)

TFSE

Då stämmer det kanske med det Opel representanter sa, mitten av december. Satsar på ett bra pris!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA