Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

zbk

Videoen er nok fra åpningen av Paris-messa og har sirkulert en stund, men mye grei informasjon i den.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Jakal

I videoen er det 2 negative elementer som trekkes frem: Seter som har lite støtte for de som er litt omfangsrike (hvis jeg oppfattet det riktig). Og vel mye hardplast. Men det ble også påpekt at utgaven presentert i Paris var preproduksjon og at ferdig modell kunne bli forbedret. Men det er kanskje for mye å håpe på?

AmocoCadiz

Sitat fra: Jakal på onsdag 19. oktober 2016, klokken 11:00
I videoen er det 2 negative elementer som trekkes frem: Seter som har lite støtte for de som er litt omfangsrike (hvis jeg oppfattet det riktig). Og vel mye hardplast. Men det ble også påpekt at utgaven presentert i Paris var preproduksjon og at ferdig modell kunne bli forbedret. Men det er kanskje for mye å håpe på?
Flere amerikanske omtaler har ikke klaget på seter, tvert i mot er det bemerket god sittekomfort, og uten å sjekket testerne er jo mange folk gjerne xl+ størrelse derborte.

Gurba

Har sett et par steder kommentar på smale seter. Flaks jeg holder på å slanke meg. :-)

Men jeg har kommet på et par ting jeg godt kunne ha tenkt meg på Ampera e. Det ene er lounge seating som Meriva og Zafira kan leveres med og det integrerte sykkelstativet noen av de mindre Opelene ihvertfall før kunne fås med. Sistnevnte hadde redusert mitt hengerkrokbehov med ca 95%.

S4e

Mulighet for å legge ned midterste sete og feste for sykkelholder ville vært gull!

Det midterste setet er jo sjelden god å sitte på, så mulighet for å legge ski og andre gjenstander her også ville vært topp. Men kan jo leve med 1/3 2/3 deling også...

Men et tilhengerfeste kun for sykkel hadde vært virkelig genialt.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Sverre Grevskott

Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Gurba

Sitat fra: Sverre Grevskott på torsdag 20. oktober 2016, klokken 03:01
Sykkeltilhengerfeste finnes til de fleste elbiler, og f.eks Opel Ampera (ikke-e enda)
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=46141


Får håpe det kommer til Ae også. Rart om det ikke gjør det. :)

Nickelilltroll

Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Gurba

Det er litt lite, men det holder vel til et enkelt sykkelstativ og et par-tre sykler.

hansob

Jeg spurte min forhandler i dag om hvilken plass jeg hadde i køen, men fikk nå beskjed om at Opel ikke lenger gir ut denne informasjonen. Forhandleren hadde akkurat besøk av sin kontaktperson fra Opel sentralt, og han kunne bekrefte dette. Ikke en gang forhandlerene får opplysninger om antall bestillinger. Han sa også at vi som har bestilt den siste tiden, antagelig ikke kan regne med bil før 2018. Vi får håpe han tar feil og at Opel får inn flere biler en antatt.
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Nickelilltroll

Sitat fra: Gurba på torsdag 20. oktober 2016, klokken 14:54
Det er litt lite, men det holder vel til et enkelt sykkelstativ og et par-tre sykler.

Ett normalt sykkelstativ med skyltfäste å lys för 2 sykklar har egenvikt på 17 kg. Min sticykel väger 11,5 kg...så ja, "greit" fäste med stora begränsningar skulle jag vilja säga. ???
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

bmw2002

LG sa vel at det ville bli produsert 30 000 eller flere Bolt. La oss si at 1/3 er Ampera-E. Opel sa at halvparten av bilene ville komme til Norge.

Da har enten veldig mange bestilt eller de fleste bilene blir Bolt og ikke Ampera-E...

AmocoCadiz

Sitat fra: hansob på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:39
Jeg spurte min forhandler i dag om hvilken plass jeg hadde i køen, men fikk nå beskjed om at Opel ikke lenger gir ut denne informasjonen. Forhandleren hadde akkurat besøk av sin kontaktperson fra Opel sentralt, og han kunne bekrefte dette. Ikke en gang forhandlerene får opplysninger om antall bestillinger. Han sa også at vi som har bestilt den siste tiden, antagelig ikke kan regne med bil før 2018. Vi får håpe han tar feil og at Opel får inn flere biler en antatt.
Ja er jo litt ekstra å vente til 2018, men da får du i hvert fall en 2018 modell  som er ferdig betatestet og feilrettet av de som får 2017 modell. Og til 2018 har Opel fått på plass reservedeler og kompetanse til AE på sine verksted!
Og tidlig 2018 vil fortsatt være en del kortere leveringstid enn Tesla 3.

Sverre Grevskott

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:41
Sitat fra: Gurba på torsdag 20. oktober 2016, klokken 14:54
Det er litt lite, men det holder vel til et enkelt sykkelstativ og et par-tre sykler.

Ett normalt sykkelstativ med skyltfäste å lys för 2 sykklar har egenvikt på 17 kg. Min sticykel väger 11,5 kg...så ja, "greit" fäste med stora begränsningar skulle jag vilja säga. ???

Tipper på 35kg er en selvpålagt regel fordi bilene ikke er typegodkjent med hengerfeste. Om du har 50kg bakpå faller det nok ikke ned 8) Og onkel blå gidder nok ikke sjekke det med en badevekt heller. Når det er sagt ville jeg selvsagt ikke gått "langt over". Husk at de fleste tilhengerfestene er begrenset til 75/85kg i kuletrykk, selv om de kan dra 3000kg.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA