Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

bno

Man må selvsagt gå utifra at "alle" er innom her og leser. Så det å skrive at prisen på 331`er "OK" er kanskje ikke så lurt for de som ønsker å prute  8)

Ipadjove

Liker ikke prutegreiene, liker Tesla sin måte. Og Skandiabanken osv. Alle priser og tillegg osv er lett å finne på nett. Men regner med jeg er i mindretall :p

Arha

Med en etterspørsel som langt overgår tilbudet av Ampera-e tror jeg du kan glemme prutinga.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

bno

Sitat fra: Arha på onsdag 28. september 2016, klokken 12:39
Med en etterspørsel som langt overgår tilbudet av Ampera-e tror jeg du kan glemme prutinga.

Enig i det. Blir samme sak som da jeg kjøpte Leaf i 2011....

tutti

Tja, med flere konkurrenter som kommer med større batterier så trenger man ikke bare å kjøpe Ampera hvis man vil ha fornuftig rekkevidde. Zoe har allerede varslet et batteri som er 2/3 av Ampera til litt lavere pris.

bno


PGH

Noen andre som har fått melding fra forhandler om at rekkevidden blir 500km og ikke 400km som først oppgitt? Det jo helt topp

pilt

Sitat fra: PGH på torsdag 29. september 2016, klokken 09:20
Noen andre som har fått melding fra forhandler om at rekkevidden blir 500km og ikke 400km som først oppgitt? Det jo helt topp
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

TFSE

Det är ju ingen Premium bil, så enkelt är det...

ACC är viktigare :-)

e-max

Fått bestilt! Gleder meg. Om prisen blir 290 eller 330 kommer nok an på om Tesla varsler raskere levering av 3'ern eller om vw, Nissan eller noen andre varsler om betydelig større batteri på biler levert i 2017. Jeg klarte 17 mil med forsiktig langkjøring med e-golfen. Hvis vi bruker USA EPA tallene (som er riktige) så har e-golfen 83 miles og Ampera-e 238 miles rekkevidde. Det vil bety riktige km på 480 med forsiktig langkjøring!!
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

danchr

Kontraktssum er jo kun relevant for at forhandler skal sikre seg mot at kundene hopper av, det blir jo listepris fra Opel Norge som blir gjeldende, for de respektive utstyrsvarianter. Forhandler får ikke godkjent av importør å selge til overpris. Dog så tror jeg interessen er såpass at man ikke kan forvente rabatt:)

elhansen


bno

"Exakt vad detta innebär ger Opel tyvärr ingen ytterligare information om, vi får istället rekapitulera vad vi fick veta om syskonbilen Bolt för att få en indikation. GM anger en prislapp på omkring 250.000 kronor (efter den amerikanska elbilsrabatten) för Bolt, Ampera-e bör hamna däromkring. Detta betyder att Opel Ampera-e lär blir billigare än BMW i3 men dyrare än Nissan Leaf. Hur detta kommer att stå sig när kommande Tesla Model 3 får ett pris på 35.000 dollar, återstår att se. "

Kilder: http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20160211/elbil-fran-opel-ampera-e-blir-prisvard-med-lang-rackvidd

"Vi vet ännu inget pris på Ampera-e, men enligt Opels tidigare uppgifter ska den bli "prisvärd", vilket innebär att den sannolikt bör hamna under 300.000 kronor (exkl miljöbilsrabatt)."

Kilde: http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20160929/opel-ampera-e-gar-50-mil-pa-en-laddning

TFSE

Fick besked om att priset var satt medvetet högt av Opel.. Så 270 start pris är nog realistiskt.

Men spelar ingen roll, vi alla väntar på tre saker:
pris, utrustning och leveranstid!

S4e

Ville vært fantastisk, men frykter dere er litt optimistiske.,. Ref kontraktspris.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA