Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: S4e på onsdag 09. november 2016, klokken 15:48
Jeg var i kø for Tesla X, men hoppet av på grunn av måkeving-dører og håpløse bakseter som ikke kan slås ned blant annet.

Og betjening av automatgir var de lite begeistret for...

OT: Du har fått med deg at 5-seter utgaven nå får nedfell-bare bakseter?  Men de har fortsatt falkonving-dørene (ikke måkevinger, det er en litt annen teknikk).

Og hvem/hva var lite begeistret for betjening av automatgir?
Model S 85D

S4e

Sitat fra: Amoss på onsdag 09. november 2016, klokken 20:34

Og hvem/hva var lite begeistret for betjening av automatgir?

Til slutten av video med 23 min prating om Bolt. Det meste er nytt innvendig i Bolt, men betjening av automatgear har GM tydeligvis tatt med seg fra tidligere bil og de som prater er ikke begeistret. Tviler på det er et stort problem.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Gurba

#167
Sitat fra: Amoss på onsdag 09. november 2016, klokken 20:34
Sitat fra: S4e på onsdag 09. november 2016, klokken 15:48
Jeg var i kø for Tesla X, men hoppet av på grunn av måkeving-dører og håpløse bakseter som ikke kan slås ned blant annet.

Og betjening av automatgir var de lite begeistret for...

OT: Du har fått med deg at 5-seter utgaven nå får nedfell-bare bakseter?  Men de har fortsatt falkonving-dørene (ikke måkevinger, det er en litt annen teknikk).

Og hvem/hva var lite begeistret for betjening av automatgir?

De sier at de ikke liker at etter å ha girspaken i L så må man føre spaken framover to ganger for å sette den i fri og så ned for D. Det høres unektelig litt tungvint ut.

Ipadjove

Andre har også nevnt at det er litt dill å få bilen i revers osv pga den knappen en må holde inne. Regner med det blir en vane og ok:)

AmocoCadiz

Her er test fra Consumer Reports hvis den ikke er linket før

https://www.youtube.com/watch?v=tIYG0NR42LU

Ikke veldig entusiastisk, men ikke negativ heller, men spørs hva de egentlig forventet Bolt skulle representere?
Kommentarene under videon følger opp, forbausende mange synes den er stygg eller kjedelig i USA.

Gurba

De sammenligner med Tesla Model S og da blir de fleste biler kjedelige. Det blir for dumt å sammenligne de to bilene for de tilhører to helt forskjellige segment. Man sammenligner ikke Golf Plus og BMW M3 selv om de sikkert har ca samme rekkevidde, men av en eller annen grunn så føler mange at det er naturlig å sammenligne Ae og MS.

zbk

Naturlig å sammenligne bruksområde med S60/75. Er da heller ikke unaturlig å sammenligne opplevelsen, selv om en bil bygget for wow-effekten og en for funksjonalitet egentlig ikke lar seg sammenligne på fornuftig vis.

To ulike filosofier, to helt ulike resultater :-).  Når M3 kan testes blir det derimot en veldig aktuell sammenligning, siden de etter alle solemerker vil havne i ca samme pris/rekkeviddesegment.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

AmocoCadiz

Sitat fra: zbk på torsdag 10. november 2016, klokken 10:31
Naturlig å sammenligne bruksområde med S60/75. Er da heller ikke unaturlig å sammenligne opplevelsen, selv om en bil bygget for wow-effekten og en for funksjonalitet egentlig ikke lar seg sammenligne på fornuftig vis.

To ulike filosofier, to helt ulike resultater :-).  Når M3 kan testes blir det derimot en veldig aktuell sammenligning, siden de etter alle solemerker vil havne i ca samme pris/rekkeviddesegment.
Tenkte nettopp på alle kommentarene som faktisk sammenligner med Tesla3 (eller helst spekulerer siden endelig modell/utforming ikke er produsert) ,
mange gir uttrykk for å ikke vurdere Bolt, siden den er usexy, relativt alderdomlig teknikk og manglende fremtidsrettede autonome systemer, ACC osv. osv.

Er dette uttrykk for gamle fordommer mot mastodonten GM som med mange uheldige branding modeller og sammenblandinger i modellprogrammet fra deleskuffene har laget noen skikkelige stinkers opp i gjennom,
eller er Bolt faktisk så simpel ( ifht pris) og obsolete omtrent ved leveringstidspunkt,
kun hyllet for å være første lille bil med "medium størrelse  gasoline tank" = 60kWh batteri?

zbk

Jeg likte at de sa ingeniørene hadde vunnet. Da blir det stort sett bra, bortsett fra at brukervennlighet av og til blir litt borte i funksjonaliteten  ::)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Counterpointer

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 10. november 2016, klokken 16:15
Tenkte nettopp på alle kommentarene som faktisk sammenligner med Tesla3 (eller helst spekulerer siden endelig modell/utforming ikke er produsert) ,
mange gir uttrykk for å ikke vurdere Bolt, siden den er usexy, relativt alderdomlig teknikk og manglende fremtidsrettede autonome systemer, ACC osv. osv.

Er dette uttrykk for gamle fordommer mot mastodonten GM som med mange uheldige branding modeller og sammenblandinger i modellprogrammet fra deleskuffene har laget noen skikkelige stinkers opp i gjennom,
eller er Bolt faktisk så simpel ( ifht pris) og obsolete omtrent ved leveringstidspunkt,
kun hyllet for å være første lille bil med "medium størrelse  gasoline tank" = 60kWh batteri?
Kan sikkert være noen som tenker sånn, men bare noen av momentene dine, ikke alle samtidig.

Personlig kommer jeg høyst sannsynlig å kjøpe M3 når den kommer. Dette fordi den kommer med rekkevidde (får antagelig større batterialternativer) 4wd, glasstak og hengerfeste. Dette banker Bolt/Ae på alle punkter. Allikevel har jeg bestilt Ae og tror den kommer til å bli kul! Smak er jo umulig å diskutere, tenk bare på cool/uncool kåringene i Topp Gear, mye rart......
Ae har egentlig ingen konkurenter når den kommer og vinner derfor på walkover. Heldigvis er det rom for mange på markedet fremover, noe dagens fosilmarked viser.

Ipadjove

#175
https://youtu.be/BCvrtLPkkPc

Har ikke sett noen linke til denne.

3irikur

Liker å se at den viser 230km ved ~80%  ;D
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Zuexi

#177
Sitat fra: Gurba på onsdag 09. november 2016, klokken 21:17
De sier at de ikke liker at etter å ha girspaken i L så må man føre søsken framover to ganger for å sette den i fri og så ned for D. Det høres unektelig litt tungvint ut.

I den nyeste videoen som er lagt til i denne tråden (av oransje Ae) ser man at sjåføren bare dytter spaken innom L igjen for at den skal skifte tilbake til D.

Likte forøvrig regen knappen på baksiden av rattet som bremser bilen uten å gå innom L.

Gurba

Sitat fra: Zuexi på torsdag 10. november 2016, klokken 20:39
Sitat fra: Gurba på onsdag 09. november 2016, klokken 21:17
De sier at de ikke liker at etter å ha girspaken i L så må man føre søsken framover to ganger for å sette den i fri og så ned for D. Det høres unektelig litt tungvint ut.

I den nyeste videoen som er lagt til i denne tråden (av oransje Ae) ser man at sjåføren bare dytter spaken innom L igjen for at den skal skifte tilbake til D.

Likte forøvrig regen knappen på baksiden av rattet som bremser bilen uten å gå innom L.

Jeg så det nå ja. Det var mye bedre. Jeg la dessuten merke til at det 6:24 står following distance. Lurer på hva det betyr. Kan det være ACC?

3irikur

Sitat fra: Gurba på torsdag 10. november 2016, klokken 21:46
Jeg la dessuten merke til at det 6:24 står following distance. Lurer på hva det betyr. Kan det være ACC?
Det går jo ann å håpe! Men jeg mistenker at det heller er noe som har med nedbremsing og creeping å gjøre...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA