Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2010-2012 LEAF: Bedre rekkevidde, slå av varmen! Nå enda bedre!

Startet av TorC, mandag 19. september 2016, klokken 20:46

« forrige - neste »

TorC

2010-2012 LEAF: Bedre rekkevidde, slå av varmen! Nå enda bedre!
(Dette er egentlig reklame, men siden dette ikke er for å tjene penger så hører det hjemme her)

Siden mitt kabelkitt for å slå av varmen på Gen1 ble utsolgt på relativt kort tid (jeg nye på lager nå) har jeg turt å investere i en penere løsning.

Jeg kan nå tilby en AV/PÅ bryter som ser ut som den Nissan burde ha solgt bilen med.

Den nye bryteren har bakgrunnslys når den den av inaktiv, og sterkere lys når den er aktiv.

Og ikke minst: forvarming etc. vil fortsatt fungere selv om bryteren er aktiv (og dermed har slått av varmen).

I biler uten setevarme er monteringen enkel: Fjern blindpluggen. Sett inn den nye.

I biler med setevarme må man bruke blindpluggene til venstre for rattet. Det er enkelt å gjøre, men det er litt knoting.

Med den nye bryteren fungerer bilen slik den burde ha gjort. Og den ser ut som den burde ha gjort.


Den nye løsningen er kompatibel med tidligere kabelkit.


Bryteren vil være til salgs snarlig, men levering vil først være sent 2016.

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

nr1rayner

Bra jobbet TorC.
Bare så synd jeg gikk for en gen2, ellers hadde denne vært selvsagt  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Oddvar

Hvor kobles denne til . Har webasto i min , så nok rekkevidde ,men denne hadde vært grei til å skru av varmekolben med  . Antar at den gjør det ?
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Ebe

Litt off topic, men hvor mye sparer man egentlig ved å slå av varmen på en 2. gen dersom autofunksjonen selv ville ha slått den av?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

TorC

Sitat fra: Oddvar på tirsdag 20. september 2016, klokken 09:02
Hvor kobles denne til . Har webasto i min , så nok rekkevidde ,men denne hadde vært grei til å skru av varmekolben med  . Antar at den gjør det ?

Den koples til på baksiden av bryterpanelet. Det ligger et par vidoer på youtube. Veldig enkelt å gjøre når man har forstått hvordan det gjøres.

Den nye bryteren har et rele som gjør at når bilen er avslått vil fortsatt forvarming etc via carwings fungere som normalt.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Oddvar

Har bestilt det gamle , så kan jeg oppdatere til det nye når det kommer .
Det at en kan bruke forvarme på det nye er utrolig bra ..
Skal prøve å sette inn et rele som gjør at ved bryter på ,så starter webastoen .
Den trenger bare pluss 12V for å starte , så det skulle være en enkel sak :)
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

kakraemer

Er dette et supplement til første utgave eller standalone.
Hvis standalone da er det kun on/off da?
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

TorC

Sitat fra: kakraemer på fredag 23. september 2016, klokken 10:20
Er dette et supplement til første utgave eller standalone.
Hvis standalone da er det kun on/off da?

Det er et supplement. Denne nye bryteren erstatter nåværende runde bryter. Avhengig av hvordan man kopler vil bryteren enten kunne brukes til å slå av og på varmen helt. Eller at når bryteren er PÅ slås varmen helt av, og når bilen eller bryteren er AV er vil varmtvannet maks få 40 grader.

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA