Software update

Startet av prophan, mandag 19. september 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

ChrML

Oppdatering fra 50.2 til 2017.50.3.f3425a1 feilet for meg også i dag. Sannsynligvis feil på de samme sensorene. Ingen av FWD stopper heller på sensorer.

Peppa gris

Da fikk jeg oppdatert fra 46 til 53 med sensorfeil. Bilen har vært tørr og ikke vasket på en uke. Sensorene begynte plutselig å vise hindringer de siste dagene. Virker som fukt på virker sensorene.

jlan

Etter sw oppdatering (til 2018.6.1) får jeg opp tre symboler på Climate siden i app. når jeg starter preheat. Etter kort tid forsvinner det midterste. Er det noen som vet hva dette indikerer?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Alexxx

Sitat fra: jlan på onsdag 28. februar 2018, klokken 08:59
Etter sw oppdatering (til 2018.6.1) får jeg opp tre symboler på Climate siden i app. når jeg starter preheat. Etter kort tid forsvinner det midterste. Er det noen som vet hva dette indikerer?

Ser at folk mener den midterste er "Defrosting mode". Den er på dersom interiørtemperaturen er under 0 grader.

geear

Sitat fra: Alexxx på onsdag 28. februar 2018, klokken 09:07
Ser at folk mener den midterste er "Defrosting mode". Den er på dersom interiørtemperaturen er under 0 grader.
Det stemmer ikke på min bil, og heller ikke på han som la inn skjermbilde over. Der står interiørtempen til 9 grader.

Min står nede i garasjeanlegget på jobb nå, og er 10 grader innvendig, stod også hjemme i garasjen i ti grader, allikevel kommer bølgene på. Jeg får ikke opp batterisymbolet nå.

Øggen

Sitat fra: Alexxx på onsdag 28. februar 2018, klokken 09:07
Sitat fra: jlan på onsdag 28. februar 2018, klokken 08:59

Fikk software i går ej også, og stussa på 3 symbol idag. etter ei stund var det berre ett symbol igjen med tekst "Defrosting"
Den til høgre e batterivarme, venstre må være defroster (varmluft på vindu)
Den i midten e ej usikker på.
Du kan ikke vise dette vedlegget.Screenshot_20180228-092225[1][/attach]
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

jlan

Jeg prøvde å slå på forvarming med Dashboard for Tesla appen nå. Da kom det en rød bølge på hvert sete. Så det kan være setevarme de tre bølgene indikerer?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Øggen

Da har ej testa litt. Lett snø-dryss i kveld, måtte en ekstra tur på butikken og satte på varme. Kom ut og ser at varme i frontrute, bakrute, AP-kamera og speil har varma. Som nevnt tidligere, var seter og ratt også godt og varmt
P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......

kirky

Hva om man er på hytta og vil forvarme 20 min før man drar hjem, litt unødvendig å starte varme i ratt og sete da eller? hm. Vært litt kjekt med litt manuell kontroll og kanskje.
2023 Model S

Sulle

Har sikkert ingen praktisk betydning om varmen kommer fra luftdysene, eller fra varmekabler i interiøret. Begge deler skulle være omtrent like effektivt vil jeg tro.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Øggen

Sitat fra: kirky på søndag 04. mars 2018, klokken 13:33
Hva om man er på hytta og vil forvarme 20 min før man drar hjem, litt unødvendig å starte varme i ratt og sete da eller? hm. Vært litt kjekt med litt manuell kontroll og kanskje.

Varme i ratt og sete blir kun aktivert om det var aktivert når gikk ut av bilen.
Altså, stod det på når du parkerte bilen ved hytta fredag, blir det aktivert når du starta forvarming søndag.
Om det IKKJE var aktivert når du parkerte bilen fredag, blir det heller ikkje aktivert når du starta forvarming søndag.
Så jo, du kan kontrollere det.
P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......

Vhagar

Tja, har ikke skrudd på varmen i hverken rattet eller setene, men likevel så viste de 3 bølgende strekene der når jeg skrudde på i går kveld. Mulig symbolet vises uansett, men faktisk varme ikke blir skrudd på?

Legger også merke til at området ved bakruten har fått en rød farge over seg, så det betyr vel at bakruten OG speilene også får varme nå, hvilket er positivt. Fikk ikke bekretet det på speilene i går men bakruten var helt klart varme på.

Noen som vet varigheten på dette? Fortsatt de 10-20-30 minuttene og man må skru på igjen eller?

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

turfsurf

Som jeg leser det så skrus alt på uavhengig av hvordan du hadde det når du satte fra deg bilen. Når du så setter deg inn i bilen og kjører blir ting tilpasset sånn du hadde det når du parkerte. Det er også sånn jeg har opplevd det i bruk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

morpheos

Fatter og begriper ikke hvorfor det ikke kan være valg man kan slå på i appen. Jeg vil gjerne kunne sette varme på setet og rattet når jeg slår på forvarming via appen.

o.b.lix

Det er Apple-tankegangen, jo færre innstillinger folk kan gjøre, jo mindre sjangs for å gjøre feil.

Bilen kommer fra et land hvor det må skriftlig advares mot å tørke katter i micro og varme kaffikopper.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA