Software update

Startet av prophan, mandag 19. september 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 26. desember 2017, klokken 00:31
Musikken går vel bare en enste gang og relativt kort? Deretter er modusen aktivert inntil den deaktiveres.

Selv synes jeg blinkelyden er litt for høy. Fortsatt morsom, men ikke på kjøreturer lenger enn 5-10 minutter :)

Ok, det er mulig. Slo av med en gang da jeg ikke orket musikken ;) Får prøve igjen...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

fugl

Jeg mistet DAB etter siste software update. Har forsøkt reboot og reset to factory settings uten at det hjalp. Fortsatt ikke DAB tilgjengelig i radio-menyen.

olavxxx

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 26. desember 2017, klokken 00:31
Musikken går vel bare en enste gang og relativt kort? Deretter er modusen aktivert inntil den deaktiveres.

Selv synes jeg blinkelyden er litt for høy. Fortsatt morsom, men ikke på kjøreturer lenger enn 5-10 minutter :)
ja, de jinglebells var alt for høye dessverre :P

JFa

Bilen har lastet ned 5,2GB data i kveld, hva kan det være?
Ingen ny SW versjon eller annet synlig. Noe vi venter på?

sjokomelk

Vill spekulasjon - men siden det er så store mengder data - Kan det være nytt kart/navigasjon? Har vel vært noe snakk om at de skulle bytte ut "innmaten" i navigasjonen?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Øggen

Jepp. Fikk melding om at nye kart var lasta ned og såkalla "up to date"
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

prophan

...Nice, ser frem til å høre om forbedringer
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Simmelim

Kan jeg spør hvor du ser hvor mye GB som er lasta ned? Får du det som notification på mobilen eller står det i bilen når du setter deg inn?

Peppa gris

Noen som har klart å oppdatere med fw sensorfeil?

sjokomelk

Jeg var en tur på butikken nå, og da jeg satte meg inn i bilen for å kjøre hjem fikk jeg også meldingen om at kartet var oppdatert.

Sitat fra: Simmelim på fredag 29. desember 2017, klokken 11:01
Kan jeg spør hvor du ser hvor mye GB som er lasta ned?
Logging i routeren i nettverket.

Sitat fra: shaug02 på fredag 29. desember 2017, klokken 11:51
Noen som har klart å oppdatere med fw sensorfeil?
Jeg fikk 2017.46.9 på kvelden den dagen jeg fikk bilen min. Og jeg har sensorfeil. Men etter det har jeg bare hatt 4 oppdateringer som har feilet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS

Vhagar

Fikk 2017.50.2 og etter det så skrur den av LTE på tilfeldige tidspunkt. Får det bare på igjen ved å resette hovedskjermen (holde inne begge scrollhjulene på rattet noen sekunder). Og siden wifi er en vits i bilen så må jeg stadig ut i kulden for å skru på formvarming før bruk. Håper det kommer en fiks før vinteren er over.

Wifi'en i bilen kobler seg på nettet her, men det ser ut til at det skrur seg av etter 15-20 minutter? Det går da ikke automatisk tilbake til LTE? Jeg oppnår hvertfall ikke kontakt med bilen (ser at den ikke er på wifi nettet heller) og signalbarene er borte (for LTE i bilen).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

sjokomelk

Sitat fra: nix på fredag 29. desember 2017, klokken 17:02
Har fått kartoppdateringen, men hva er det som egentlig er nytt?
Jeg tar en råsjans på kartdata. :laugh:
Tror ikke du finner en endringslogg som forteller deg om alle endringene som har vært på europeiske veier siden forrige oppdatering. Isåfall blir den ganske lang.

Oppdateringen til ny type/versjon av selve navigasjonen kommer nok med en fremtidig oppdatering av software til hele bilen. Men det er nok to Tesla-uker til det skjer.

lunitiks

Sitat fra: nix på fredag 29. desember 2017, klokken 17:02
Har fått kartoppdateringen, men hva er det som egentlig er nytt?
På det amerikanske forumet snakkes det om at dette bare er oppdaterte navigasjonskart (Navigon) og har ingen sammenheng med autopilot. (Er visstnok flere kartgrunnlag; Navigon til instrument cluster, Google Maps til touchskjermen og autopilot-kart til AP-modulen.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

geear

Får håpe det innebærer en korrigering av en haug med fartsgrenser i Norge, for der er det ufattelig mye feil for oss som ikke er så privilegerte å ha trafikkskiltgjenkjenning på våre splitter nye biler med AP2.5.

JFa

Håpe kan en jo, men Statens VegVesen vil alltid ligge noen billengder foran når det gjelder fartsgrenser og utstrekning av soner. Ingen navigasjonsleverandører klarer å holde tritt med dem!
Kjører en del i tuneller med fartsgrense 70 km/t som blir forstyrret av 30-soner oppe i dagen. Ingen bedring av dette i den nye versjonen, men opplever at navien gjør noen bedre veivalg enn før.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA