19 tommer felger, for stort?

Startet av Zohir10, fre 16. sep 2016, kl. 01:08

« forrige - neste »

Zohir10

Har b electric, en gutt på 25 år uten egen familie. Har da kjøpt denne familiebilen fordi den er en ordentlig racer i sportmodus. Bmw i3 ble altfor rar, og de andre er ikke i nørheten av ytelsene til b electric i sin prisklasse. Men synes det er så kjipt med mine 16 tommere, tror du det fungerer med 19 tommere såfremt navsirkel og innpress er det samme? Ingenting som kan bli fortere ødelagt, minus komfort og rekkevidde? Takker for svar

Anders Jensen

Sitat fra: Zohir10 på fre 16. sep 2016, kl. 01:08
Har b electric, en gutt på 25 år uten egen familie. Har da kjøpt denne familiebilen fordi den er en ordentlig racer i sportmodus. Bmw i3 ble altfor rar, og de andre er ikke i nørheten av ytelsene til b electric i sin prisklasse. Men synes det er så kjipt med mine 16 tommere, tror du det fungerer med 19 tommere såfremt navsirkel og innpress er det samme? Ingenting som kan bli fortere ødelagt, minus komfort og rekkevidde? Takker for svar

Du bør sjekke at du ikke øker rullediameteren på dekket. blir denne mer enn 5% større så er det ikke godkjent på bilen. komfortmessig vil jeg tro det blir stumpete og hardt, rekkevidden reduseres nok fort med 30%.

Men at det blir tøft er det ingen tvil om :) :) :)
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

PaulusA

Jeg kjører selv på 18", med 225/45-18, og basert på min erfaring vil jeg nok ikke anbefale å gå opp enda en størrelse. Bilen er forholdsvis komfortabelt satt opp (men likevel stiv), men i dekkene er det ikke veldig mye fjæring. Er likevel et godt kompromiss.
Med 19" vil alt av fjæring bli overlatt til bilen og tror du ikke vil ha noe å hente bortsett fra litt på utseende (er råflott med 18"), mens negativt for hjuloppheng, støy etc.
Nissan Ariya Evolve e-4orce 2025
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Zohir10

Takker for fornuftige svar, tror ikke det er verdt å ha 19 tommere

PaulusA

Lykke til Zohir :-)
Kos deg masse med bilen. Jeg er en familiemann (les gutt) og synes likevel det er veldig gøy å kjøre denne bilen :-)
Nissan Ariya Evolve e-4orce 2025
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Anders Jensen

Er familiefar selv.. men horna i panna kommer fort i lyskryssene. Gled deg til å ydmyke mange eplekjekke karer med biler de tror er så fantastisk spreke.
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA