Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Homelink- Autoclose

Startet av jorkus, mandag 12. september 2016, klokken 07:53

« forrige - neste »

jorkus

Er det noen som bruker Autoclose funksjonen i Homelink? Jeg bruker Autoopen og det fungerer utmerket, men har ikke enablet autoclose.. Litt redd for at garasjeporten skal gå ned for tidlig (eks. port i panser), eller at bilen er så langt borte at signalet ikke rekker fram og porten blir stående åpen etc.. Noen med erfaring?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

elbilertilalle

#1
Problemet er at systemet ikke gir spesifikk lukk eller åpne kommando men kun et enkel signal. Når porten er allerede åpen og jeg kommer hjem, vil bilen faktisk lukke porten. Litt uheldig hvis noen er i veien. Samme når man kjører hjemme fra. Om porten er allerede lukket (av ulike årsaker; f.eks man har parkert utenfor denne dagen) så vil bilen faktisk åpne den når man kjører av gårde. Håpløst. Har sluttet å bruke automastisk styring og styre det helleregner selv på 17" skjermen.

Cirion

Det fungerer slik at den sender Åpne/Lukke signalet når bilen har kjørt 5m.

Fungerer fint når bilen starter inni garasjen, men ikke så fint om bilen står foran porten med lukket port. Når du har kjørt 5m så åpner den da porten.

For meg funker det genialt vinterstid, siden jeg alltid parkerer inne. Men om sommern slår jeg det av siden jeg ofte står ute.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jorkus

OK, så da ser det ut som det er trygt å teste det.. :-) Når jeg nærmer meg kommer det opp en dialog hvor jeg kan kansellere åpning, regner med at det kanskje kommer opp samme dialog når jeg forlater garasjen, så hvis porten allerede er lukket kan man kanskje kansellere?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

krister461

Jeg bruker autoopen og autoclose og synes begge deler funker fint 95% av tiden. Dvs. når jeg kommer hjem og kjører rett i garasjen og når jeg kjører ut fra garasjen.

De siste 5% er når jeg kommer hjem og min kone har åpnet porten (og kanskje holder på å kjøre igjennom), eller vi har hatt bilen utenfor huset for å pakke til langtur og så åpner bilen garasjen når vi kjører avgårde...

steinidar

jeg bruker den altid, men har vært borti en stygg episode der jeg skulle rygge bilen inn i garasjen fra gårdsplassen en kveld. Porten stod åpen og når jeg begynte å rygge sendte bilen signal at porten skulle "åpnes", dette merket jeg ikke og når jeg kom inn i garasjen kom porten ned over bakruten... Heldigvis ble det ikke skade på bilen eller porten.
Gardermoen

EJ

Parkerer I felles garasjen så bruker auto open når jeg skal inn og Auto close når jeg skal ut

Porten går ned automatisk etter bruk så trenger bare 1 signal

funker fint det

abj1978

Bruker både Auto-open og Auto-close daglig. Parkerer i enkel garasje, og for meg fungerer dette perfekt - tatt i betraktning at man bare må være klar over at dersom porten står åpen og man kommer kjørende hjem, så vil den lukke seg ... her er det nok ikke så stor fare for skader, porten spretter tilbake etter ganske så lite motstand hos meg

Når jeg kommer kjørende hjem åpnes porten akkurat i det jeg er i oppkjørselen. Jeg rygger inn (har helling ned til garasjen), og den har da åpnet seg innen jeg har fått rygget nedover.

Når jeg drar lukker den garasjeporten når jeg er 3-4 meter utenfor (den lukker etter 5m som poengtert tidligere her), og jeg opplever ikke at bilen er for langt unna til at den fanger opp signalet.

Jeg bruker pakken fra Portspesialisten og det virker på meg som at den har bedre rekkevidde enn den åpneren som følger med min Liftmaster.
Tesla Model S 75D / BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA