Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjøring Ioniq. Gi dine tilbakemeldinger

Startet av HPSE, søndag 11. september 2016, klokken 22:06

« forrige - neste »

HPSE

Så ikke noen spesiell tråd om dette, så lager en :-)

Nå har den jo vært tilgjengelig for prøvekjøring hos noen forhandlere og bilen skal til flere forhandlere kommende uke og kanskje uken etter? (ihvertfall i Bergen kommende uke) Hadde sikkert vært til stor hjelp for alle som vurderer å kjøpe eller som skal prøvekjøre om folk her skriver noen tanker og pluss og minus ved bilen etter de har kjørt.

Det kan hjelpe folk i vurdering om de skal kjøpe, men de får også noe å være oppmerksom på når de skal prøvekjøre (de og kan teste/sjekke dette). Dumt om man etter prøvekjøring finner ut at det var noe mer man ville prøve/sjekke, men det blir ikke tid om man vil bestille & ha den levert i år..

Ta også gjerne med hvilken farge dere evt er intr i :-) Eg tenker blå eller svart!
Kommer med noen vurderinger på Onsdag kveld.

Eg sjøl skal prøve bilen på Scanauto på Kokstad i Bergen førstkommende Onsdag :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Ipadjove

Prøvde hybridversionen en liten tur nå i helga. Det står sansynligvis mellom elektrisk Ioniq og Ampera-e for meg. Spurte om det gikk an å velge bort den grå fargen i grillen, men det gikk ikke. Men det var greit å omlakkere. Flere andre hadde spurt om det samme. Litt skuffende at når en åpner panseret så ser det egentlig ut som en bensinmotor. Men det er vel kanskje slik på de fleste utenom Tesla?
Bensinmotoren startet opp selv etter noen sekunder uten at jeg hadde kjørt en meter. Og i 80 på flat veg gikk også bensinmotoren.(delvis)
Den delte ruten bak gav grei sikt bakover.

EspenM3

Testet bilen nå. Kjørt fra forhandleren i Ålesund og til Molde. Distansen var 63Km, utetemperatur mellom 10 og 13 grader, tørr vei. Snitthastigheten ble 73km/t da jeg var heldig med trafikken.
Snittforbruk på 11,7kwt/100Km!
Stereoen (god lyd fra Infinityanlegget) spilte høyt, klima sto på 22 (Driver only)

Jeg lot meg imponere av både bil og forbruk. Kjørte med adaptiv cruise hele veien, skulle nok greid å tynt den enda lavere på forbruk uten.

Kianus

Hvordan er plassen i baksetet for vanlige folk? Typ 180cm?
Har hørt det er lite hodeplass?

EspenM3

Sitat fra: Kianus på mandag 12. september 2016, klokken 19:50
Hvordan er plassen i baksetet for vanlige folk? Typ 180cm?
Har hørt det er lite hodeplass?

Jeg er 182cm og sitter romslig og godt bak førersetet som er innstilt til meg meg selv. Når det gjelder takhøyde så tror jeg limiten kanskje ligger på 185cm, men det kommer nok an på kroppsform. Noen har jo som kjent lengre rygg enn andre.

moby666

Burde ha vært andre fjernlys, men det er vel ikke så mange andre som har fått til led fjernlys som er bra? Trenger ikke visker til bakrute på en slik bil, heldigvis. Håper den kommer med mørke ruter bak

Ipadjove

Mulig ryggen min er lengre enn snittet, mener håret mitt stussa oppi taket når jeg satt bak 'megselv'. God plass til beina. Jeg er 1.79-1.80 og har kort hår.

moby666

Jeg er 185 og "normal" ben/rygg forhold og satt helt fint i baksetet. 4-5 cm headroom.

HPSE

Legg gjerne og ut bilder av bilen om dere har noen (fra prøveturen). Både utvendig og innvendig.
Eg tenker å ta en del bilder onsdag :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

fantastisk bra med bilder. Bare for folk å fortsette å legge ut. Et bilde sier mer enn 1000 ord :) Ser og har lest at det ikke er vindusvisker bak og at det ikke er nødvendig på en sånn bil. Forstår ikke helt hvorfor det ikke er nødvendig? Regner med noen har en forklaring på det :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Ipadjove

Regner med at det er pga airodynamikken, bakruta holder seg tørr i fart.

Selgerene jeg snakket med hadde netopp fått bilen og viste lite om bilen/funksjoner.

moby666

Hvis jeg ikke tar helt feil så blir "grillen" lysere på hvit bil enn det er på denne premodellen. Da blir fronten mindre dominerende.

HPSE

Har fått følgende beskjed fra forhandler når det gjelder felger:

Felgene er hvite på hvit bil , mens øvrige farger vil ha en felg i mørk aluminiumsfarge med sorte innlegg.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

DagfinnN

Sitat fra: HPSE på mandag 12. september 2016, klokken 23:11
fantastisk bra med bilder. Bare for folk å fortsette å legge ut. Et bilde sier mer enn 1000 ord :) Ser og har lest at det ikke er vindusvisker bak og at det ikke er nødvendig på en sånn bil. Forstår ikke helt hvorfor det ikke er nødvendig? Regner med noen har en forklaring på det :)
Samme design som på Tesla. Ingen visker på bakrute og den holder seg ren og tørr pga fartsvinden.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

EspenM3

Sitat fra: nime01 på tirsdag 13. september 2016, klokken 08:56
Lurer litt på utformingen av skiltplate og om det har noe å si for luftmotstanden.. ville vel vært bedre med et klistremerke som kjennemerke.

Nå snakker vi skikkelig marginer her. Det vil neppe merkes på rekkevidden å bruke klistremerke istedenfor vanlig skilt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA