Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reklamasjon vs Garanti

Startet av jberge, lørdag 10. september 2016, klokken 09:59

« forrige - neste »

jberge

Flere har nå vel passert 100 000km med sin Model S. Noen som har erfaring med hvordan Tesla håndterer reklamasjoner på ting som er ment å vare 5 år? I mitt tilfelle har nå høyre side dørhåndtak og vindusheiser, foran og bak tatt kvelden (door Controller unit defekt?).
#P2765 P85 levert 9/11

Hodetelefoner

Den skal holde lengre. Så den bytter de nok uten diskusjon. Er du sikker på at sikringene er hele / sitter godt i? Merkelig at begge dør samtidig(Hvis det ikke er kontrolleren selvfølgelig)

jberge

Ja, har sjekket sikringer. Tatt de ut og latt de stå ute i en time. Mener de bør dekke det jeg og, men er usikker da sist jeg skulle på service og meldte at dørhåndtak bak hadde problemer, sa Tesla at jeg måtte dekke det selv. Ordnet seg da det bilen ikke hadde gått 100 000 km (Tesla trodde den hadde passert 100 000)
#P2765 P85 levert 9/11

TRM

Sitat fra: jberge på lørdag 10. september 2016, klokken 10:15
Ja, har sjekket sikringer. Tatt de ut og latt de stå ute i en time. Mener de bør dekke det jeg og, men er usikker da sist jeg skulle på service og meldte at dørhåndtak bak hadde problemer, sa Tesla at jeg måtte dekke det selv. Ordnet seg da det bilen ikke hadde gått 100 000 km (Tesla trodde den hadde passert 100 000)
Bare tull! Dette skal de dekke kostnadsfritt for deg i 5 år, med gratis lånebil.
Begynner å bli lei av slike bambusforklaringer fra Teslaansatte.

Kanskje en idé å lage en liste over ansatte som farer med tull, slik at Tesla kan bli gjort kjent med sine ansatte...?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Hyperstress

«Alle» prøver seg først med at garantien har gått ut. Det er i alle fall min erfaring uansett hvilken bransje det er snakk om. Om halvparten biter på, eller ikke orker å ta kampen, så er mange kroner spart.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Paul

Begynner å bli aktuelt tema for meg og.

når jeg spurte Tesla Stavanger hva dekkes av reklamasjon etter 100t. km\før 5 år.
Fikk beskjed at det dekkes ingenting! :o

jkirkebo

Sitat fra: Paul på mandag 12. september 2016, klokken 04:53
Begynner å bli aktuelt tema for meg og.

når jeg spurte Tesla Stavanger hva dekkes av reklamasjon etter 100t. km\før 5 år.
Fikk beskjed at det dekkes ingenting! :o

Alt som er forventet å holde i 5 år er dekket av 5 års reklamasjonsrett. Dvs. i praksis alt unntatt rene slitedeler. Dette kan ikke Tesla komme seg unna. De kan selvsagt prøve, men det vil ende opp som et PR-messig mareritt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pwb

Sitat fra: jkirkebo på mandag 12. september 2016, klokken 09:07
Sitat fra: Paul på mandag 12. september 2016, klokken 04:53
Begynner å bli aktuelt tema for meg og.

når jeg spurte Tesla Stavanger hva dekkes av reklamasjon etter 100t. km\før 5 år.
Fikk beskjed at det dekkes ingenting! :o

Alt som er forventet å holde i 5 år er dekket av 5 års reklamasjonsrett. Dvs. i praksis alt unntatt rene slitedeler. Dette kan ikke Tesla komme seg unna. De kan selvsagt prøve, men det vil ende opp som et PR-messig mareritt.

Alt som er ment å holde i mer enn 2 år er dekket av 5 års reklamasjonsrett.

Muffinman

Stemmer så lenge det dreier seg om forbrukerkjøp :)  Men det er en viktig presisering at reklamasjonrett ikke er det samme som at man når fram med alle reklamasjoner, selv om man skulle dra det gjennom rettssystemet.

Nå har jo Tesla faktisk tatt ting på reklamasjon (de kaller det vel goodwill internt) etter 100.000km passerte km. Utfordringen her later til å være den sedvanlige; å få avdelinger og medarbeidere til å utøve lik praksis.

jberge

Har nå fått bilen tilbake. Null i kostnad for meg, bilen var til og med rengjort og ladeport skiftet. Tommelen opp for måten Tesla håndterte dette på.
#P2765 P85 levert 9/11

N00b

Jeg fikk en ny feature på min S85 med 115.000km, førerdøren åpnet seg når jeg trykket på P. Kult.

Ved bytte av DU oppdaget Tesla dette og byttet mekanismen uten kostnad. Synes nå de kunne latt meg beholde det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA