Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading og kjørelengde

Startet av Jankoic, torsdag 08. september 2016, klokken 09:27

« forrige - neste »

Jankoic

Hei
Jeg har nå brukt min Ion i snart 10 dager. Jeg lader på jobb på 16amp.kurs og hjemme også på 16amp kurs - men i instrumentet for estimer kjørelengde kommer det max opp 117Km - er dette rett,- ser på Youtube på test av samme bil at det står 147Km - er det noen som kan fortelle meg litt om dette....

pwb

Ja, det er riktig. Fyll litt mer luft i dekka enn det som står oppgitt og kjør utrolig forsiktig, helst så nåla aldri kommer over o i eco så vil du se at du kan få kanskje 130. Hvis du virkelig vil ha ett høyt tall så må du dra høyt opp og kjøre mange km bare nedover så skal du se at du kan få 147. Den kalkulerer ut fra forbruk ett vist antall siste kjørte km.

Jankoic

OK,- takk for tipset. Skal gjøre det. Kjører vel egentlig forsiktig, men vei ut til heimen er ikke den beste, det er mye svinger og bakker. Men er iallefall utrolig gald og fornøyd med bilen..

espenri

Jeg har ca 150 høydemeter nedover fordelt på rett over 20km hjemmefra til jobb, snittfart tipper jeg ligger på 60-70kmt. Når jeg fullader på jobb viser den rett som det er over 140km på telleren. Jeg bruker imidlertidig opp ca 40 av de på vei hjem igjen opp bakkene :) I snitt lader jeg 2 ganger i uken og får ca 120km realistisk rekkevidde uten bruk av AC/Varme. Jeg lader sjelden eller aldri hjemme, så jeg kjenner ikke til hva jeg ville fått på telleren der.

Estimert rekkevidde er forøvrig morsomt å følge med på, men gir ikke så mye verdi. Jeg bruker ca 4-5km rekkevidde hjemmefra til jobb og ca 35-40km hjem igjen :)
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA