Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tazzari Zero

Startet av Erland, torsdag 21. oktober 2010, klokken 12:50

« forrige - neste »

ElDino

Ringte Enviro nå.. De er ikke sikre når bilen blir ferdig..

De har prøvd å oppgradere software i bilen, men fikk det ikke til. Nå venter de på ny BMS fra Italia...

Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Erland

Kjørte på en liten handletur i dag, 24km og minus 8 grader. Etter 15 km hadde batteriindikator droppet ett strek fra fulladet. Kjørte videre og tenkte at dette går jo riktig så bra.
Ved kjørte 20 km falt batteriindikatoren enda et strek. Alt ok tenkte jeg inntil batterilampa begynte å blinke, da hadde jeg 4km til jeg var hjemme. Kjørte rett hjem og hadde fremdeles bare 2 streker i forbrukt batteri da jeg var fremme og stoppet bilen.

3 blink på batterilampen forteller at BMS har trådt til for å beskytte batteriene ved enten for høy batteritemp, for lav spenning på en celle eller for høy cellespenning (ved lading).

Da jeg etter et par minutter kjørte bilen inn i garasjen lyste batterilampen konstant og batteriindikatoren hadde falt til reservenivå med kun tre streker igjen.
Dette er ikke bra nok for vinterbruk. Hele kjøreturen foregikk i økomodus (grønn, maks 65km/t) og et par km med den blå knappen aktivisert (maks 75km/t).
ELdino: Jeg er spent på hvordan bilen din blir etter ny BMS. Får vel kontakte Enviro jeg også.


Tazzari
Nissan Leaf 2013
Tazzari (avskrevet)

ElDino

Samme feil som hos meg :)

Nå er mine xenon lys kommet, men jeg mangler bilen  ???
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

jon

Ja nå er vi desverre 3 stk! Batterilampe begynte å blinke etter 2 mil og 2streker i ca 7 minus. Bilen stoppet rett og slett. Etter 3 minutt avslått kunne jeg kjøre de siste 2 km til min far. Bilen står nå til lading  >:( >:( >:(. Hever kjøpet hvis de ikke har en skikkelig løsning på dette!!!
Har nå Tazzari, har hatt Buddy

Lanber

Sitat fra: jon på lørdag 27. november 2010, klokken 16:52
Ja nå er vi desverre 3 stk! Batterilampe begynte å blinke etter 2 mil og 2streker i ca 7 minus. Bilen stoppet rett og slett. Etter 3 minutt avslått kunne jeg kjøre de siste 2 km til min far. Bilen står nå til lading  >:( >:( >:(. Hever kjøpet hvis de ikke har en skikkelig løsning på dette!!!

Velkommen som EL bil entusiast!  Å kjøre EL i Norge med vårt klima er ikke ulikt S/M. Man ber om smerte, ydmykelser og om ikke nyter det så kommer vi tilbake for runde 2.
Innkjøringsproblemer.....det ordner seg sikkert i løpet av noen år, kanskje...

ElDino

Da må dere begge to ringe Enviro på mandag og klage... Er bare å levere bilen på verksted...

Da er det større sjanse at de ordner det ....
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Lunde

"Velkommen som elbilentusiast" sier du? Å dra alle over en kam er vel som å  på generellt grunnlag å dømme "bensinbiler" etter en prøvetur med en Ligier mopedbil.
Uten sammenligning forøvrig i denne sammenheng.
Hva slags batteri sitter det i "tassen" ? Teknologi, spenning kapasitet etc ? Bly og litium sliter i kulda, sånn er det bare. Om ikke batterikassa er isolert og oppvarmet er det noe man må leve med desverre.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Elmo

#37
Sitat fra: Lunde på lørdag 27. november 2010, klokken 21:48
Hva slags batteri sitter det i "tassen" ? Teknologi, spenning kapasitet etc ?
De sier "Latest generation Li-ion Fe batteries" men ikke hvilken spenning. Husker ikke helt med lurer på om det var 96V / 15kWt NoFuel da da jeg prøvekjørte. Tu.no hevdet "litt over 12kWh" i sin artikkel om den.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ElDino

Sitat fra servicemanualen:

In each ZERO vehicle there are 24 cells all connected in series to form a
battery with a rated voltage of 80V and a power storage capacity of around
13kWh.
In order to improve weight distribution in the vehicle, it was necessary to divide
the batteries into 3 packs.

Føste pakken er ikke isolert og du kan se den hvis du legger deg under bilen foran. Regner med at den blir kjølt ned først...
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

jon

#39
Har nå vært i kontakt med Enviro, de tar dette seriøst. Godt at jeg kjøpte bilen der.
Regner med at de kommer med en god løsning :)
Har nå Tazzari, har hatt Buddy

ElDino

Ringte Enviro på fredag... De har ikke klart å få det til enda... :'(
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

ElDino

Ingen lys i tunellen enda :(

De sier at de må vente på at fabrikken finner ut av det. De har ikke lov å sette inn batterivarme eller noe gjøre noen forandring på biler...

De bekreftet at alle biler solgt i Norge er plaget med samme feil:(

De kan i hvert fall låne meg en bil mens jeg venter på min :)
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

elektrolux

Fatterens Litiumombygde Think Classic slet også under den værste kulden.

Var nedi 3-4 mils rekkevidde med -4 til -5 graders batterier. Rådet fra leverandør av systemet der var å starte med fulladet batteri, og kjøre hardt, slik at temperaturen på cellene steg.

Nå ligger cellene på ca 8 C ved 2-3 minus ute, og bilen triller 5-7 mil
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ken

#43
Hvor stor er batteripakken i den Elektrolux?

El-bil.no åpner en butikk i Kristiansand etter nyttår som selger Tazzari og andre elbil typer.

En steinskast fra meg i Vågsbygd. Håper at han lykkes med prosjektet.

El-bil shop høres veldig lik Boogie sin Elbilshop.no. Fikk høre at Boogie ikke er særlig aktiv for tiden i elbil fronten.
Håper at jeg tar feil.

Red. El-bil Senteret heter den. Sorry.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lars C. Krogenæs

Utrolig dårlige navnevalg, både på nett-addresse, og navnet på butikken. De risikerer å bruke masse penger på markedsføring, og kan når som helst måtte gi fra seg navn og nett addresse dersom Elbilforeningen eller Boogie krever det.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA