Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tid fra produksjon til levering?

Startet av Jonbjo, torsdag 01. september 2016, klokken 15:17

« forrige - neste »

Jonbjo

Hei.
Min Model X var ferdigprodusert uke 29. Estimert levering uke 38-39. Altså ca. 10 uker. Hvor lang tid har det tatt fra ferdig produsert til levering for dere andre? Det skal ikke ha vært noen spesielle problemer underveis.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

Håkons Xadventure

Bekreftet ferdig produsert bil 13. juli og fikk den levert 27. august.
Tesla X90D (venter)

Mc996tt


Jonbjo

Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

prophan

Sitat fra: Håkons Xadventure på torsdag 01. september 2016, klokken 15:50
Bekreftet ferdig produsert bil 13. juli og fikk den levert 27. august.

Du fikk bilen ca 7 etter ferdigproduksjon.
Min var ferdig produsert før juli (riktignok er jeg usikker på eksakt dato, da jeg aldri fikk et ordentlig svar, men noe med at den bør være ferdig produsert/ en gang sa de at den venter på kaia for transitt over dammen)
Er nå gitt en leveranse 12.sept det vil si levering 11-12 uker, det vil si nesten 3 måneder etter ferdig produksjon! Er frustrert da jeg trengte bilen idag!!!!!
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Håkons Xadventure

Sitat fra: prophan på fredag 02. september 2016, klokken 09:24
Du fikk bilen ca 7 etter ferdigproduksjon.
Min var ferdig produsert før juli (riktignok er jeg usikker på eksakt dato, da jeg aldri fikk et ordentlig svar, men noe med at den bør være ferdig produsert/ en gang sa de at den venter på kaia for transitt over dammen)
Er nå gitt en leveranse 12.sept det vil si levering 11-12 uker, det vil si nesten 3 måneder etter ferdig produksjon! Er frustrert da jeg trengte bilen idag!!!!!

Jeg vet ikke eksakt når bilen var ferdig produsert, men jeg fikk bekreftelse - etter jeg hadde sendt e-post og spurt (mast) - den 13. juli på at den var ferdigprodusert. Hvor lenge den eventuelt hadde vært ferdig før, vet jeg ikke.
Tesla X90D (venter)

RonnyØ

Sitat fra: Håkons Xadventure på fredag 02. september 2016, klokken 10:08
Sitat fra: prophan på fredag 02. september 2016, klokken 09:24
Du fikk bilen ca 7 etter ferdigproduksjon.
Min var ferdig produsert før juli (riktignok er jeg usikker på eksakt dato, da jeg aldri fikk et ordentlig svar, men noe med at den bør være ferdig produsert/ en gang sa de at den venter på kaia for transitt over dammen)
Er nå gitt en leveranse 12.sept det vil si levering 11-12 uker, det vil si nesten 3 måneder etter ferdig produksjon! Er frustrert da jeg trengte bilen idag!!!!!

Jeg vet ikke eksakt når bilen var ferdig produsert, men jeg fikk bekreftelse - etter jeg hadde sendt e-post og spurt (mast) - den 13. juli på at den var ferdigprodusert. Hvor lenge den eventuelt hadde vært ferdig før, vet jeg ikke.

Har en følelse (ukvalifisert) av at det står fryktelig mye X rundt om på forhandlere/kai/lager i Norge, som ikke blir levert fordi Tesla sliter med sine DS.. Der tror jeg arbeidsmengden er over par. Imidlertid tror jeg at de kommer til å bruke alt av folk, til å få så mye biler ut før slutten av sept mtp kvartalslutt!

Xtrastrøm


Hei.

Reserverte 2013. Bestilte april 2016. VIN tidlig juni 2016. Fortsatt ingen bil men ETA medio september.
Min erfaring er at DS har gått helt i dekning pga stor pågang på utlevering. Fikk mail fra Tesla i Danmark som bisto Norge nå pga en svært hektisk tid.

Tror de gjør så godt de kan men etter at produksjonstakten på X ble økt betraktelig i Q2/Q3 kom det veldig mange biler på en gang.

Larvik

Er det noen som har laget et regneark for til fra bestilling til levering for X?
For min del ( VIN160XX ) er det i hvert fall:
Bekreftet bestilling 25/7, er nå i produksjon og fått beskjed om at den er klar om 14 dager (?), hvis korrekt 15/9.  Levering estimert sent oktober.
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Rico

Min bekreftet 26/7 (VIN 161XX). Skal visstnok produseres i midten av september, og antatt levering er 6-8 uker etter det. Da jeg bestilte stod det levering sent oktober. Tviler det holder.


jmt2016

Sitat fra: Rico på fredag 02. september 2016, klokken 19:27
Min bekreftet 26/7 (VIN 161XX). Skal visstnok produseres i midten av september, og antatt levering er 6-8 uker etter det. Da jeg bestilte stod det levering sent oktober. Tviler det holder.

Har selv bestilt og der stod det oktober, ringte sist og fikk beskjed at det blir November.

Jonbjo

Har nå fått sluttfaktura med leveringsdato 15/9-16. Noen som har erfaring med om denne datoen stemmer?
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

Ariel

Stemte nesten for meg. Har nå avtalt å hente den dagen etter det som stod på fakturaen. Var det tidligste jeg kunne.

KrW

Sitat fra: Jonbjo på søndag 04. september 2016, klokken 09:24
Har nå fått sluttfaktura med leveringsdato 15/9-16. Noen som har erfaring med om denne datoen stemmer?

Fikk du sluttfaktura fra DS eller i MyTesla? Har fått anslått levering mellom 13.-27. september, men ikke fått sluttfaktura enda.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Jonbjo

Sitat fra: KrW på søndag 04. september 2016, klokken 16:25
Sitat fra: Jonbjo på søndag 04. september 2016, klokken 09:24
Har nå fått sluttfaktura med leveringsdato 15/9-16. Noen som har erfaring med om denne datoen stemmer?

Fikk du sluttfaktura fra DS eller i MyTesla? Har fått anslått levering mellom 13.-27. september, men ikke fått sluttfaktura enda.
I "MyTesla". DS vet ikke så mye.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA