Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tapatalk (Mulighet for bruk av app til mobiltelefon på forumet)

Startet av cra, onsdag 20. oktober 2010, klokken 13:40

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: Elmo på mandag 25. februar 2013, klokken 21:01
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. februar 2013, klokken 20:31
Men gidder ikke laste ned Tapatalk om den idiotiske reklamen må være med i alle postene. Blir litt som "sendt fra min iPhone/iPad" som mange ikke vet hvordan de fjerner  ;D

Skulle ønske flere tenkte som deg.

Syns det er ganske irriterende med "talatut" og andre intetsigende, unødvendige, uinteressante reklame-signaturer.
Fjern dem alle sammen.  Please !

Det er veldig praktisk da dere enkelt ser at "oi! Denne posten var full av rare ord uten mening - og mange skrivefeil. Se der ja! Det er skrevet på mobil med bedriten ordbok."

Sliter med at ordboken bytter ut det jeg skriver med komplett andre ord enn det jeg skriver - så om noe er skikkelig mongo, så ser du årsaken i signaturen.

Signaturen stays...


Tapatalkin' from iTalatut...

Rio

Sitat fra: laumb på mandag 25. februar 2013, klokken 22:48
Det er veldig praktisk da dere enkelt ser at "oi! Denne posten var full av rare ord uten mening - og mange skrivefeil. Se der ja! Det er skrevet på mobil med bedriten ordbok."

Sliter med at ordboken bytter ut det jeg skriver med komplett andre ord enn det jeg skriver - så om noe er skikkelig mongo, så ser du årsaken i signaturen.

Signaturen stays...


Tapatalkin' from iTalatut...

Da er det vel bedre å skrive: "Skrevet på mobilen." (Eller en referanse til tastatur.) ?

Halvdelen aner vel ikke hva det er, så "italatut" ser jo ut nettopp som en stor feilstavelse. :-)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Blip


  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Øyvind.h

#33
Sitat fra: laumb på mandag 25. februar 2013, klokken 22:48
Det er veldig praktisk da dere enkelt ser at "oi! Denne posten var full av rare ord uten mening - og mange skrivefeil. Se der ja! Det er skrevet på mobil med bedriten ordbok."

Sliter med at ordboken bytter ut det jeg skriver med komplett andre ord enn det jeg skriver - så om noe er skikkelig mongo, så ser du årsaken i signaturen.

Signaturen stays...

Jeg kan ikke huske å ha sett stavefeil, rare setninger eller ord uten mening i dine innlegg. Jeg tror med andre ord ikke du har et reelt behov for å ha en fast reklame for tapatalk i dine innlegg :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lynvingen

Det er sikkert delte meninger om sendt-fra-mobil-signaturer, men akkurat den iTalatut-varianten fremstår smått dustete og veldig lite morsom spør du meg...no offense :)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Øyvind.h

Sitat fra: Lynvingen på mandag 04. mars 2013, klokken 16:17
Det er sikkert delte meninger om sendt-fra-mobil-signaturer, men akkurat den iTalatut-varianten fremstår smått dustete og veldig lite morsom spør du meg...no offense :)
Litt som å kjøre med tåkebaklys om natten. God intensjon, men bare irriterende. Så blir spørsmålet om moderator velger å høre på brukerne eller ei :) (Har selv kontaktet admin for å høre om jeg kan fjerne visning av poster fra enkelte brukere for å slippe kontinuerlig spam).

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Er det noe jeg finner enkelt å ignorere så er det nå footere og slikt. En kort melding om at den er skrevet på <fyll_inn_whatever_her> er mindre irriterende enn mange andre signaturer av ymse størrelser. Min egen plasserer jeg sånn litt over midt på treet irriterende, basert på størrelse og utforming. Er vel på tide å justere den nå, kanskje.

Det enkleste hadde vel vært om man kunne velge om man vil se signaturer eller ikke, evt. at signaturene var kollapset som default, men at man kan trykke på
  • på dem for å åpne dem opp, f.eks. hvis man trenger å se f.eks. bosted eller annen relevant info som kan tenkes å ligge der.

    For den som virkelig vil gjøre noe selv for å fjerne spesifikke ting fra eget åsyn finnes f.eks. GreaseMonkey plugin til FireFox. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/greasemonkey/. Vha den kan man selv filtrere vekk enkelte ord, setninger etc.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Sitat fra: cra på tirsdag 05. mars 2013, klokken 14:29
Er det noe jeg finner enkelt å ignorere så er det nå footere og slikt. En kort melding om at den er skrevet på <fyll_inn_whatever_her> er mindre irriterende enn mange andre signaturer av ymse størrelser. Min egen plasserer jeg sånn litt over midt på treet irriterende, basert på størrelse og utforming. Er vel på tide å justere den nå, kanskje.

For den som virkelig vil gjøre noe selv for å fjerne spesifikke ting fra eget åsyn finnes f.eks. GreaseMonkey plugin til FireFox. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/greasemonkey/. Vha den kan man selv filtrere vekk enkelte ord, setninger etc.
Signaturen er etter mitt syn ikke det samme som reklamespam i posten. Først og fremst dukker ikke signaturen opp når du blar gjennom oversikten over nye poster, så der kan man lese postene helt uten mas (bortsett fra reklamespam). For det andre er signaturen tydelig adskilt fra posten når man leser i en tråd, slik at teksten der ikke fremstår som en del av innlegget. Etter mitt syn er signaturen fint adskilt fra posten, og selv om lange signaturer tar opp en del plass er de ikke en del av selve posten på samme måte som tapatalk spam`en er. For det tredje kan signaturen bidra til å sette innlegg i kontekst ettersom de gjerne inneholder info om biler man har eller venter på. De inneholder normalt ikke reklamespam.

For øvrig: bra tips for firefox! Vet du om noe tilsvarende finnes for Chrome? Kan selvfølgelig google, men spør først i tilfelle du vet :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. mars 2013, klokken 14:41
Signaturen er etter mitt syn ikke det samme som reklamespam i posten.

Jeg legger merke til forskjellen nå; tapatalk-tingen kommer i selve posten, ja. Hva du legger i at det er reklame skjønner jeg ikke helt; det er vel greit at man ser at tapatalk kan brukes? og iTalatut "obfuskerer" i det minste iPhone (der sa jeg det, gitt!) for de som ikke kan lese et produktnavn uten å se det som reklame. ;)  ;D <-HER savner jeg gamle-glise-smiley'en!

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. mars 2013, klokken 14:41
For øvrig: bra tips for firefox! Vet du om noe tilsvarende finnes for Chrome? Kan selvfølgelig google, men spør først i tilfelle du vet :)

Ser ut til at den også finnes for Chrome, gitt: http://mashable.com/2010/02/01/google-chrome-greasemonkey-2/  Ellers trur jeg de har en som heter Tampermonkey. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Flott å fortelle at tapatalk kan brukes (slik som denne tråden gjør), men kanskje ikke i hver eneste post man skriver? Etter mitt syn blir det reklamespam når samme setningen dukker opp flere ganger på hver "nye poster" side, og unntaksvis tar spam`en mer plass i posten enn svaret posten inneholder.

Men for min del kan vi avslutte diskusjonen rundt dette om jeg kan få inn en utvidelse som fjerner det jeg anser som forstyrrende spam :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. mars 2013, klokken 15:19
Men for min del kan vi avslutte diskusjonen rundt dette om jeg kan få inn en utvidelse som fjerner det jeg anser som forstyrrende spam :)

Ja det kan vi godt gjøre, det vil være mer produktivt. Akkurat det med en enkelt linje med "spam" er en kjepphest jeg har laget lasagne av for lengst; jeg har derimot en stall med andre som jeg holder i god trim. :)

Har ikke satt opp plugin'en manuelt selv enda, men har i perioder brukt "FB Purity" som jeg tror er basert på greasemonkey. Da ble det slutt på alle Facebook-statuser om fotballspillere og managere, gitt. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA