Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Orbit

#120
Tyske prisspekulasjoner (AutoBild etc) er €65000. Jeg tipper det i Norge kommer en utstyrspakke som enten gjøres obligatorisk, eller prises så gunstig at alle velger "full pakke" (for å forenkle logistikk i det som i starten uansett er småvolumproduksjon).

Skulle jeg gjette pris i dag ville det vært 750000 NOK for en godt utstyrt bil, pluss evt avgifter (som plutselig kan komme inn fra Løvebakken).

@Carkub: Veldig enig i din ønskeliste, med tillegg at jeg håper de kommer med noen form for panoramatak. Solcelletak som på konseptbilen har liten praktisk verdi. Edit: Håper også det blir 22kW AC-lader i bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Counterpointer

Håper Stikkontakt har rett slik at det går ann å få bilen normalt utstyrt for under 700 tror min "smertegrense" går der.

Tror Carkub er inne på en grei avveining opp mot alternativer som kommer og er antagelig langt rimeligere.

Knut Røe

En sånn uttalelse tyder vel på at det er håp for at dette blir bra
Sitat"I hate to admit it, but Tesla did everything right"
https://electrek.co/2016/04/19/audi-charge-tesla-model-x-reverse-engineering/

Stikkkontakt

Sitat fra: tiger`n på fredag 21. april 2017, klokken 22:16
En sånn uttalelse tyder vel på at det er håp for at dette blir bra
Sitat"I hate to admit it, but Tesla did everything right"
https://electrek.co/2016/04/19/audi-charge-tesla-model-x-reverse-engineering/

Bare de ikke kopierer dørene.
Regner med han sikter til de også når han sier "Did everything right"

Espen W

Sitat fra: Orbit på fredag 21. april 2017, klokken 21:23
Tyske prisspekulasjoner (AutoBild etc) er €65000. Jeg tipper det i Norge kommer en utstyrspakke som enten gjøres obligatorisk, eller prises så gunstig at alle velger "full pakke" (for å forenkle logistikk i det som i starten uansett er småvolumproduksjon).

Ca 65000 Euro og ca 60000 pund i England er det jeg har stort sett også.
Når vi regner på Tesla priser vs. USA er der selvsagt bare å ta US listepris som indikasjon, for den oppgis alltid uten sales tax, men for Europeiske priser må vi vel fjerne VAT for å sammenligne med moms og avgiftsfrie Norge?
Såvidt jeg kan se har tyskerne en 4000 Euro kickback for fullelektriske biler, men bare biler med pris opptil 60K Euro, så prisen som Autobild nevner er vel da med tysk moms på 19% og ingen kickback inkludert.
Det betyr vel. ca 53000 Euro (ca 492000kr) uten tysk moms?
Altså milevidt under 850K som noen norske forhandlere har nevnt og også godt under de 575K som stod på tidlige intensjonsavtaler med Møller (var ikke indikert pris på vår intensjonsavtale).
Koster den under 500K (uten moms) i Tyskland og England godt over 600K i Norge så er det noen som sitter igjen med en pen gevinst. Det kan kanskje være fristende å legge på en del på en europeisk produsert bil når Teslane er så dyre iforhold til da de ble introdusert, med en dollar som nærmer seg 9kr etter å ha vært nede på høyt 4 tall for noen år siden.




bmw2002

Prisen på Ampera-E er vel 44000 euro. Det er ganske langt over hva som ble anslått av media tidligere. Jeg lurer litt på hva media baserer e-tron og i-pace prisene sine på.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 22. april 2017, klokken 21:32
Prisen på Ampera-E er vel 44000 euro. Det er ganske langt over hva som ble anslått av media tidligere. Jeg lurer litt på hva media baserer e-tron og i-pace prisene sine på.

44.000 er for en introversjon med alt utstyr.
Basisutgaven koster 39.330 euro. Eks moms er det nøyaktig 300.000 kr.
Prisen med sponsing er 34.950.

Analog

#127
Kan dette være et steg nærmere produksjonsmodell? Den i alle fall fått sidespeil...


Link til artikkel: http://www.vroom.be/fr/actualite-auto/scoop-audi-q6-e-tron

Tuten

Sitat fra: Analog på lørdag 29. april 2017, klokken 00:36
Kan dette være et steg nærmere produksjonsmodell? Den i alle fall fått sidespeil...


Link til artikkel: http://www.vroom.be/fr/actualite-auto/scoop-audi-q6-e-tron

Tror nok ikke det da e-tron ikke skal ha sidespeil. Har et kamera på hver side som peker bakover, og viser det du trenger på LCD-skjermer i døra. Aerodynamikk osv.
2017 Model S 75D

Analog

Sitat fra: Tuten på lørdag 29. april 2017, klokken 09:31
Sitat fra: Analog på lørdag 29. april 2017, klokken 00:36
Kan dette være et steg nærmere produksjonsmodell? Den i alle fall fått sidespeil...


Link til artikkel: http://www.vroom.be/fr/actualite-auto/scoop-audi-q6-e-tron

Tror nok ikke det da e-tron ikke skal ha sidespeil. Har et kamera på hver side som peker bakover, og viser det du trenger på LCD-skjermer i døra. Aerodynamikk osv.

Ja, kjenner til at Q6 skal ha "utsvingbare" kamera i stedet for speil, men er litt skeptisk til om dette kommer i en produksjonsmodell. Er det for eksempel mulig å få det godkjent med dagens regelverk(?)


Espen Hugaas Andersen

Det kan være mulig å få det godkjent i enkelte markeder, men ikke i alle. Da må man enten produsere to utgaver, en med speil og en uten, eller så har man speil på alle.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Største forbeholdet på kameraspeil må være hvordan de oppfører seg under forskjellige lysforhold (biler bak med fulltlys ol). Når en ser hvor mye dette innvirker på ryggekamera tenker jeg det er en viktig faktor. Ett annet poeng er hvilken vidvinkel/forvrengning de får, dette er jo både fordel og ulempe. Vi er vant til å se i speil, mens kamera kan se mye bredere perspektiv.

Jeg tror det kommer, men alle prototyper har så langt fått vanlige speil.
Krysserfingrene for at e-tron får kameraspeil

schcar

Er det flere som jeg som har tenkt på å dra til Frankfurt i september for å se på bilen?
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Trond.m

Sitat fra: schcar på onsdag 03. mai 2017, klokken 16:03
Er det flere som jeg som har tenkt på å dra til Frankfurt i september for å se på bilen?
Det kunne vært artig det. Men det er vel bare en ny konsepstudie ?

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på onsdag 03. mai 2017, klokken 17:02
Sitat fra: schcar på onsdag 03. mai 2017, klokken 16:03
Er det flere som jeg som har tenkt på å dra til Frankfurt i september for å se på bilen?
Det kunne vært artig det. Men det er vel bare en ny konsepstudie ?

Den er vel mye mer ferdig enn forrige konsept. Og reiser man ned får man ihvertfall se i-Pace i produksjonsklar utgave. Om man liker den kan man jo ditche Audi..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA