Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tekniske ting vi lurer på

Startet av Goggen123, lørdag 20. august 2016, klokken 13:05

« forrige - neste »

Inop

Noen som vet om det er 2016 eller 2017 modeller som blir levert ut nå?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

HPSE

2017 har eg fått beskjed om. Min er produsert i August.. Står også 2017 i kontrakten.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

EspenM3


Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

HPSE

Har fått denne beskjeden fra forhandler i dag angående Ioniq´en (EL): Laderen som medfølger har en bryter bakpå, hvor man kan veksle mellom L, M og H (6A, 9A, 12A).
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Crown

Sitat fra: HPSE på tirsdag 20. september 2016, klokken 17:26
Har fått denne beskjeden fra forhandler i dag angående Ioniq´en (EL): Laderen som medfølger har en bryter bakpå, hvor man kan veksle mellom L, M og H (6A, 9A, 12A).

Det er veldig positivt, da kan man slippe å tyne den eneste 10A-kursen til gamle bestemor når man er på besøk, men samtidig få en ikke alt for treg lading på kurser man er trygg på.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

TLO

Ja, takk for nye opplysninger om lading. Dette var opplysende, men Bilde 2 fra Elmo er kanskje feil? Det skal vel være Type 2 til Ioniq? Eller?

HPSE

Det er vel noe lignende bilde 1 vi får med bilen. Er type 2 kontakt som skal plugges i bilen (hvis eg har forstått det rett :-))
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Elmo

#68
Sitat fra: TLO på tirsdag 20. september 2016, klokken 19:21
Ja, takk for nye opplysninger om lading. Dette var opplysende, men Bilde 2 fra Elmo er kanskje feil? Det skal vel være Type 2 til Ioniq? Eller?
Det stemmer det (at bildet er litt feil). Jeg så det rett etter jeg hadde postet, men hensikten var jo å vise CEE så jeg lot det ligge :-[

EDIT: jeg byttet så CEE kabelen også er Type2 mot bilen ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Elmo

#69
Sitat fra: HPSE på tirsdag 20. september 2016, klokken 19:31
Det er vel noe lignende bilde 1 vi får med bilen. Er type 2 kontakt som skal plugges i bilen (hvis eg har forstått det rett :-))
YES.
Og den er justerbar, men jeg er usikker på om den er 6-8-10A (som VW) eller 6-9-13 som noen sier.
Da jeg prøvekjørte fikk jeg ikke sett kladden med strøm på, og all info er lysbasert bak en sotet plate.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

bno

E-golf hr multilink oppheng i undervognen. Det er noe av det beste og mest støysvake og påkosteded opphenget. Hvilket oppheng har Ioniq. Noe som har sett på det? AmperaE har nærmest det motsatte billig og støyutsendelse er større.

moby666

Ioniq har multilink i hybriden, men fikk dessverre ikke plass til dette i elbilen. Er nok ikke like farlig i Ioniq som i AE da vekten til Ioniq er vesentlig lettere.

bno


HPSE

Sitat fra: Elmo på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:30
Sitat fra: HPSE på tirsdag 20. september 2016, klokken 19:31
Det er vel noe lignende bilde 1 vi får med bilen. Er type 2 kontakt som skal plugges i bilen (hvis eg har forstått det rett :-))
YES.
Og den er justerbar, men jeg er usikker på om den er 6-8-10A (som VW) eller 6-9-13 som noen sier.
Da jeg prøvekjørte fikk jeg ikke sett kladden med strøm på, og all info er lysbasert bak en sotet plate.

Det er 6-9-12
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Inop

Noen som vet om det er auto-blending av midtspeilet i taket?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA