Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Drammen - dette er ikke bra!

Startet av M@Do, mandag 15. august 2016, klokken 20:10

« forrige - neste »

M@Do

Jeg får ikke svar fra DS hos Tesla Drammen på henvendelser via e-post. Opplever andre det samme? Hadde det vært en annen forhandler hadde jeg gått fra kontrakten omgående og gått til en annen forhandler.

Epleskreller

Sitat fra: M@Do på mandag 15. august 2016, klokken 20:10
Jeg får ikke svar fra DS hos Tesla Drammen på henvendelser via e-post. Opplever andre det samme? Hadde det vært en annen forhandler hadde jeg gått fra kontrakten omgående og gått til en annen forhandler.

Kanskje din DS er på ferie.. :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

M@Do

Ferie siden juni da! Her er noen av unnskyldningene og de har ikke en eneste gang kommet tilbake til meg...

Vi har for tiden stor pågang med både dokumentklargjøring og billeveranser. Det kan derfor være vanskelig å nå meg via telefon samt at det kan ta noe lengre tid før mail blir besvart. Jeg vil nå ut til dem så straks jeg har anledning.

Grunnet ferieavvikling er vårt team underbemannet og det medfører begrenset tilgjengelighet på våre telefoner samt forsinkelse i mailbesvarelsene.

Grunnet ferieavvikling og kurs er vårt team underbemannet og det medfører begrenset tilgjengelighet på våre telefoner samt forsinkelse i mailbesvarelsene. Min første prioritet er å besørge at leveringene de neste dagene ikke blir forsinket som en konsekvens av dette.

petersv

Det er for dårlig. Send mail eller ring til Pål Simonsen, han er sjef og ansvarlig for dette.

detersoe

Samme svar fra ds i Drammen for min del også. ... Det gjelder ikke enkeltpersoner - tre personer har jeg hatt kontakt med.  De er nok sterkt underbemannet. Og for ordens skyld, det er mange servicemindede og hyggelige folk der.
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

M@Do

Ja for all del de er hyggelige når man først får kontakt med de, men når Tesla først har gitt kunden en DS så må de klare å svare på enkle henvendelser. Det er trossalt konseptet med en DS at man skal ha en kontaktperson å forholde seg til. Og det er slik det bør være når man kjøper ett produkt til en million kroner! Da forventer jeg at de tar kontakt ASAP og IKKE at man får en melding fra fraværsassitenten!

shufu

Har hatt mye problemer å få kontakt med dem også. De trenger flere ansatter...
Har fått min model S på Torsdag men måtte sende epost, SMS og ringe for å sikre at ting var klart. veldig vanskelig å få tak i min DS. Natten før levering fikk jeg melding at personnummer manglet. Heldigvis det var lett å fikse dette fort. Også fikk min bil fra en annen person. Han var hyggelig men jeg hadde forventet at de "passer" på litt mer og ta vare på meg etter å ha brukt så mye penger.
Jeg må beskrive i en annen tråd mitt erfaring.
Ellers fantastisk bil å kjøre :)
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Håkons Xadventure

Får sjelden til aldri svar fra min DS på mail. Man kan jo starte å lure på hva det er som tar så mye tid for dem siden de aldri klarer å svare på engang korte e-poster eller forespørsler.  Jeg ringte henne direkte på telefonen i dag og fikk beskjed om at jeg forvente å få bilen i løpet av slutten av august. Gleder meg til det!
Tesla X90D (venter)

Leafy

Sendte mail til min DS i Drammen den 24. juli og forventet egentlig å få en fraværsmelding. Men fikk ingenting og har heller ikke fått noe svar ennå. Nå har jeg heller kontakt med Brummundal og de er flinke de.  :)
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

RB2000

Og de har også følgende i autosvaret: "Dersom din henvendelse gjelder estimert levering av din bil vennligst se etter status i din MyTesla." greit nok det, men ingenting tyder på at de endrer status fra "i produksjonskø" før bilen faktisk er levert. Og garantidokumentet som er lastet opp på My Tesla henviser bare til Model S.

Nasatech

Sitat fra: RB2000 på tirsdag 16. august 2016, klokken 22:05
Og de har også følgende i autosvaret: "Dersom din henvendelse gjelder estimert levering av din bil vennligst se etter status i din MyTesla." greit nok det, men ingenting tyder på at de endrer status fra "i produksjonskø" før bilen faktisk er levert. Og garantidokumentet som er lastet opp på My Tesla henviser bare til Model S.

Dette har jeg også lagt merke til. Merkelig at de ikke har et garantidokument som gjelder X! Eller som gjelder begge.

Ellemelle

Og når det gjelder garantidokumentet, så hevder Tesla på side 14 at forbrukerkjøpslovens § 27 som gir deg 5 års reklamasjonsrett ikke gjelder om du har kjørt mer enn 100 000 km. Det er feil. Det er flaut.

krl

Det er omtrent så feil som det kan få blitt ja... Enkelte slitedeler kan man ikke forvente å få på reklamasjonsrett etter 100.000 km, men f.eks. skjermen og vindusheiser, panoramatak etc. skal være dekket i massevis.

petersv

Alt som står i avsnittet er vel feil. Man må ikke reklamere inne to mnd, men "rimelig tid".

Isbjørn

Hadde mye trøbbel med Drammen og DS fra Drammen ved bestilling og oppfølging av TMS. Var derfor veldig glad for at jeg nå kunne bestille TMX med tilhørighet til servicesenter i Kristiansand. Men i dag fikk jeg en mail at jeg nå har fått DS i Drammen, og det er samme DS jeg hadde før som aldri svarte på verken mail, mobil, sms. Og som alltid brøt samtlige avtaler vi hadde og gjorde det motsatte som avtalt. Har de ingen DS i Kristiansand?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA