Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mine lademuligheter

Startet av ohkaasa, torsdag 11. august 2016, klokken 22:46

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: ohkaasa på onsdag 31. august 2016, klokken 09:23
Haha, morsomt å se hvor til de grader denne tråden som jeg startet har sporet av, og inn i tekniske greier jeg ikke skjønner bæret av :)

Jeg spurte podpoint, og joda, det gikk fint det, men jeg måtte da ha en 40A kurs ut til garasjen.

Siden installasjon av podpoint er inkludert i prisen uansett inkl. 10m kabelstrekk, så ga det ikke store merkostnaden.
Jeg fikk beskjed fra Infratek som installerte hos meg at de ikke hadde mulighet til å oppgradere laderen på grunn av garantibetingelsene fra Renault.
Men jeg oppgraderte kabelen til 5 x 6 mm2. Jeg vil tro at det vil være tilstrekkelig for oppgradering til 7 kW med eksisterende PodPoint ladestasjon, evnt. 11 kW med ny ladestasjon. Hvilken installatør benyttet du til å oppgradere din PodPoint ?. Har du også SL-3261 ?

ohkaasa

Jeg spurte først Podpoint dama som ringte meg for å få litt detaljer rundt installasjonen, hun sa at det skulle ikke være noe problem, så lenge anlegget var dimensjonert til å gi så mye strøm. så var det bare å avtale med installatør. de ringte meg opp og bekreftet det samme. Så når elektrikeren var her så hadde han med seg en podpoint han allerede hadde justert om til 7kw. La opp en ny 40A tofas kurs til garasjen, med tilhørende voldsomme grå kabel. Jeg bor i Lier, så hos meg var det Andreassen Elektro som gjorde installasjonen. Veldig hyggelig elektriker var det også. jeg finner ikke modellbetegnelsen du nevner på podpointen, men legger ved ett bilde her så kanskje du finner ut noe :)

Griffel

Når den så tydelig er merket 3,6kW 16A virker dette ganske rart.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

aronesen

Hvis jeg ikke husker feil, så er det er samme podpoint for 3.6 kW som for 7Kw.
På papirene som følger med står det info til elektriker om at den er nedjustert til 3.6 kW.
Vet ikke om det gjelder alle, men i hvertfall på min.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

ohkaasa

Godt mulig det er rart, men nå er den i alle fall 7kw. At den er merket med 3,6kw 16A er nok fordi det er det den i utgangspunktet er justert til i Norge. Men den takler altså 7kw, under forutsetning av en 40A treg sikring/kurs

bjaolsen

Sitat fra: ohkaasa på torsdag 01. september 2016, klokken 10:26
Godt mulig det er rart, men nå er den i alle fall 7kw. At den er merket med 3,6kw 16A er nok fordi det er det den i utgangspunktet er justert til i Norge. Men den takler altså 7kw, under forutsetning av en 40A treg sikring/kurs

Du bør i alle tilfeller be om å få en ny etikett som indikerer hva enheten egentlig trekker/leverer, for den som står nå er da feil og dermed strengt tatt ikke i henhold til merkeforskrift osv...
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

ohkaasa

Sitat fra: bjaolsen på torsdag 01. september 2016, klokken 10:31
Sitat fra: ohkaasa på torsdag 01. september 2016, klokken 10:26
Godt mulig det er rart, men nå er den i alle fall 7kw. At den er merket med 3,6kw 16A er nok fordi det er det den i utgangspunktet er justert til i Norge. Men den takler altså 7kw, under forutsetning av en 40A treg sikring/kurs

Du bør i alle tilfeller be om å få en ny etikett som indikerer hva enheten egentlig trekker/leverer, for den som står nå er da feil og dermed strengt tatt ikke i henhold til merkeforskrift osv...

Det er jo ett godt poeng ja. får gjøre det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA