Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model x er bare for korte mennesker

Startet av advokat, onsdag 10. august 2016, klokken 18:58

« forrige - neste »

Brede

#15
Jeg kjører Android og bruker Mebot-appen til tidsstyrt oppvarming.
Får forresten aldri feilmelding hverken på denne eller Teslas app.. (Model S)
Men.. Veldig offtopic her nå.

Laaaban

Beklager off topic, men finner ikke noen av disse appene til iPhone. Forslag til gode iPhone apper?

Zneip

#17
Sitat fra: Laaaban på torsdag 13. oktober 2016, klokken 10:08
Beklager off topic, men finner ikke noen av disse appene til iPhone. Forslag til gode iPhone apper?
https://itunes.apple.com/no/app/teslactrls/id1120560798?l=nb&mt=8
(siste off-topic fra meg.....i denne tråden  ::) )
Nord Trøndelag | X90D

advokat

Kanskje man kan bytte ut førersetet på Tesla'en og få inn et normalt bilsete fra BMW, Mercedes eller Volvo. Det bør jo være mulig å sitte i et bilsete uten å få nakkeputen mellom skulderbladene - på en ny bil.

Torkils

Jeg er 190cm og har samme problem med hodestøtten. Løst ved å klippe til fleece teppe ( 4 lag) som passer i toppen av setet og holdt oppe ved å presse toppen av fleecen bak bunn av hodestøtten. Dette gjør at overkroppen kommer den nødvendige cm fram. Mer enn nok sidestøtte alikevel.
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

Roy Eide

#20
Jeg er 185 høy og har akkurat samme problemet med nakkestøtten som treffer med mellom skulderbladene. Selv om jeg ikke er spesielt høy, så er jeg lang i ryggen i forhold til beina.

Jeg vurderer faktisk å kvitte meg med bilen om ikke det blir en løsning på dette. Litt synd siden jeg ellers er veldig fornøyd.

jkirkebo

Sitat fra: Roy Eide på søndag 20. november 2016, klokken 20:55
Jeg er 185 høy og har akkurat samme problemet med nakkestøtten som treffer med mellom skulderbladene. Selv om jeg ikke er spesielt høy, så er jeg lang i ryggen i forhold til beina.

Jeg vurderer faktisk å kvitte meg med bilen om ikke det blir en løsning på dette. Litt synd siden jeg ellers er veldig fornøyd.

Jeg gruer meg til samme problemstilling når vår X75D ankommer. Nakkestøtten er høy nok på høyeste nivå, men der er den absolutt ikke når jeg har setet i den posisjonen jeg ønsker. Skulle så absolutt hatt en egen innstilling for nakkestøtten. Kanskje det går an å dra ut pluggen til motoren etter å ha kjørt støtten helt opp :/
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bjoris

Merkverdig problemstilling, endelig kom Tesla med justerbare hodestøtte, men så måtte de legge på noe automatikk som åpenbart ikke kunne fungere for alle... Må innrømme at jeg ikke har sjekket dette på de to demoturene, men er rimelig normal fordelt så hvis det ikke passer meg så mener jeg det må være ganske mange som får problemer...

Kvark

S85D

eha

Har twuta.

(å tweete - tweeter - tweit - har twuta)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Cirion

Bare for korte mennesker?

Hva med frua som selvfølgelig ikke får sitte helt opp og helt fram slik hun liker selv om hun er 145cm.
Hun blokkerer da all sikt til høyre, og setebeltet subber i stolen.

Dermed må hun pent sitte lenger bak så setebeltet ikke subber i stolen og jeg får fri sikt til høyre. Ergo nakkestøtten er for HØYE mennesker.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

frankofobia


Hvis fruen blokkerer all sikt til høyre er det du som ikke er høy nok ;-) hehe

Sitat fra: Cirion på mandag 21. november 2016, klokken 15:19
Bare for korte mennesker?

Hva med frua som selvfølgelig ikke får sitte helt opp og helt fram slik hun liker selv om hun er 145cm.
Hun blokkerer da all sikt til høyre, og setebeltet subber i stolen.

Dermed må hun pent sitte lenger bak så setebeltet ikke subber i stolen og jeg får fri sikt til høyre. Ergo nakkestøtten er for HØYE mennesker.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

floetre

Hei, hadde en prøvekjøring i går og følte at nakkestøtten var litt lav. Noen som vet om man kan justere nakkestøtten på bilene som leveres nå?

spirrevipp

Ja, den kan justeres på bilene som leveres nå.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

eha

Den kan også justeres på biler som ble levert før, takket være softwareoppdatering.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA