Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carwings/Nissan Connect

Startet av Øyvind Bredland, onsdag 10. august 2016, klokken 08:36

« forrige - neste »

Øyvind Bredland

Heia

Har nylig kjøpt meg en 2015 Tekna med 11k på telleren og er godt fornøyd med bilen, men jeg sliter veldig med å få Carwings og Nissan Connect til å samarbeide. Når jeg logger meg på Nissan Connect via web så får jeg logget inn og registrert bilen der alt ser ok ut, men når jeg prøver å logge inn via appen samt i selve bilen så får jeg bare beskjed om feil brukernavn/passord. Er det noen som har opplevd lignende?

bob-bob

Kontakt nissan carwings brukerstøtte så hjelper de deg , bilen er sikkert fortsatt reg. på forrige eier.
Det koster ikke noe å fikse det så vidt jeg vet.

Øyvind Bredland

Hmm, får vel det, hvorfor får jeg da logget på web via min nissan connect bruker?

nr1rayner

Av en eller annen sær grunn må du vel ha 2 mailadresser, og det er 2 forskjellige kontoer..
Måtte bytte jeg også da jeg kjøpte min brukt. Bare å ta kontakt med Nissan så får du hjelp
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

bob-bob

#4
Sitat fra: Øyvind Bredland på onsdag 10. august 2016, klokken 08:50
Hmm, får vel det, hvorfor får jeg da logget på web via min nissan connect bruker?

Fordi du står fritt til å opprette en nissan connect konto på web så lenge du har identiteten på bilen.
Men for å få kontakt med selve bilen , må nissan koble bil identiteten til eieren av bilen. Den står nå på forrige eier sannsynligvis , og han brukte neppe din email adresse . Så dette må Nissan slette , legge inn deg , og så virker det , etter at du har lagt inn nye data i bilen din.  ( dette er slik av sikkerhets hensyn , ellers kunne jo hvem som helst koble seg til din bil bare de har chassis nummeret... ) Nissan connect  kontoen har du jo opprettet allerede.

Ring Nissan så hjelper de deg.

Øyvind Bredland

Har vært i kontakt med de, men de påstår hardnakket at det ikke er noe galt med det understellsnummeret og har bedt meg om å ta noen screenshots av bilen når jeg prøver å logge inn.

I tilfelle noen andre vet råd:

https://goo.gl/photos/cDvrnF41akc4T8W4A

Spiller ingen rolle hva jeg skriver som brukernavn/passord, samme melding kommer uansett.

bob-bob

#6
Sitat fra: Øyvind Bredland på torsdag 11. august 2016, klokken 11:55
Har vært i kontakt med de, men de påstår hardnakket at det ikke er noe galt med det understellsnummeret og har bedt meg om å ta noen screenshots av bilen når jeg prøver å logge inn.

I tilfelle noen andre vet råd:

https://goo.gl/photos/cDvrnF41akc4T8W4A

Spiller ingen rolle hva jeg skriver som brukernavn/passord, samme melding kommer uansett.
Ser på bildene dine at du får opp beskjed som indikerer at Bilens identitet allerede er i bruk av en annen konto , selv om du har lagt inn din bruker med korrekt passord i selve bilen (og på nettsiden).
Er du sikker på at forrige eier IKKE er registrert mot dette chassisnummeret fortsatt ? ( At chassisnummeret er korrekt , har ikke noe med dette å gjøre) For om så er tilfelle, kan du registrere deg på nett så mye du vil , det vil ikke fungere. De må klare å hjelpe deg med dette - evnt få forhandler til å hjelpe deg. Da jeg solgte min første Leaf var det samme type kluss , Nissan måtte slette min gamle tilknytning inne i sine systemer ( VI brukere ser ikke dette noe sted ! ) før den nye eier kunne kople seg opp med sin egen konto.

Håper det ordner seg !!! ( jeg har dessverre ikke flere råd å gi )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA