Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aktiv spoiler uten P

Startet av eha, søndag 07. august 2016, klokken 22:34

« forrige - neste »

eha

Jeg har sett noen amerikanske biler uten Performance som har aktiv spoiler. Dette tilvalget er ikke tilgjengelig i konfiguratoren i Norge med mindre man velger Performance.

I starten tenkte jeg at dette sikkert skyldes forskjeller i markedene (spoiler tilgjengelig i USA, men ikke Europa). Men her fant jeg en video som viser en tyskregistrert 90D som har aktiv spoiler:


https://www.youtube.com/watch?v=_1AvWDvMoOw

Vet noen mer om dette? Blir spoileren tilgjengelig uten Performance allikevel? I så fall er jeg veldig interessert, ettersom den reduserer forbruket og øker stabiliteten på motorvei :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

hoffa

Alle Model X ble produsert med aktiv spoiler frem til ca april, etter den tid har alle non performance kommet med fast spoiler. Ikke lest noe om at det skal komme som tilvalg for non perf.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

eha

Tror ikke jeg har sett verken bilder eller videoer av en fast spoiler? Lurer litt på hvordan dette ser ut...  :o
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Kiefer

Vi har fast spoiler på vores X90D uden P, vores bil er produceret april/maj måned (endelig konfiguration lagt den 8. april 2016). Den faste spoiler ligner den aktive rigtig rigtig meget, blot bliver den siddende oppe når bilen er parkeret i modsætning til dem der har aktiv.

Om vi hellere ville have haft aktiv. Tjae, bilen er "konebil" og hun ville hellere helt have undværet spoiler og siger det blot er en gang unødvendigt lir :-)

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

hoffa

Spoilerene ser like ut, men innfestingen er forskellig.....

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

eha

Aha! Det var meget oppklarende. Tusen takk, begge to  :D
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

satheesh.net


Djur1

På konfiguratoren så kan det legges til.  Litt pussig men da må du ha p versjon også,  selvom det ikke står under... Bug?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

eha

Sitat fra: Djur1 på mandag 08. august 2016, klokken 01:00
På konfiguratoren så kan det legges til.  Litt pussig men da må du ha p versjon også,  selvom det ikke står under... Bug?

Forglemmelse ... :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

eha

Er det bremselys også på den passive?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Kiefer

Ja, bremselyset sidder også i den passive.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA